Jestliže se dělají neustálé, různé a především zbytečné pokusy srovnávat piloty rozdílných generací, neškodí občas poslechnout si názory dřívějších mistrů, jak vnímají své nástupce. Od nich lze očekávat fundovaný pohled, nezatížený přehršlí zběsilých technologií
Jméno Fittipaldi se opět dostává do kursu. Tato závodní rodina má ve Formuli 1 své nezastupitelné místo a přispěla k rozvoji této kategorie motorsportu různými formami. Wilson Fittipaldi sr. (1922-2013) proslul vedle závodní kariéry především jako funkcionář, muž, který dostal F1 do Brazílie, postaral se o pořádání Grand Prix v největší zemi Jižní Ameriky a neúnavný propagátor královny motoristického sportu. Jeho syn Wilson jr. má "na svědomí" brazilský monopost, s nímž bohužel nedosáhl kýžených výsledků, ani jeho mladší bratr Emerson. Ten aspoň proslavil zemi kávy, samby a fotbalu dvěma mistrovskými tituly. Do dění F1 se zapsal i syn Wilsona jr. a synovec Emersona Christian, sklízející úspěchy i v jiných kategoriích. A není vyloučeno, že další kapitolu této výjimečné komunity začne brzy psát i Pietro Fittipaldi, Emersonův vnuk.
Jednoznačně nejznámější z Fittipaldiů je Emerson nebo též "Emmo". Právě on posoudil kvality čtyřnásobného šampiona Lewise Hamiltona a dovolil si srovnání s dobou, ve které on sám sbíral úspěchy. Zároveň vyzdvihl i jeho další schopnosti, které z něj dělají jednoho z nejvšestrannějších pilotů F1 vůbec.
"Mám Lewise rád a myslím, že to je jeden z nejlepších kluků, kteří se v seriálu Grand Prix pohybují. Nepochybně si zisk titul zaslouží. Sleduji jeho kariéru od okamžiku, kdy jsem ho před mnoha lety pozoroval v Německu při závodech F3. Myslím, že je fantastický pilot, nesmírně nadaný, má skvělý styl řízení, který se mi opravdu zamlouvá. Při předjíždění je patřičně agresivní. Také dělá hodně pro motorsport, umí vytvořit vynikající show. Takové je pro závody Grand Prix potřeba, chybí nám akce a on je akční muž! Přináší i skvělé výsledky Anglii a je to první britský pilot, který se stal čtyřikrát mistrem světa. Dokáže oslovit mnohem větší část veřejnosti a tím ještě více náš sport zpopularizovat," rozplývá se nad Hamiltonem Fittipaldi.
Už tu padla zmínka o srovnávání a jak je pošetilé zkoušet stavět vedle sebe mistry z počátku existence F1 a současné šampiony. "Emmo Fitti" ale podobný pokus neodmítá a je přesvědčen, že sláva Hamiltona ještě zdaleka nedosáhne sestupné tendence.
"Z mého pohledu bych jako špičkovou skupin označil čtveřici Juan Manuel Fangio, Jim Clark, Jackie Stewart, což byl můj přímý soupeř, a Ayrton Senna, můj přítel a Brazilec jako já. Pokud byste vzali tři nebo čtyři absolutně nejlepší piloty a použili časový přístroj, tak kdyby Lewis mohl pilotovat můj Lotus nebo McLaren, byl by soupeřem, kterého bych asi těžko porážel. I Jackie Stewart by to měl složité. Na druhou stranu kdybych byl mladší, někdy ve věku, kdy jsem byl na vrcholu své kariéry a pilotoval současné vozy, také bych byl extrémně dobrý, tím jsem si jist," dodává Fittipaldi.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.