MGU-K Ricciarda z Monaka je v pořádku, v Kanadě se penalizaci vyhne. Vyhraje znovu?

Daniel Ricciardo prožil v Monaku skvělý víkend
Daniel Ricciardo prožil v Monaku skvělý víkend, foto: Red Bull Content Pool
Petr Hlawiczka 30. května 2018 6:30
Sdílej:

Vítěz Velké ceny Monaka Daniel Ricciardo po oslavách již vystřízlivěl a dnes od Renaultu obdržel další dobrou zprávu: jeho motorgenerátor kinetické energie (MGU-K), který mu v neděli vypověděl službu, může být opětovně použit. V Kanadě se tedy příští týden může vyhnout penalizaci, i když situace s komponenty pohonných jednotek u Red Bullu zůstává napjatá.

MGU-K je v pořádku, penalizaci se ale později stejně nevyhneZ Francie dnes odbornému poradci Red Bullu Helmutovi Markovi volal Cyril Abiteboul s tím, že MGU-K poslední velkou cenu přežil. Za selhání zřejmě mohla ledabylá práce při jeho montáži do vozu, motorgenerátor samotný je tedy v pořádku. "Vypadá to, že se na startu v Montrealu vyhneme penalizaci," potvrzuje pro AMUS Marko.

Pokud se ji vyhnout v Kanadě, pak určitě přijde později během sezóny. Red Bull si ji nejspíše vybere v Belgii, kde se dá dobře předjíždět - a zřejmě nebude sám. "V určité chvíli nás to v jednom z příštích závodů dostihne," uznává Marko. Ricciardo je již na druhých komponentech, přičemž u MGU-K, úložiště energie (ES) a řídicí elektroniky (CE) mohou piloti v průběhu letošní sezóny beztrestně využít pouze dva kusy.

V přímém ohrožení tak už jsou i piloti Ferrari, Bottas, Ocon, Hartley, Magnussen či Vandoorne. Druhý pilot Red Bull přitom v Monaku již první motorovou penalizaci obdržel, na jeho poslední startovní pozici to vzhledem k neúčasti v kvalifikaci nemělo žádný vliv, šlo o kalkul týmu s cílem dostat do hry další MGU-K, byť starou specifikaci. S nasazením té letošní Renault stále kvůli nedostatečné spolehlivosti otálí. Pro Kanadu připravuje vylepšení, ta se ale budou zřejmě týkat jiných komponent.

Silné stránky Red Bullu - pomohou k vítězství i v Kanadě?Red Bull však bude mít v Montrealu dobrou šanci na to, aby bojoval na špici. Nacházejí se tam sice dlouhé rovinky kladoucí důraz na sílu motoru, ale zároveň i hodně pomalých zatáček, v nichž šasi RB14 exceluje. Nejde jen o aerodynamiku, ale i o jeho stabilitu při brzdění a trakci.

"Díky naší dobré trakci můžeme negativní dopad rovinek zmírnit," komentuje odborný poradce Red Bullu, který své naděje upíná rovněž k vylepšenému motoru Renault. "A k méně problémům s MGU-K," usmívá se jeho šéf Christian Horner.

Marko poté vyzdvihuje další silné stránky jejich vozu: "Na rozdíl od Mercedesu je naše auto dobré v provozu. I když nejsme po startu na čele, dokážeme dobře jezdit v aerodynamickém stínu za ostatními. A pak tady máme taktické možnosti, jelikož jsme lepší než ostatní v péči o pneumatiky."

V Kanadě opět hyper-měkká směs - další výhoda pro Red BullPirelli přiveze do Montrealu opět hyper-měkkou směs, s kterou se Ferrari a Mercedes v Monte Carlu hodně trápili. "Kdyby jezdil Ricciardo v Monte Carlu naplno, pak bychom donutili Mercedes a Ferrari ke dvěma zastávkám. Jejich pneumatiky vypadaly příšerně i při těch pomalých časech na kolo," pokračuje Marko.

"Teď máme skvělé auto. Základem je vylepšení z Barcelony. Bez technických problémů v Bahrajnu a [vzájemné] kolize v Baku bychom byli úplně na špici," lituje odborný poradce Red Bullu promarněných příležitostí.

Stalo se
Novinky
Toto Wolff v Ázerbájdžánu

Toto Wolff ví, že první havárie Lewise Hamiltona ve Ferrari není důležitá

Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.

Novinky
Lewis Hamilton při testech Ferrari.

VIDEO: Lewis Hamilton havaroval při testu Ferrari v Barceloně

Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.

Novinky
Max Verstappen v rozhovoru s Johnym Herbertem v závodě v Belgii

Johnny Herbert končí: Ex-pilot F1 už nebude od sezóny 2025 sportovní komisař

Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.

Novinky
Kimi Antonelli

Hamiltonův nástupce Andrea Kimi Antonelli může řídit auto v provozu. Získal řidičák

Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.