Jestliže se dělají neustálé, různé a především zbytečné pokusy srovnávat piloty rozdílných generací, neškodí občas poslechnout si názory dřívějších mistrů, jak vnímají své nástupce. Od nich lze očekávat fundovaný pohled, nezatížený přehršlí zběsilých technologií
Jméno Fittipaldi se opět dostává do kursu. Tato závodní rodina má ve Formuli 1 své nezastupitelné místo a přispěla k rozvoji této kategorie motorsportu různými formami. Wilson Fittipaldi sr. (1922-2013) proslul vedle závodní kariéry především jako funkcionář, muž, který dostal F1 do Brazílie, postaral se o pořádání Grand Prix v největší zemi Jižní Ameriky a neúnavný propagátor královny motoristického sportu. Jeho syn Wilson jr. má "na svědomí" brazilský monopost, s nímž bohužel nedosáhl kýžených výsledků, ani jeho mladší bratr Emerson. Ten aspoň proslavil zemi kávy, samby a fotbalu dvěma mistrovskými tituly. Do dění F1 se zapsal i syn Wilsona jr. a synovec Emersona Christian, sklízející úspěchy i v jiných kategoriích. A není vyloučeno, že další kapitolu této výjimečné komunity začne brzy psát i Pietro Fittipaldi, Emersonův vnuk.
Jednoznačně nejznámější z Fittipaldiů je Emerson nebo též "Emmo". Právě on posoudil kvality čtyřnásobného šampiona Lewise Hamiltona a dovolil si srovnání s dobou, ve které on sám sbíral úspěchy. Zároveň vyzdvihl i jeho další schopnosti, které z něj dělají jednoho z nejvšestrannějších pilotů F1 vůbec.
"Mám Lewise rád a myslím, že to je jeden z nejlepších kluků, kteří se v seriálu Grand Prix pohybují. Nepochybně si zisk titul zaslouží. Sleduji jeho kariéru od okamžiku, kdy jsem ho před mnoha lety pozoroval v Německu při závodech F3. Myslím, že je fantastický pilot, nesmírně nadaný, má skvělý styl řízení, který se mi opravdu zamlouvá. Při předjíždění je patřičně agresivní. Také dělá hodně pro motorsport, umí vytvořit vynikající show. Takové je pro závody Grand Prix potřeba, chybí nám akce a on je akční muž! Přináší i skvělé výsledky Anglii a je to první britský pilot, který se stal čtyřikrát mistrem světa. Dokáže oslovit mnohem větší část veřejnosti a tím ještě více náš sport zpopularizovat," rozplývá se nad Hamiltonem Fittipaldi.
Už tu padla zmínka o srovnávání a jak je pošetilé zkoušet stavět vedle sebe mistry z počátku existence F1 a současné šampiony. "Emmo Fitti" ale podobný pokus neodmítá a je přesvědčen, že sláva Hamiltona ještě zdaleka nedosáhne sestupné tendence.
"Z mého pohledu bych jako špičkovou skupin označil čtveřici Juan Manuel Fangio, Jim Clark, Jackie Stewart, což byl můj přímý soupeř, a Ayrton Senna, můj přítel a Brazilec jako já. Pokud byste vzali tři nebo čtyři absolutně nejlepší piloty a použili časový přístroj, tak kdyby Lewis mohl pilotovat můj Lotus nebo McLaren, byl by soupeřem, kterého bych asi těžko porážel. I Jackie Stewart by to měl složité. Na druhou stranu kdybych byl mladší, někdy ve věku, kdy jsem byl na vrcholu své kariéry a pilotoval současné vozy, také bych byl extrémně dobrý, tím jsem si jist," dodává Fittipaldi.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.