Britská stáj požádala FIA, aby přezkoumala několik incidentů v rámci Grand Prix Ázerbajdžánu - nejvyšší orgán motoristického sportu tak učinil v deseti bodech, jimiž zdůvodnil své rozhodnutí.
Williams chtěl po FIA opětovné prověření incidentu v Baku při Grand Prix Ázerbajdžánu, za nějž byl pilot Sergej Sirotkin penalizován propadem na startovním roštu. Dále pak Williams žádal o prověření některých dalších incidentů a rovněž chování Fernanda Alonsa, který po kolizi v úvodním kole dojel do boxů s poškozeným vozem.
Nad tímto požadavkem se sešli původní členové komise - Garry Connelly, Tom Kristensen, Dennis Dean a Anar Šukurov - a vyslechli argumenty právního zástupce stáje Williams a ředitele závodů Grand Prix Charlie Whitinga prostřednictvím telekonferenčního spojení. Jednomyslně dospěli k názoru, že "neexistuje žádný nový významný relevantní prvek, který by vedl k přezkoumání kteréhokoliv z pěti incidentů zmíněných v žádosti".
Komisaři poté zveřejnili desetibodové hodnocení, ve kterém zdůvodnili své rozhodnutí. Sirotkinova kolize se Sergio Pérezem ve druhé zatáčce byla ohodnocena poklesem o tři místa na startu v následující Grand Prix Španělska. Podle komise "nebyl tento incident obdobný jako všechny ostatní, které se odehrály v prvním kole, kdy byly vozy vedle sebe". Komisaři uvedli, že rozhodnutí o penalizaci nebylo až do konce závodu zveřejněno, což lze považovat za irelevantní, neboť "tím nebyla dána možnost k nějakému protestu či odvolání". U Williamsu se možná cítili dotčeni a proto napadli všechny týmy, jejichž zástupci nebyli penalizováni nebo potrestáni nebo dle Williamse nedostatečně potrestáni.
Komisaři uvedli, že uplatnění rozdílných postihů stejně jako jejich neudělení ve srovnání s jinými incidenty "nelze považovat za nový element", vedoucí ke zvláštnímu posouzení. Williams chtěl prověřit dva incidenty v prvním kole. Sirotkin po nárazu do Péreze ve druhé zatáčce kolidoval s Alonsem a následně ťukl také Renault Nico Hülkenberga. Jen o zatáčku dále do sebe narazili Kimi Räikkönen a Esteban Ocon, na což doplatil mladý Francouz. Williams také upozornil na penalizaci Kevina Magnussena - Dán dostal 10 trestných vteřin a dva trestné body za srážku s Pierre Gaslym v době, kdy už tento incident byl pro vývoj samotného závodu "bezvýznamný".
Jak uvedli komisaři, od roku 2016 prověřili 87 incidentů vedoucích ke kolizi, přičemž v 55 případech neudělili žádný trest. Čtrnáctkrát potrestali viníka 10vteřinovou penalizací, v devíti pak provinilec musel v následujícím závodě couvnout na roštu o tři místa zpět. Podle nich tak postihy prohřešků Sirotkina, Magnussena a Ericssona (kolidoval s Magnussenem hned v prvním kole byly "v naprostém souladu s předchozí praxí" stejně jako případy, kdy nebyl udělen žádný trest. Komisaři rovněž uvedli že oznámení "žádný další postih" nebylo zveřejněno před koncem závodu, což podle komisařů poskytlo Williamsu "dostatek prostoru a času" k podání možnému odvolání - toho ale tým nevyužil.
Williams rovněž poukázal, že "žádná další akce" nebyla v pořádku a využil hned následující situaci zmíněnou již výše v textu - šlo o trojku: Sirotikin, Alonso a Hülkenberg. Williamsu se nelíbilo Alonsovo dojetí do depa, ale FIA zamítla přezkum této události poté, co Charlie Whiting připomněl přítomnost Safety Caru na trati a zdůraznil, že Alonso "dbal na to, aby se vyhnul závodní linii a provozu, čímž minimalizoval riziko".
Komisaři u Alonsa ještě uvedli, že příslušníci týmu Williams zaregistrovali příjezd Španělova vozu do depa, takže nelze označit tento bod jako "nový bezpečnostní prvek". Navíc Williams ve své zprávě využil odkazů na média, ale takové zprávy nejsou považovány za "významné a relevantní".
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.