George Russell má za sebou úspěšnou sezónu v roli týmové jedničky Mercedesu, přesto stále nepodepsal novou smlouvu.
George Russell se po odchodu Lewise Hamiltona do Ferrari stal hlavní hvězdou Mercedesu a svou pozici týmové jedničky potvrdil dvěma vítězstvími v Kanadě a Singapuru. Přesto však stále nemá podepsanou novou smlouvu pro sezónu 2026.
Russell je letos jediným jezdcem mimo McLaren, který dokázal zvítězit v hlavním závodě, a v průběžném hodnocení jezdců drží čtvrtou pozici, přičemž usiluje o místo na sezónním pódiu.
Dříve se spekulovalo, že zdržení smlouvy souvisí s Maxem Verstappenem, který měl s Mercedesem projednávat svou budoucnost, ale nizozemský šampion mezitím deklaroval svou loajalitu Red Bullu. Přesto po dvou měsících Russell stále smlouvu nemá.
Reportér Sky F1 Simon Lazenby uvedl, že nyní je to právě Russell, kdo drží Tota Wolffa v napětí, přičemž hlavními překážkami jsou podle všeho detaily smlouvy a výše platu.
Bývalý mistr světa Nico Rosberg upozornil, že za zpožděním může stát i tlak na sponzorské závazky. Podle něj Mercedes od svých jezdců požaduje až 60, někdy i 80 dní věnovaných sponzorským aktivitám. „Dnes mají týmy tolik sponzorů, kteří platí obrovské peníze, a jediný způsob, jak jim tým může vrátit, je čas jezdce,“ vysvětlil Rosberg.
Russell potvrdil, že spolu s Wolffem řeší mimo jiné právě závazky mimo závodní víkendy. Na otázku, proč ještě nemá smlouvu, odpověděl s nadsázkou: „Myslím, že se ptáte špatné osoby.“
Pak ale upřesnil, že se stále řeší detaily, které mu umožní mít „kousek života“ mimo Formuli 1. „Tohle je u každé nové smlouvy ta nejdůležitější věc v kariéře. Budu mít příští rok 28 let a v týmu jsem už dlouho, ale je tu spousta faktorů, které chci mít správně. Závodní víkendy jsou jen špička ledovce. Trávíme tolik času na silnici, se sponzory, v simulátoru, s týmem,“ vysvětlil Brit.
Russell tím naznačil, že smlouva není jen o penězích a délce kontraktu, ale také o rovnováze mezi profesním a osobním životem. Chtěl si zajistit, aby měl možnost trávit čas s rodinou a přáteli, což je v náročném kalendáři Formule 1 velká výzva.
Toto Wolff rovněž zdůraznil, že zdržení podpisu smlouvy není kvůli zásadním bodům, ale kvůli detailům. „Dobrým věcem to prostě chvíli trvá. Jde o detaily, ne o velké témata,“ řekl po Russellově vítězství v Singapuru.
Šéf Mercedesu vyzdvihl Russellovu letošní formu. „Byl fenomenální, žádné větší chyby, jen občas sám cítil, že mohl více,“ poznamenal Wolff.
„Když se vše spojí – perfektní auto a vrcholná forma jezdce – to je dominantní kombinace, a přesně to jsme letos viděli,“ uzavřel Wolff, připomínajíc, proč je Russell klíčovou postavou týmu.
Ralf Schumacher uvedl, že je vždy dobré mít připravené možnosti a strategii pro nečekané situace. Podle něj by každý jezdec měl myslet na své kroky i v náročných obdobích.
Mark Webber věří, že Oscar Piastri má motivaci a charakter potřebný k silnému závěru sezony. Podle něj může mladý jezdec v posledních třech závodech znovu ukázat svůj talent a posunout McLaren vpřed.
Aston Martin vstupuje do nové etapy s ambiciózními cíli a intenzivní přípravou. Tým i jeho klíčoví členové pracují na zdokonalení všech aspektů svého fungování, přičemž pozornost fanoušků i odborníků zůstává upřena na jejich další kroky.
McLaren Racing rozšířil svůj Driver Development Programme o dvě nové talenty, Elly Stevens a Elly Häkkinen. Tým věří, že program jim poskytne zkušenosti a podporu potřebnou k dalšímu růstu v motorsportu.
Šéf McLarenu Zak Brown a bývalý šéf Red Bullu Christian Horner se v posledních letech Hornerova působení v týmu často pouštěli do ostrých slovních výměn. Jejich vzájemné přestřelky patřily k nejvýraznějším v paddocku.
Sergio Pérez přiznal, že mu čas mimo Formuli 1 pomohl získat jiný pohled na závodění. Pauza mu umožnila znovu si užít samotnou podstatu sportu.
Kimi Antonelli měl letos v Mercedesu několik slabších chvil, ale postupně sbírá cenné zkušenosti. Max Verstappen přesto vyjádřil nováčkovi jasnou podporu.
Současný prezident FIA Mohammed Ben Sulayem se ocitl v unikátní pozici před prosincovými volbami, když byl potvrzen jako jediný způsobilý kandidát. Jeho další kroky ve vedení motorsportu a plánované iniciativy nyní přitahují pozornost odborné i fanouškovské veřejnosti.
Lewis Hamilton vyjádřil nadšení nad postupem britského nováčka Olivera Bearmana, který debutuje ve Formuli 1 pod záštitou Ferrari.
Lando Norris promluvil o tom, jak se během své klíčové sezony ve Formuli 1 učí zvládat tlak i neustálou pozornost veřejnosti.
Güenther Steiner se ostře vyjádřil k veřejným komentářům prezidenta Ferrari Johna Elkanna ohledně jezdců týmu.
Yuki Tsunoda si z Interlagosu odnesl tvrdou lekci poté, co jeho kolize s Lansem Strollem vedla k dvěma desetisekundovým trestům.