Tým Sauber prozatím plní funkci překvapivého "černého koně", vždyť v Baku dojel Leclerc na šestém místě - toto umístění zopakoval po dlouhých třech letech od GP Ruska, kde se ho povedlo dosáhnout Felipe Nasrovi.
Právě dvacetiletý reprezentant monackého knížectví se stal jednou z hvězd azerbajdžánského závodu. Dle jeho vlastního vyjádření na tom mělo zásluhu nové nastavení jeho vozu podle jím preferovaného jízdního stylu. Vítěz loňského šampionátu F2 připouští, že vstup do sezóny byl špatný a dopustil se řady chyb. V Baku se Leclerc poprvé dostal do Q2 a v závodě se poprvé prosadil na bodovanou pozici.
"V kategoriích GP3 a F2 jezdíte s přetáčivými vozy, což je způsob, jak jezdit rychleji. Nečekal jsem, že budu v F1 s nedotáčivým vozem rychlejší, ale zdá se, že začínám chápat, jak vozy v této oblasti fungují. Musím se s nimi ještě více sžít," vysvětluje vítěz GP3 a F2 Charles Leclerc.
Mladíka především těší, že se mu podařilo dotáhnout se do těsnější blízkosti k prvnímu pilotu stáje, Švédu Ericssonovi. "V prvních třech závodech jsem hodně chyboval. Zlepšil jsem se především díky inovovanému nastavení mého vozu. Choval se hodně nepředvídatelně a bylo dost složité ho zvládnout. Zaměřili jsme se na vyvážení a najednou to bylo jako noc a den," pokračuje Leclerc.
Před Leclercem se na bodovaných příčkách objevil pouze legendární Louis Chiron, jeho třetí místo v Monaku 1950 zůstává nejlepším výsledkem monackého závodníka v F1. Charles svým umístěním v Baku vyrovnal šesté místo Chirona z Monaka 1955, což byl poslední závod velkého Louise v jeho kariéře pilota F1.
"Je moc důležité, že důvěra ve mě samotného mi dovolila zajet tak velký výsledek v kariéře. Je skvělé něčeho takového dosáhnout, když jsme všechno dobře poskládali. Samozřejmě nám pomohly jisté okolnosti, ale dokázali jsme jich využít, což je vynikající," uzavírá Leclerc.
Fernando Alonso se s nadsázkou vyhnul poskytování rad Maxu Verstappenovi ohledně jeho možného přestupu k Mercedesu. Španělský veterán žertoval, že své názory by sdílel pouze „za obrovskou sumu peněz,“ čímž odlehčil spekulace a ukázal svůj typický smysl pro humor.
Isack Hadjar zůstává plně soustředěný na svůj cíl získat sedačku v Red Bullu, i když Yuki Tsunoda čelí problémům s aktuálním vozem RB21.
Lando Norris reagoval na spekulace o možném přestupu Maxe Verstappena k Mercedesu. Zdůraznil však, že zatím není nic potvrzeno a je třeba se soustředit na současnou sezónu.
Obavy jezdců o ovladatelnost monopostů pro sezonu 2026 vyvolávají otázky, zda jsou oprávněné, nebo předčasné. Vývoj nových vozů je stále v rané fázi, a tak konečné hodnocení přijde až s prvními testy.
Ralf Schumacher rozpoutal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena, když naznačil, že hvězda Red Bullu by mohla zamířit k Mercedesu. Tato tvrzení přidávají další vrstvu nejistoty do už tak napjatého přestupového trhu ve Formuli 1.
Fernando Alonso pochválil nováčka Gabriela Bortoleta z týmu Kick Sauber za jeho první body ve Formuli 1 v Rakousku. Oba se utkali v atraktivním souboji v závěru závodu ve Spielbergu.
Ferrari čelí zásadnímu problému s nastavením světlé výšky monopostu SF-25. Tým proto instruoval oba své jezdce, Lewise Hamiltona i Charlese Leclerca, aby během závodu praktikovali „lift and coast“, tedy zvednutí nohy z plynu a brzdění bez motoru, aby snížili zatížení a pomohli situaci zvládnout.
Před blížící se výjimečnou Velkou cenou Velké Británie se významná část komunity Formule 1 sešla s britským premiérem. Setkání poskytlo příležitost zdůraznit důležitost tohoto prestižního závodu a podpořit dlouhodobý vztah mezi F1 a Spojeným královstvím.
McLaren představuje na Velkou cenu Velké Británie speciální chromové zbarvení „Legacy at Speed“, vytvořenou ve spolupráci s Google Chrome, která spojuje historii týmu s novými fanoušky.
George Russellovi končí smlouva u Mercedesu na konci sezony. Stále silnější spekulace naznačují, že by ho mohl nahradit Max Verstappen, pokud opustí Red Bull.
Max Verstappen odstoupil z Velké ceny Rakouska už v prvním kole po kolizi s nováčkem Antonellim. Místo aby šel za novináři a k týmu, sledoval raději 24hodinovku ve Spa, kde jeho tým vyhrál třídu Gold Cup.
Yuki Tsunoda zaznamenal v Rakousku svůj nejhorší závod, kdy ho výrazně zpomalila degradace pneumatik a nedokázal najít příčinu propadu. Tým Red Bull i Christian Horner varují, že je potřeba rychle situaci řešit kvůli velkému rozdílu v tempu oproti Verstappenovi.