Jestliže se dělají neustálé, různé a především zbytečné pokusy srovnávat piloty rozdílných generací, neškodí občas poslechnout si názory dřívějších mistrů, jak vnímají své nástupce. Od nich lze očekávat fundovaný pohled, nezatížený přehršlí zběsilých technologií
Jméno Fittipaldi se opět dostává do kursu. Tato závodní rodina má ve Formuli 1 své nezastupitelné místo a přispěla k rozvoji této kategorie motorsportu různými formami. Wilson Fittipaldi sr. (1922-2013) proslul vedle závodní kariéry především jako funkcionář, muž, který dostal F1 do Brazílie, postaral se o pořádání Grand Prix v největší zemi Jižní Ameriky a neúnavný propagátor královny motoristického sportu. Jeho syn Wilson jr. má "na svědomí" brazilský monopost, s nímž bohužel nedosáhl kýžených výsledků, ani jeho mladší bratr Emerson. Ten aspoň proslavil zemi kávy, samby a fotbalu dvěma mistrovskými tituly. Do dění F1 se zapsal i syn Wilsona jr. a synovec Emersona Christian, sklízející úspěchy i v jiných kategoriích. A není vyloučeno, že další kapitolu této výjimečné komunity začne brzy psát i Pietro Fittipaldi, Emersonův vnuk.
Jednoznačně nejznámější z Fittipaldiů je Emerson nebo též "Emmo". Právě on posoudil kvality čtyřnásobného šampiona Lewise Hamiltona a dovolil si srovnání s dobou, ve které on sám sbíral úspěchy. Zároveň vyzdvihl i jeho další schopnosti, které z něj dělají jednoho z nejvšestrannějších pilotů F1 vůbec.
"Mám Lewise rád a myslím, že to je jeden z nejlepších kluků, kteří se v seriálu Grand Prix pohybují. Nepochybně si zisk titul zaslouží. Sleduji jeho kariéru od okamžiku, kdy jsem ho před mnoha lety pozoroval v Německu při závodech F3. Myslím, že je fantastický pilot, nesmírně nadaný, má skvělý styl řízení, který se mi opravdu zamlouvá. Při předjíždění je patřičně agresivní. Také dělá hodně pro motorsport, umí vytvořit vynikající show. Takové je pro závody Grand Prix potřeba, chybí nám akce a on je akční muž! Přináší i skvělé výsledky Anglii a je to první britský pilot, který se stal čtyřikrát mistrem světa. Dokáže oslovit mnohem větší část veřejnosti a tím ještě více náš sport zpopularizovat," rozplývá se nad Hamiltonem Fittipaldi.
Už tu padla zmínka o srovnávání a jak je pošetilé zkoušet stavět vedle sebe mistry z počátku existence F1 a současné šampiony. "Emmo Fitti" ale podobný pokus neodmítá a je přesvědčen, že sláva Hamiltona ještě zdaleka nedosáhne sestupné tendence.
"Z mého pohledu bych jako špičkovou skupin označil čtveřici Juan Manuel Fangio, Jim Clark, Jackie Stewart, což byl můj přímý soupeř, a Ayrton Senna, můj přítel a Brazilec jako já. Pokud byste vzali tři nebo čtyři absolutně nejlepší piloty a použili časový přístroj, tak kdyby Lewis mohl pilotovat můj Lotus nebo McLaren, byl by soupeřem, kterého bych asi těžko porážel. I Jackie Stewart by to měl složité. Na druhou stranu kdybych byl mladší, někdy ve věku, kdy jsem byl na vrcholu své kariéry a pilotoval současné vozy, také bych byl extrémně dobrý, tím jsem si jist," dodává Fittipaldi.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.