Tým Sauber prozatím plní funkci překvapivého "černého koně", vždyť v Baku dojel Leclerc na šestém místě - toto umístění zopakoval po dlouhých třech letech od GP Ruska, kde se ho povedlo dosáhnout Felipe Nasrovi.
Právě dvacetiletý reprezentant monackého knížectví se stal jednou z hvězd azerbajdžánského závodu. Dle jeho vlastního vyjádření na tom mělo zásluhu nové nastavení jeho vozu podle jím preferovaného jízdního stylu. Vítěz loňského šampionátu F2 připouští, že vstup do sezóny byl špatný a dopustil se řady chyb. V Baku se Leclerc poprvé dostal do Q2 a v závodě se poprvé prosadil na bodovanou pozici.
"V kategoriích GP3 a F2 jezdíte s přetáčivými vozy, což je způsob, jak jezdit rychleji. Nečekal jsem, že budu v F1 s nedotáčivým vozem rychlejší, ale zdá se, že začínám chápat, jak vozy v této oblasti fungují. Musím se s nimi ještě více sžít," vysvětluje vítěz GP3 a F2 Charles Leclerc.
Mladíka především těší, že se mu podařilo dotáhnout se do těsnější blízkosti k prvnímu pilotu stáje, Švédu Ericssonovi. "V prvních třech závodech jsem hodně chyboval. Zlepšil jsem se především díky inovovanému nastavení mého vozu. Choval se hodně nepředvídatelně a bylo dost složité ho zvládnout. Zaměřili jsme se na vyvážení a najednou to bylo jako noc a den," pokračuje Leclerc.
Před Leclercem se na bodovaných příčkách objevil pouze legendární Louis Chiron, jeho třetí místo v Monaku 1950 zůstává nejlepším výsledkem monackého závodníka v F1. Charles svým umístěním v Baku vyrovnal šesté místo Chirona z Monaka 1955, což byl poslední závod velkého Louise v jeho kariéře pilota F1.
"Je moc důležité, že důvěra ve mě samotného mi dovolila zajet tak velký výsledek v kariéře. Je skvělé něčeho takového dosáhnout, když jsme všechno dobře poskládali. Samozřejmě nám pomohly jisté okolnosti, ale dokázali jsme jich využít, což je vynikající," uzavírá Leclerc.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.