Vítěz Velké ceny Monaka Daniel Ricciardo po oslavách již vystřízlivěl a dnes od Renaultu obdržel další dobrou zprávu: jeho motorgenerátor kinetické energie (MGU-K), který mu v neděli vypověděl službu, může být opětovně použit. V Kanadě se tedy příští týden může vyhnout penalizaci, i když situace s komponenty pohonných jednotek u Red Bullu zůstává napjatá.
MGU-K je v pořádku, penalizaci se ale později stejně nevyhneZ Francie dnes odbornému poradci Red Bullu Helmutovi Markovi volal Cyril Abiteboul s tím, že MGU-K poslední velkou cenu přežil. Za selhání zřejmě mohla ledabylá práce při jeho montáži do vozu, motorgenerátor samotný je tedy v pořádku. "Vypadá to, že se na startu v Montrealu vyhneme penalizaci," potvrzuje pro AMUS Marko.
Pokud se ji vyhnout v Kanadě, pak určitě přijde později během sezóny. Red Bull si ji nejspíše vybere v Belgii, kde se dá dobře předjíždět - a zřejmě nebude sám. "V určité chvíli nás to v jednom z příštích závodů dostihne," uznává Marko. Ricciardo je již na druhých komponentech, přičemž u MGU-K, úložiště energie (ES) a řídicí elektroniky (CE) mohou piloti v průběhu letošní sezóny beztrestně využít pouze dva kusy.
V přímém ohrožení tak už jsou i piloti Ferrari, Bottas, Ocon, Hartley, Magnussen či Vandoorne. Druhý pilot Red Bull přitom v Monaku již první motorovou penalizaci obdržel, na jeho poslední startovní pozici to vzhledem k neúčasti v kvalifikaci nemělo žádný vliv, šlo o kalkul týmu s cílem dostat do hry další MGU-K, byť starou specifikaci. S nasazením té letošní Renault stále kvůli nedostatečné spolehlivosti otálí. Pro Kanadu připravuje vylepšení, ta se ale budou zřejmě týkat jiných komponent.
Silné stránky Red Bullu - pomohou k vítězství i v Kanadě?Red Bull však bude mít v Montrealu dobrou šanci na to, aby bojoval na špici. Nacházejí se tam sice dlouhé rovinky kladoucí důraz na sílu motoru, ale zároveň i hodně pomalých zatáček, v nichž šasi RB14 exceluje. Nejde jen o aerodynamiku, ale i o jeho stabilitu při brzdění a trakci.
"Díky naší dobré trakci můžeme negativní dopad rovinek zmírnit," komentuje odborný poradce Red Bullu, který své naděje upíná rovněž k vylepšenému motoru Renault. "A k méně problémům s MGU-K," usmívá se jeho šéf Christian Horner.
Marko poté vyzdvihuje další silné stránky jejich vozu: "Na rozdíl od Mercedesu je naše auto dobré v provozu. I když nejsme po startu na čele, dokážeme dobře jezdit v aerodynamickém stínu za ostatními. A pak tady máme taktické možnosti, jelikož jsme lepší než ostatní v péči o pneumatiky."
V Kanadě opět hyper-měkká směs - další výhoda pro Red BullPirelli přiveze do Montrealu opět hyper-měkkou směs, s kterou se Ferrari a Mercedes v Monte Carlu hodně trápili. "Kdyby jezdil Ricciardo v Monte Carlu naplno, pak bychom donutili Mercedes a Ferrari ke dvěma zastávkám. Jejich pneumatiky vypadaly příšerně i při těch pomalých časech na kolo," pokračuje Marko.
"Teď máme skvělé auto. Základem je vylepšení z Barcelony. Bez technických problémů v Bahrajnu a [vzájemné] kolize v Baku bychom byli úplně na špici," lituje odborný poradce Red Bullu promarněných příležitostí.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.