Šéf stáje Haas Günther Steiner se ostře ohradil proti tvrzení soupeřů, že velký pokrok letos dosáhli díky okopírování loňského Ferrari. Podle něj to není možné, stačí se na auta podívat.
Některé týmy Haas dokonce podezřívají z toho, že při spolupráci s Ferrari obchází pravidla, jinak by vzhledem ke svým zdrojům a zkušenostem takový meziroční skok ve výkonnosti nemohl dosáhnout. Podle Steinera ale jen plácají bez špetky "inteligence a poznání" a vyzývá je, aby klidně podali k FIA protest.
Její zástupce Charlie Whiting se již dříve pro BBC vyjádřil, že na jeho vztahu s Maranellem nic špatného neshledali: "Víme přesně, co se děje mezi Haasem a Ferrari. Je to naprosto legální. Loni kvůli tomu jeden tým vyjádřil obavy, my jsme ale doposud nespatřili nic, co by nám dělalo starosti."
Kdybych to shrnul, tak soupeři mají s letošním Haasem dva problémy: 1) některé díly se až příliš nápadně podobají dílům Ferrari, zejména jeho loňskému modelu; 2) jde o příliš malý tým zaměstnávající nejmenší počet lidí - jak potom mohl navrhnout tak rychlé auto s pokročilou aerodynamikou?
Je pravda, že americký tým nakupuje od Ferrari spoustu věcí: zavěšení, převodovky, motory, hydrauliku, elektroniku a některé další, monokok a aerodynamické struktury si však konstruuje sám. Podle Steinera však veškerá kritika soupeřů nemá žádné opodstatnění.
"Ti, kteří nerozumí konstrukci vozu, vidí duchy. Říkají, že se auto velmi podobá loňskému Ferrari. Takže bychom měli okopírovat jejich auto, které je za námi, nebo bychom měli jít do auta, které bude jezdit hodně rychle. Odpovězte mi!" zlobí se šéf Haasu.
Podle něj není možné kopírovat loňské Ferrari, protože mělo odlišný než letošní auta. A rozvor společně se zavěšením určuje pozici a tvar mnoha dalších aerodynamických povrchů. Současný Haas VF-18 má podstatně delší rozvor, protože používá zavěšení Ferrari pro rok 2018. Stejně tak Ferrari SF71 delší než jeho předchůdce z minulé sezóny.
"Máme stejný rozvor jako Ferrari. Museli jsme, jelikož máme stejná zavěšení. Proč by mělo být odlišné? Je to logické. Nemůže tedy jít o loňské Ferrari, protože má stejný rozvor, jako letošní Ferrari. Můj závěr tedy je: pokud s tím mají problém, pošlu je k FIA. Mohou podat protest," pokračuje Steiner.
Poté se do soupeřů obouvá: "Pokud musíte omluvit svou neschopnost, pak je útok nejlepší obranou. Jestli má někdo dvojnásobné množství peněz a je za námi, pak si kterýkoliv majitel za ním stojící musí položit otázku: 'Co tady děláme?'
Jde o soutěžení. Příští rok možná budeme poslední. Když mluvíte, měli byste mít nějaký argument, o který se opřít, ne jen předpoklady," kroutí hlavou šéf Haasu, který zaměstnává 220 lidí. U Williamsu jich například dělá 600, u Force Indie 400 a u McLarenu 700, a takový Mercedes jich má už 1600.
Americký tým je podle něj efektivní proto, že se věnuje pouze aerodynamickému vývoji. Mechanickou konstrukci svěřuje italské společnosti Dallara.
Závodní ředitel McLarenu Eric Boullier na jeho adresu dodává: "Máme pravidla a musíme důvěřovat vedoucímu orgánu, že všichni dělají svou práci řádně. Je pravda, že dosáhli významných zisků ve výkonnosti. Nejsou velkým týmem a mají velmi blízko Ferrari. Některé části mohou vypadat velmi podobně, ale možná jde jen o náhodnou shodu okolností."
Jezdec IndyCar z týmu Andretti se stane testovacím pilotem Cadillacu ve Formuli 1. Pomůže Valtterimu Bottasovi a Sergiu Pérezovi s přípravami na vstup stáje do šampionátu v roce 2026.
Lando Norris přiznal, že jeho osobnost a přístup k závodění se liší od špičkových jezdců F1, Maxe Verstappena a Oscara Piastriho. Podle něj to ovlivňuje nejen jeho výkon, ale i způsob, jakým zvládá tlak na trati.
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce
Během bujarých oslav po Velké ceně Nizozemska se jezdci týmu Racing Bulls, Isacku Hadjarovi, rozlomila trofej za třetí místo. Hadjar se v tu chvíli fotil se svým týmem, když se trofej vlivem tlaku rozlomila.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.