Tým Sauber prozatím plní funkci překvapivého "černého koně", vždyť v Baku dojel Leclerc na šestém místě - toto umístění zopakoval po dlouhých třech letech od GP Ruska, kde se ho povedlo dosáhnout Felipe Nasrovi.
Právě dvacetiletý reprezentant monackého knížectví se stal jednou z hvězd azerbajdžánského závodu. Dle jeho vlastního vyjádření na tom mělo zásluhu nové nastavení jeho vozu podle jím preferovaného jízdního stylu. Vítěz loňského šampionátu F2 připouští, že vstup do sezóny byl špatný a dopustil se řady chyb. V Baku se Leclerc poprvé dostal do Q2 a v závodě se poprvé prosadil na bodovanou pozici.
"V kategoriích GP3 a F2 jezdíte s přetáčivými vozy, což je způsob, jak jezdit rychleji. Nečekal jsem, že budu v F1 s nedotáčivým vozem rychlejší, ale zdá se, že začínám chápat, jak vozy v této oblasti fungují. Musím se s nimi ještě více sžít," vysvětluje vítěz GP3 a F2 Charles Leclerc.
Mladíka především těší, že se mu podařilo dotáhnout se do těsnější blízkosti k prvnímu pilotu stáje, Švédu Ericssonovi. "V prvních třech závodech jsem hodně chyboval. Zlepšil jsem se především díky inovovanému nastavení mého vozu. Choval se hodně nepředvídatelně a bylo dost složité ho zvládnout. Zaměřili jsme se na vyvážení a najednou to bylo jako noc a den," pokračuje Leclerc.
Před Leclercem se na bodovaných příčkách objevil pouze legendární Louis Chiron, jeho třetí místo v Monaku 1950 zůstává nejlepším výsledkem monackého závodníka v F1. Charles svým umístěním v Baku vyrovnal šesté místo Chirona z Monaka 1955, což byl poslední závod velkého Louise v jeho kariéře pilota F1.
"Je moc důležité, že důvěra ve mě samotného mi dovolila zajet tak velký výsledek v kariéře. Je skvělé něčeho takového dosáhnout, když jsme všechno dobře poskládali. Samozřejmě nám pomohly jisté okolnosti, ale dokázali jsme jich využít, což je vynikající," uzavírá Leclerc.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.