Vítěz Velké ceny Monaka Daniel Ricciardo po oslavách již vystřízlivěl a dnes od Renaultu obdržel další dobrou zprávu: jeho motorgenerátor kinetické energie (MGU-K), který mu v neděli vypověděl službu, může být opětovně použit. V Kanadě se tedy příští týden může vyhnout penalizaci, i když situace s komponenty pohonných jednotek u Red Bullu zůstává napjatá.
MGU-K je v pořádku, penalizaci se ale později stejně nevyhneZ Francie dnes odbornému poradci Red Bullu Helmutovi Markovi volal Cyril Abiteboul s tím, že MGU-K poslední velkou cenu přežil. Za selhání zřejmě mohla ledabylá práce při jeho montáži do vozu, motorgenerátor samotný je tedy v pořádku. "Vypadá to, že se na startu v Montrealu vyhneme penalizaci," potvrzuje pro AMUS Marko.
Pokud se ji vyhnout v Kanadě, pak určitě přijde později během sezóny. Red Bull si ji nejspíše vybere v Belgii, kde se dá dobře předjíždět - a zřejmě nebude sám. "V určité chvíli nás to v jednom z příštích závodů dostihne," uznává Marko. Ricciardo je již na druhých komponentech, přičemž u MGU-K, úložiště energie (ES) a řídicí elektroniky (CE) mohou piloti v průběhu letošní sezóny beztrestně využít pouze dva kusy.
V přímém ohrožení tak už jsou i piloti Ferrari, Bottas, Ocon, Hartley, Magnussen či Vandoorne. Druhý pilot Red Bull přitom v Monaku již první motorovou penalizaci obdržel, na jeho poslední startovní pozici to vzhledem k neúčasti v kvalifikaci nemělo žádný vliv, šlo o kalkul týmu s cílem dostat do hry další MGU-K, byť starou specifikaci. S nasazením té letošní Renault stále kvůli nedostatečné spolehlivosti otálí. Pro Kanadu připravuje vylepšení, ta se ale budou zřejmě týkat jiných komponent.
Silné stránky Red Bullu - pomohou k vítězství i v Kanadě?Red Bull však bude mít v Montrealu dobrou šanci na to, aby bojoval na špici. Nacházejí se tam sice dlouhé rovinky kladoucí důraz na sílu motoru, ale zároveň i hodně pomalých zatáček, v nichž šasi RB14 exceluje. Nejde jen o aerodynamiku, ale i o jeho stabilitu při brzdění a trakci.
"Díky naší dobré trakci můžeme negativní dopad rovinek zmírnit," komentuje odborný poradce Red Bullu, který své naděje upíná rovněž k vylepšenému motoru Renault. "A k méně problémům s MGU-K," usmívá se jeho šéf Christian Horner.
Marko poté vyzdvihuje další silné stránky jejich vozu: "Na rozdíl od Mercedesu je naše auto dobré v provozu. I když nejsme po startu na čele, dokážeme dobře jezdit v aerodynamickém stínu za ostatními. A pak tady máme taktické možnosti, jelikož jsme lepší než ostatní v péči o pneumatiky."
V Kanadě opět hyper-měkká směs - další výhoda pro Red BullPirelli přiveze do Montrealu opět hyper-měkkou směs, s kterou se Ferrari a Mercedes v Monte Carlu hodně trápili. "Kdyby jezdil Ricciardo v Monte Carlu naplno, pak bychom donutili Mercedes a Ferrari ke dvěma zastávkám. Jejich pneumatiky vypadaly příšerně i při těch pomalých časech na kolo," pokračuje Marko.
"Teď máme skvělé auto. Základem je vylepšení z Barcelony. Bez technických problémů v Bahrajnu a [vzájemné] kolize v Baku bychom byli úplně na špici," lituje odborný poradce Red Bullu promarněných příležitostí.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.