V loňské sezóně všichni čekali, že se změnou struktury monopostů zlepší především souboje přímo na trati a diváci se budou moci těšit na větší počet předjížděcích manévrů. Úvodní závod však tento trend nijak nepotvrdil - a pilot Red Bullu Daniel Ricciardo předkládá vysvětlení.
Jedním z hlavních důvodů je podle australského pilota především šířka monopostů. Kvůli nim je předjíždění obtížné, což ostatně naznačila i Grand Prix Austrálie, v níž třeba Ricciardo marně útočil na třetí pozici Kimi Räikkönena.
"Cítím, že širší vozy s většími pneumatikami zabírají na trati dost místa. Takže je těžké najít volný prostor. Dokonce si myslím, že některé trati závodění vysloveně znemožňují. Mám za to, že užší vozy jsou skvělé, jsou tak trochu jako motocykly. Vždy se tam najde nějaké místo, kudy se dostat dopředu, přitom jsou o třicet vteřin pomalejší než my. Takže se domnívám, že to není jen o časech na jedno kolo. Potřebujeme závodění, protože poskytuje nezbytnou show," prohlašuje pilot Red Bullu.
Osmadvacetiletý rodák z Perthu vzpomíná na vozy s nižším přítlakem, které pilotoval v letech 2009-2016. Dle jeho názoru byla verze ze sezóny 2014 velmi příznivá co se týkalo samotného závodění.
"Jo, podle našich standardů byly pomalé, ale diváci nezbytně nemusejí poznat rozdíly. Ale co se týče závodění... mohli jste jet v závěsu, mohli jste předjíždět. Co se týče právě takových manévrů, byl rok 2014 velmi dobrý. Aerodynamika je teď hodně silná, takže vůz, který je vzadu, je na tom hodně špatně. V Barceloně jsme byli rychlí. Zatáčky 2, 3 se jely naplno, stejně tak 9. Je impozantní, když jedete stále rychleji, ale o to těžší je pak předjetí a stejně tak jízda v těsném závěsu. Takže co vlastně chceme, aby auta místo 1:25,0 na kolo jela 1:22,0, ale nebyla by schopná závodit, nebo pomalejší auta v neděli, jak mohou bojovat o pozice? Jistě, musíme být stále rychlí, ale také by měla existovat určitá rovnováha," pokračuje Ricciardo.
Chystané úpravy pohonných jednotek, hlavně pak zjednodušení předpisů by mělo být prvním místem, kde by Formule 1 měla zahájit úsporu nákladů. I tohoto tématu se Ricciardo dotkl.
"Jednoduché motory nechápu, ale tohle opravdu ne. Myslím, že se do toho investovalo mnoho peněz a nepřineslo to nijak zvláštní výsledek. Automobilový průmysl může získat nějaké poznatky, ale tady se vynaložilo hodně zbytečných peněz a přetechnizování se nezdá být dobré. Pravděpodobně nejlepší místo, kde mohou škrty začít, jsou motory. A potom, kdo ví? Menší objem? Ten už máme. Omezili jsme testování, abychom ušetřili, ale všichni zase stavěli za miliardy dolarů simulátory. Proto si myslím, že zamýšlené řešení je rozumné," dodává Ricciardo.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.