Ačkoliv Ferrari ještě má teoretické šance na zisk titulu v osobě Sebastiana Vettela, málokdo věří, že taková varianta nastane. Hovoří proti němu většina historických statistik i celková forma Mercedesu. Proto se pozornost přesouvá na interní záležitosti Ferrari a otázku, jaký bude mít neúspěšný boj o titul dopad.
Stačí si pročíst zajímavou historii týmu Ferrari a několikeré "čistky", následující po neúspěších, kdy se museli poroučet nejen lidé z vedení, ale také piloti. Takový extrém se dnes nechystá, ale ve hře se ocitlo jméno šéfa týmu Maurizia Arrivabeneho. Mediálním prostorem létají různé varianty, někteří muži či ženy pera vzaly jako výchozí situaci prvotní výrok prezidenta Sergia Marchionneho, ačkoliv byl v minulých dnech poněkud revidován.
"Ptáte se, zda by měl Maurizio zůstat ve funkci? Rozhodně! V čem je jeho síla? Podívejte se na výsledky a srovnejte je s tím, kde bylo Ferrari na konci roku 2014, jak konkurenceschopná byla stáj v tomto roce a v jakém stavu se nacházela. On přišel s týmovým duchem, je klíčovou osobou, která je zodpovědná za návrat do popředí, on změnil věci, které přežívaly i dvacet let," odpověděl na jasnou otázku Sebastian Vettel.
Šedesátiletý Arrivabene se připojil ke Scuderii Ferrari v roce 2014 a hned následující rok vyhrál Vettel v šampionátu tři Grand Prix. Ovšem sezóna 2016 byla pro tým opět kritická a rudé maranellské vozy nevyhrály ani jednou - proto se začalo spekulovat, že by Arrivabene mohl být nahrazen. Svým kritikům vyrazil z rukou argumenty skvělým nástupem do letošního roku a šance na titul reálně trvala až do začátku asijské série Grand Prix.
"Maurizio má inovativní a tvůrčí způsob myšlení, je mužem na svém místě, dobrým šéfem, všemi lidmi je respektován - bez ohledu na tom, na jakém společenském stupni jsou. Jsem jeho absolutní příznivec. Pokud se podíváte na výsledky, ty přicházejí. Chtěli bychom, ale se letošek vyvíjel jinak, ale takové věci se stávají - neustále posilujeme růst týmu, jeho kulturu, kráčíme po této cestě. Očekávání jsou vždy vysoká, v posledních třech letech jsme absolvovali velké skoky a teď v nich musíme pokračovat. Jak jsme prošli roky 2015-2016, pak 2016 až k letošní sezóně ukazují, že jdeme správným směrem a Maurizio je v tomto procesu klíčovou postavou," pokračuje Vettel.
Nečekaná síla FerrariVettel moc dobře ví, že pátý titul se mu mílovými kroky vzdaluje, přesto necítí hořkost a označuje letošní rok za "opravdu dobrý". Málokdo podle něj čekal, že Ferrari bude tak dlouho držet krok s Mercedesem, jehož postavení bylo v minulých sezónách dominantní. Pokud Hamilton dojede v Mexiku alespoň pátý, pak bude letošní šampionát rozhodnutý.
"Naší smůlou bylo pár závodů, ve kterých jsme nemohli úspěšně bojovat. Klidně bych závodil i na třech kolech, bohužel od nás soupeř odskočil a my jenom seděli na okraji. Bylo to hodně hořké. Nakonec to vyústilo ve velký odstup - máme ještě šanci, chceme vyhrát poslední tři závody a myslím, že to můžeme dokázat. Podařilo se nám ukázat, že se všichni mýlili - přes zimu se hodně mluvilo o Mercedesu, hodně o Red Bullu, ale nikdo nehovořil o Ferrari. Z celkového pohledu je neuvěřitelné, kam se tým posunul. Nikdo nečekal, že budeme tak silní, takže v tomto směru převládají pozitiva," dodává Vettel.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.