Nová tvář Formule 1 nese ztrátu některých hodnot. Od letošního roku jsme se rozloučili s tradičními pit-babes, dalším položkou, která může skončit v propadlišti dějin, jsou obvyklé páteční schůzky pilotů F1.
Záležitost, která patří dlouhá léta k tradici Formule 1 a dokonce byla i předmětem rozporů mezi FOCA a FISA, když neúčast pilotů málem vedla k rozpadu šampionátu, je skutečně předmětem zamýšlených úprav. FIA se zabývá myšlenkou, že zkusí nový formát jak v pojetí schůzky, tak v jejím načasování.
Mezinárodní automobilová federace hodlá přemístit setkání na čtvrtek, před jakékoli akce na okruhu. Týmoví manažeři budou mít naplánovaný mítink s FIA na odpoledne, aby prodiskutovali případné změny na daném okruhu a probrali veškeré problémy z předchozí Grand Prix. Piloti absolvují oddělené zasedání s manažery o pátečním poledni po prvním tréninku tak, aby mohli FIA poskytnou zpětnou vazbu ohledně dění na okruhu. Není ani vyloučeno, že se podobné setkání může po odchodu manažerů proměnit ve schůzku Asociace pilotů (GPDA).
"V tuto chvíli jde pouze o návrh. Rozhodně k tomu nedojde v letošním roce, tedy pokud by to nebylo přáním všech zúčastněných. Hlavním důvodem, proč jsem tuto variantu navrhl, je jednoduchý fakt: na schůzkách týmových manažerů projednáváme věci, které poté předávají svým jezdcům. Když pak jsme na briefingu pilotů, stává se, že se k nim ony informace vůbec nedostaly, takže se jim musíme znovu věnovat. Jedním z hlavních důvodů páteční instruktáže pilotů je, aby nám sdělili své poznatky, třeba o práci maršálů. Dnes je mnohem lepší komunikační systém, jen si myslím, že nový formát by byl smysluplnější a předešel by mnoha potížím," vysvětlil záměr FIA závodní ředitel Charlie Whiting.
V konečném důsledku by to mohlo vést k potenciálně většímu prostoru pro technické zprávy nebo mediální závazky co se týče pilotů, mělo by to ale také dopad na jejich plány v předchozím dnu. Dalším impulsem pro změnu tohoto formátu je skutečnost, že s narůstajícím počtem závodů se oproti dřívějším sezónám posouvají časy, takže například druhé tréninky nyní končí o hodinu později, tedy v půl páté.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.