Martin Brundle po závodě v Singapuru vyslal McLarenu varovný signál. Podle něj je konec sezony stále otevřenou hrou.
Martin Brundle po závodě v Singapuru varoval, že McLaren by se ani po zisku Poháru konstruktérů neměl nechat ukolébat. Podle něj se Red Bull i Mercedes výrazně přiblížily a mohou v závěru sezony ohrozit jeho pozici. „Zdá se, že Red Bull a Mercedes zmenšily mezeru,“ uvedl Brundle ve svém komentáři pro Sky F1.
McLaren si na okruhu Marina Bay zajistil druhý titul v Poháru konstruktérů v řadě zásluhou Landa Norrise a Oscara Piastriho, kteří opět přinesli rozhodující body. Po letní přestávce ale tým z Wokingu ztratil část své převahy, která ho dříve držela na špici. Vítězství Maxe Verstappena v Baku i v Monze navíc způsobila, že McLaren musel svůj titul definitivně potvrdit až na asijské půdě.
Brundle zdůraznil, že Red Bull stále může promluvit do boje o titul jezdců. Verstappen sice ztrácí, ale jeho konzistence a rychlost podle něj naznačují, že šance ještě žije. „Mluvilo se o tom, že Verstappen má jen malou šanci porazit oba piloty McLarenu, ale po Russellově vítězství po těžkém pátku se situace znovu otevřela,“ dodal bývalý jezdec.
Podle Brundla je současné pole mimořádně vyrovnané. „Výkonnostně jsou si teď všechny týmy velmi blízko a fanoušci by si toho měli vážit. I když je kvůli aerodynamice stále těžší předjíždět,“ poznamenal. Zároveň připomněl, že v takto těsné konkurenci může i drobná kvalifikační chyba znamenat propad o několik řad na startu.
Brundle se rovněž zaměřil na silné a slabé stránky McLarenu. Vysvětlil, že monopost MCL39 se cítí nejlépe na tratích s dlouhými rychlými zatáčkami a vysokým opotřebením pneumatik. „Na takových okruzích jsme teď delší dobu nebyli. Tým očekává, že se vrátí do své nejlepší formy v Brazílii, Kataru a Abú Dhabí,“ napsal bývalý jezdec.
I přesto ale připustil, že Red Bull a Mercedes na McLaren citelně dotahují. Zatímco Mercedes využil Singapur k silnému výkonu, Red Bull po slabším období opět našel stabilitu. To podle Brundlea dává závěrečným závodům sezony nečekaný náboj.
Naopak Ferrari podle něj z boje o čelo vypadlo. „Bohužel totéž se nedá říct o Ferrari, které zůstává pozadu, i když má dva skvělé jezdce v Charlese Leclerca a Lewise Hamiltona,“ napsal. Leclerc skončil v Singapuru šestý, téměř minutu za vítězem, zatímco Hamilton s problémy s brzdami dojel osmý.
Brundle tak závěr sezony vidí jako otevřený. McLaren má jistotu poháru konstruktérů, ale v souboji o titul jezdců čelí stále tvrdšímu tlaku. Jak poznamenal, tahle sezona ještě zdaleka nekončí a v současném poli může jeden víkend všechno otočit.
Ralf Schumacher uvedl, že je vždy dobré mít připravené možnosti a strategii pro nečekané situace. Podle něj by každý jezdec měl myslet na své kroky i v náročných obdobích.
Mark Webber věří, že Oscar Piastri má motivaci a charakter potřebný k silnému závěru sezony. Podle něj může mladý jezdec v posledních třech závodech znovu ukázat svůj talent a posunout McLaren vpřed.
Aston Martin vstupuje do nové etapy s ambiciózními cíli a intenzivní přípravou. Tým i jeho klíčoví členové pracují na zdokonalení všech aspektů svého fungování, přičemž pozornost fanoušků i odborníků zůstává upřena na jejich další kroky.
McLaren Racing rozšířil svůj Driver Development Programme o dvě nové talenty, Elly Stevens a Elly Häkkinen. Tým věří, že program jim poskytne zkušenosti a podporu potřebnou k dalšímu růstu v motorsportu.
Šéf McLarenu Zak Brown a bývalý šéf Red Bullu Christian Horner se v posledních letech Hornerova působení v týmu často pouštěli do ostrých slovních výměn. Jejich vzájemné přestřelky patřily k nejvýraznějším v paddocku.
Sergio Pérez přiznal, že mu čas mimo Formuli 1 pomohl získat jiný pohled na závodění. Pauza mu umožnila znovu si užít samotnou podstatu sportu.
Kimi Antonelli měl letos v Mercedesu několik slabších chvil, ale postupně sbírá cenné zkušenosti. Max Verstappen přesto vyjádřil nováčkovi jasnou podporu.
Současný prezident FIA Mohammed Ben Sulayem se ocitl v unikátní pozici před prosincovými volbami, když byl potvrzen jako jediný způsobilý kandidát. Jeho další kroky ve vedení motorsportu a plánované iniciativy nyní přitahují pozornost odborné i fanouškovské veřejnosti.
Lewis Hamilton vyjádřil nadšení nad postupem britského nováčka Olivera Bearmana, který debutuje ve Formuli 1 pod záštitou Ferrari.
Lando Norris promluvil o tom, jak se během své klíčové sezony ve Formuli 1 učí zvládat tlak i neustálou pozornost veřejnosti.
Güenther Steiner se ostře vyjádřil k veřejným komentářům prezidenta Ferrari Johna Elkanna ohledně jezdců týmu.
Yuki Tsunoda si z Interlagosu odnesl tvrdou lekci poté, co jeho kolize s Lansem Strollem vedla k dvěma desetisekundovým trestům.