Toto Wolff naznačil, že by rád viděl návrat Formule 1 do země, kde se naposledy závodilo v roce 2013. Podle šéfa Mercedesu by taková zastávka mohla být zajímavým zpestřením kalendáře a přinést nové výzvy pro týmy i jezdce.
Toto Wolff, šéf týmu Mercedes, otevřeně podpořil návrat Velké ceny Jižní Koreje do kalendáře Formule 1 a označil zemi za „nevyužitý trh“ s velkým potenciálem. Podle něj by závod mohl přinést nové příležitosti pro propagaci F1, především mezi mladšími fanoušky. „Je to dlouho nevyužitý trh, a vzhledem k tomu, že Formule 1 v posledních letech výrazně roste, hlavně u mladší cílové skupiny, by návrat měl velký smysl,“ uvedl Wolff v rozhovoru pro Reuters.
Formule 1 v Jižní Koreji závodila v letech 2010 až 2013 na okruhu Yeongnam, poté však závod z kalendáře vypadl kvůli nespokojenosti organizátorů s podmínkami smlouvy s FOM. V roce 2012 údajně utrpěli ztrátu 26 milionů dolarů. Od té doby se z asijského kalendáře vytratila i Malajsie, takže dnes má F1 v regionu pouze tři závody, přestože popularita sportu mezi fanoušky stále roste.
Wolff také upozornil na rostoucí význam mladých fanoušků, zejména žen ve věku 15 až 24 let, kteří jsou velmi aktivní na sociálních sítích. „Jižní Korea je extrémně propojená se sociálními médii, takže by bylo skvělé se vrátit a ukázat, jak se Formule 1 za posledních deset let změnila,“ dodal šéf Mercedesu.
Podpora Wolffa přichází v době, kdy F1 rozšiřuje svou přítomnost v Asii a hledá způsoby, jak oslovit nové publikum. Návrat do Jižní Koreje by mohl být strategickým krokem k posílení značky sportu a navázání kontaktu s mladými a technologicky aktivními fanoušky.
Mercedes plánuje před návratem uskutečnit demonstrační jízdu s Valtterim Bottasem, aby ukázal fanouškům moderní podobu monopostu a zvýšil zájem o sport v regionu. Wolff věří, že taková akce by mohla být klíčem k úspěšnému návratu závodu.
Formule 1 má v Asii aktuálně závody v Číně, Japonsku a Singapuru, přičemž celkový kalendář zahrnuje 24 závodů po celém světě. Wolff v této souvislosti zmínil, že prostor pro další závod v regionu stále existuje a mohl by vyplnit „prázdné místo“ v kalendáři.
„F1 se za poslední roky hodně změnila a mladší fanoušci jsou dnes její nejdůležitější cílovou skupinou,“ podotkl Wolff. „Ukázat jim sport, který se vyvinul a nabízí nové zážitky, by mělo smysl.“
Podle Wolffa by návrat Jižní Koreje mohl přinést nejen komerční příležitosti, ale také posílit strategickou pozici Formule 1 v Asii a ukázat, že sport sleduje trendy a dokáže oslovit nové generace fanoušků. Wolffova výzva tak otevírá otázku, zda by F1 mohla brzy znovu zařadit Jižní Koreu mezi závody a využít její potenciál nejen pro sportovní, ale i komerční rozvoj v regionu.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale celkový trénink znovu ovlivnily poklopy kanálů.
Max Verstappen připouští, že boj o titul zůstává otevřený a k obratu je potřeba víc než jen rychlost na trati. Zároveň komentuje překvapivý vývoj situace uvnitř McLarenu.
Charles Leclerc se vyjádřil k nedávnému komentáři Johna Elkanna, který vyzval jezdce Ferrari, aby se více soustředili na závodění a méně mluvili.
Ještě během sezony to vypadalo, že Oscar Piastri má nad týmovým kolegou v McLarenu navrch. Před závěrečnými závody se však situace změnila a iniciativa v boji o úspěch nyní leží na straně Landa Norrise.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.
Lewis Hamilton sice na Charlese Leclerca v celkovém pořadí ztrácí 66 bodů, přesto je to právě britský jezdec, jehož hlas by měl mít ve Ferrari při formování budoucí strategie zásadní váhu, hlásá insider.