Možná byste dali dohromady slušný počet pilotů, jejichž jediným trumfem byl talent. Neměli za sebou silného sponzora nebo bohatého otce, jako třeba Elio de Angelis nebo Lance Stroll. O to víc jsou finančně protěžovaní mladíci pod drobnohledem.
Kanaďan Stroll už musel odvracet nemálo poznámek, že nebýt obřích sum jeho otce Lawrence, asi by ve Williamsu neseděl. Nyní se do hledáčku dostává další mladík, kolem nějž se vznášejí miliony - Strollův krajan Nicholas Latifi, loňský pátý nejlepší pilot šamiponátu FIA Formule 2. Minulý týden totiž společnost McLaren Group oznámila investici ve výši 200 milionů liber od Michaela Latifiho, Nicholasova otce. Byla to první akcionářská transakce od odchodu Rona Dennise.
Suma poskytnutá mateřské společnosti McLaren Formula 1 okamžitě vyvolala spekulace, že rodák z Toronta by mohl být prosazován to týmu, což ovšem generální ředitel Zak Brown popřel, že žádný takový rozhovor neproběhl. Sám Latifi uvedl, že investice evokovala nedobrý obrázek a dodal, že podobným spekulacím rozumí.
"Nemohu říci, že bych docela ignoroval názor veřejnosti, pochopitelně. Řekněme, že to nabízí nějaký můj obrázek. Reakce se dostavují na základě toho, co lidé vidí. Kdybych se na motorsportu nepodílel, asi bych si myslel totéž. Skutečnost je ale jiná, kdybych zítra přestal závodit, tak ta investice tam nadále zůstane," pokusil se věc vysvětlit Latifi.
Moderní F1 sice vyžaduje, aby piloti obstarali nějaké "věno" pro snazší zisk závodní sedačky, ale žádná suma doposud nebyla tak horentní, jakou poskytla společnost Nidala se sídlem na Britských Paneneských ostrovech, patřící Latifimu seniorovi.
"Přitom si jen málokdo uvědomuje skutečnost, že se nejedná o sponzorský příspěvek, nýbrž investici do společnosti jako takové. Není to vklad, za který koupí svému synovi závodní sedačku. Je to investice, od níž se očekává podobný efekt, jako kdybyste ji udělali v jakémkoli jiném odvětví. Jde to opravdu mimo to, co dělám, není tu žádná spojitost se zmíněnou operací a mnou jako závodníkem," zkouší vnést do věci světlo Latifi.
Mladík, jenž oslaví přesně za měsíc třiadvacáté narozeniny, se dostal do kontaktu s F1 prostřednictvím týmu Force India jako zkušební pilot. Loni ho získal do stejné pozice Renault. Latifi nadále uvádím, že jeho hlavním cílem je závodění a obchodním činnostem svého otce se věnovat nehodlá.
"Chci svou kariéru postavit na tom, co odvádím na trati. Nemyslím, že by se teď o mě zajímalo nějak víc týmů než dříve. Moje jméno už v paddocku zaznělo, ve vozech F1 jsem něco odjezdil," dodává Nicholas.
Kanaďan potřebuje pro zisk superlicence pilota F1 dokončit šampionát F2 mezi prvními pěti. Loni za stejné umístění dosáhl dvaceti bodů. Momentálně mu v průběžném pořadí patří 10. příčka se ztrátou 72 bodů na vedoucího Lance Norrise a 23 bodů ztrácí na pátého Jacka Aitkena. Zatím se člen týmu DAMS potýká s kvalifikacemi: nejlépe byl šestý v Barceloně, zatímco jeho týmový kolega Alexander Albon zajel tři pole-position po sobě.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.