Nová tvář Formule 1 nese ztrátu některých hodnot. Od letošního roku jsme se rozloučili s tradičními pit-babes, dalším položkou, která může skončit v propadlišti dějin, jsou obvyklé páteční schůzky pilotů F1.
Záležitost, která patří dlouhá léta k tradici Formule 1 a dokonce byla i předmětem rozporů mezi FOCA a FISA, když neúčast pilotů málem vedla k rozpadu šampionátu, je skutečně předmětem zamýšlených úprav. FIA se zabývá myšlenkou, že zkusí nový formát jak v pojetí schůzky, tak v jejím načasování.
Mezinárodní automobilová federace hodlá přemístit setkání na čtvrtek, před jakékoli akce na okruhu. Týmoví manažeři budou mít naplánovaný mítink s FIA na odpoledne, aby prodiskutovali případné změny na daném okruhu a probrali veškeré problémy z předchozí Grand Prix. Piloti absolvují oddělené zasedání s manažery o pátečním poledni po prvním tréninku tak, aby mohli FIA poskytnou zpětnou vazbu ohledně dění na okruhu. Není ani vyloučeno, že se podobné setkání může po odchodu manažerů proměnit ve schůzku Asociace pilotů (GPDA).
"V tuto chvíli jde pouze o návrh. Rozhodně k tomu nedojde v letošním roce, tedy pokud by to nebylo přáním všech zúčastněných. Hlavním důvodem, proč jsem tuto variantu navrhl, je jednoduchý fakt: na schůzkách týmových manažerů projednáváme věci, které poté předávají svým jezdcům. Když pak jsme na briefingu pilotů, stává se, že se k nim ony informace vůbec nedostaly, takže se jim musíme znovu věnovat. Jedním z hlavních důvodů páteční instruktáže pilotů je, aby nám sdělili své poznatky, třeba o práci maršálů. Dnes je mnohem lepší komunikační systém, jen si myslím, že nový formát by byl smysluplnější a předešel by mnoha potížím," vysvětlil záměr FIA závodní ředitel Charlie Whiting.
V konečném důsledku by to mohlo vést k potenciálně většímu prostoru pro technické zprávy nebo mediální závazky co se týče pilotů, mělo by to ale také dopad na jejich plány v předchozím dnu. Dalším impulsem pro změnu tohoto formátu je skutečnost, že s narůstajícím počtem závodů se oproti dřívějším sezónám posouvají časy, takže například druhé tréninky nyní končí o hodinu později, tedy v půl páté.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.