Britská stáj požádala FIA, aby přezkoumala několik incidentů v rámci Grand Prix Ázerbajdžánu - nejvyšší orgán motoristického sportu tak učinil v deseti bodech, jimiž zdůvodnil své rozhodnutí.
Williams chtěl po FIA opětovné prověření incidentu v Baku při Grand Prix Ázerbajdžánu, za nějž byl pilot Sergej Sirotkin penalizován propadem na startovním roštu. Dále pak Williams žádal o prověření některých dalších incidentů a rovněž chování Fernanda Alonsa, který po kolizi v úvodním kole dojel do boxů s poškozeným vozem.
Nad tímto požadavkem se sešli původní členové komise - Garry Connelly, Tom Kristensen, Dennis Dean a Anar Šukurov - a vyslechli argumenty právního zástupce stáje Williams a ředitele závodů Grand Prix Charlie Whitinga prostřednictvím telekonferenčního spojení. Jednomyslně dospěli k názoru, že "neexistuje žádný nový významný relevantní prvek, který by vedl k přezkoumání kteréhokoliv z pěti incidentů zmíněných v žádosti".
Komisaři poté zveřejnili desetibodové hodnocení, ve kterém zdůvodnili své rozhodnutí. Sirotkinova kolize se Sergio Pérezem ve druhé zatáčce byla ohodnocena poklesem o tři místa na startu v následující Grand Prix Španělska. Podle komise "nebyl tento incident obdobný jako všechny ostatní, které se odehrály v prvním kole, kdy byly vozy vedle sebe". Komisaři uvedli, že rozhodnutí o penalizaci nebylo až do konce závodu zveřejněno, což lze považovat za irelevantní, neboť "tím nebyla dána možnost k nějakému protestu či odvolání". U Williamsu se možná cítili dotčeni a proto napadli všechny týmy, jejichž zástupci nebyli penalizováni nebo potrestáni nebo dle Williamse nedostatečně potrestáni.
Komisaři uvedli, že uplatnění rozdílných postihů stejně jako jejich neudělení ve srovnání s jinými incidenty "nelze považovat za nový element", vedoucí ke zvláštnímu posouzení. Williams chtěl prověřit dva incidenty v prvním kole. Sirotkin po nárazu do Péreze ve druhé zatáčce kolidoval s Alonsem a následně ťukl také Renault Nico Hülkenberga. Jen o zatáčku dále do sebe narazili Kimi Räikkönen a Esteban Ocon, na což doplatil mladý Francouz. Williams také upozornil na penalizaci Kevina Magnussena - Dán dostal 10 trestných vteřin a dva trestné body za srážku s Pierre Gaslym v době, kdy už tento incident byl pro vývoj samotného závodu "bezvýznamný".
Jak uvedli komisaři, od roku 2016 prověřili 87 incidentů vedoucích ke kolizi, přičemž v 55 případech neudělili žádný trest. Čtrnáctkrát potrestali viníka 10vteřinovou penalizací, v devíti pak provinilec musel v následujícím závodě couvnout na roštu o tři místa zpět. Podle nich tak postihy prohřešků Sirotkina, Magnussena a Ericssona (kolidoval s Magnussenem hned v prvním kole byly "v naprostém souladu s předchozí praxí" stejně jako případy, kdy nebyl udělen žádný trest. Komisaři rovněž uvedli že oznámení "žádný další postih" nebylo zveřejněno před koncem závodu, což podle komisařů poskytlo Williamsu "dostatek prostoru a času" k podání možnému odvolání - toho ale tým nevyužil.
Williams rovněž poukázal, že "žádná další akce" nebyla v pořádku a využil hned následující situaci zmíněnou již výše v textu - šlo o trojku: Sirotikin, Alonso a Hülkenberg. Williamsu se nelíbilo Alonsovo dojetí do depa, ale FIA zamítla přezkum této události poté, co Charlie Whiting připomněl přítomnost Safety Caru na trati a zdůraznil, že Alonso "dbal na to, aby se vyhnul závodní linii a provozu, čímž minimalizoval riziko".
Komisaři u Alonsa ještě uvedli, že příslušníci týmu Williams zaregistrovali příjezd Španělova vozu do depa, takže nelze označit tento bod jako "nový bezpečnostní prvek". Navíc Williams ve své zprávě využil odkazů na média, ale takové zprávy nejsou považovány za "významné a relevantní".
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.