Tým Sauber prozatím plní funkci překvapivého "černého koně", vždyť v Baku dojel Leclerc na šestém místě - toto umístění zopakoval po dlouhých třech letech od GP Ruska, kde se ho povedlo dosáhnout Felipe Nasrovi.
Právě dvacetiletý reprezentant monackého knížectví se stal jednou z hvězd azerbajdžánského závodu. Dle jeho vlastního vyjádření na tom mělo zásluhu nové nastavení jeho vozu podle jím preferovaného jízdního stylu. Vítěz loňského šampionátu F2 připouští, že vstup do sezóny byl špatný a dopustil se řady chyb. V Baku se Leclerc poprvé dostal do Q2 a v závodě se poprvé prosadil na bodovanou pozici.
"V kategoriích GP3 a F2 jezdíte s přetáčivými vozy, což je způsob, jak jezdit rychleji. Nečekal jsem, že budu v F1 s nedotáčivým vozem rychlejší, ale zdá se, že začínám chápat, jak vozy v této oblasti fungují. Musím se s nimi ještě více sžít," vysvětluje vítěz GP3 a F2 Charles Leclerc.
Mladíka především těší, že se mu podařilo dotáhnout se do těsnější blízkosti k prvnímu pilotu stáje, Švédu Ericssonovi. "V prvních třech závodech jsem hodně chyboval. Zlepšil jsem se především díky inovovanému nastavení mého vozu. Choval se hodně nepředvídatelně a bylo dost složité ho zvládnout. Zaměřili jsme se na vyvážení a najednou to bylo jako noc a den," pokračuje Leclerc.
Před Leclercem se na bodovaných příčkách objevil pouze legendární Louis Chiron, jeho třetí místo v Monaku 1950 zůstává nejlepším výsledkem monackého závodníka v F1. Charles svým umístěním v Baku vyrovnal šesté místo Chirona z Monaka 1955, což byl poslední závod velkého Louise v jeho kariéře pilota F1.
"Je moc důležité, že důvěra ve mě samotného mi dovolila zajet tak velký výsledek v kariéře. Je skvělé něčeho takového dosáhnout, když jsme všechno dobře poskládali. Samozřejmě nám pomohly jisté okolnosti, ale dokázali jsme jich využít, což je vynikající," uzavírá Leclerc.
Před nadcházející sezónou 2025 se naplno rozběhne testování Formule 1. Týmy a jezdci nyní usilovně ladí své vozy a strategie, aby byli připraveni na další vzrušující ročník plný napínavých závodů a nečekaných momentů.
S okamžitou platností se nový tým Cadillac v rámci Formule 1 připojí k TWG Motorsports, nové divizi TWG Global. Tato akvizice zahrnuje i Andretti Global, který se účastní závodů v IndyCar, Formuli E a Indy Nxt, dále Spire v NASCAR Cup, Wayne Taylor Racing v IMSA a Walkinshaw Andretti v australských supersportech.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.