Ačkoliv Ferrari ještě má teoretické šance na zisk titulu v osobě Sebastiana Vettela, málokdo věří, že taková varianta nastane. Hovoří proti němu většina historických statistik i celková forma Mercedesu. Proto se pozornost přesouvá na interní záležitosti Ferrari a otázku, jaký bude mít neúspěšný boj o titul dopad.
Stačí si pročíst zajímavou historii týmu Ferrari a několikeré "čistky", následující po neúspěších, kdy se museli poroučet nejen lidé z vedení, ale také piloti. Takový extrém se dnes nechystá, ale ve hře se ocitlo jméno šéfa týmu Maurizia Arrivabeneho. Mediálním prostorem létají různé varianty, někteří muži či ženy pera vzaly jako výchozí situaci prvotní výrok prezidenta Sergia Marchionneho, ačkoliv byl v minulých dnech poněkud revidován.
"Ptáte se, zda by měl Maurizio zůstat ve funkci? Rozhodně! V čem je jeho síla? Podívejte se na výsledky a srovnejte je s tím, kde bylo Ferrari na konci roku 2014, jak konkurenceschopná byla stáj v tomto roce a v jakém stavu se nacházela. On přišel s týmovým duchem, je klíčovou osobou, která je zodpovědná za návrat do popředí, on změnil věci, které přežívaly i dvacet let," odpověděl na jasnou otázku Sebastian Vettel.
Šedesátiletý Arrivabene se připojil ke Scuderii Ferrari v roce 2014 a hned následující rok vyhrál Vettel v šampionátu tři Grand Prix. Ovšem sezóna 2016 byla pro tým opět kritická a rudé maranellské vozy nevyhrály ani jednou - proto se začalo spekulovat, že by Arrivabene mohl být nahrazen. Svým kritikům vyrazil z rukou argumenty skvělým nástupem do letošního roku a šance na titul reálně trvala až do začátku asijské série Grand Prix.
"Maurizio má inovativní a tvůrčí způsob myšlení, je mužem na svém místě, dobrým šéfem, všemi lidmi je respektován - bez ohledu na tom, na jakém společenském stupni jsou. Jsem jeho absolutní příznivec. Pokud se podíváte na výsledky, ty přicházejí. Chtěli bychom, ale se letošek vyvíjel jinak, ale takové věci se stávají - neustále posilujeme růst týmu, jeho kulturu, kráčíme po této cestě. Očekávání jsou vždy vysoká, v posledních třech letech jsme absolvovali velké skoky a teď v nich musíme pokračovat. Jak jsme prošli roky 2015-2016, pak 2016 až k letošní sezóně ukazují, že jdeme správným směrem a Maurizio je v tomto procesu klíčovou postavou," pokračuje Vettel.
Nečekaná síla FerrariVettel moc dobře ví, že pátý titul se mu mílovými kroky vzdaluje, přesto necítí hořkost a označuje letošní rok za "opravdu dobrý". Málokdo podle něj čekal, že Ferrari bude tak dlouho držet krok s Mercedesem, jehož postavení bylo v minulých sezónách dominantní. Pokud Hamilton dojede v Mexiku alespoň pátý, pak bude letošní šampionát rozhodnutý.
"Naší smůlou bylo pár závodů, ve kterých jsme nemohli úspěšně bojovat. Klidně bych závodil i na třech kolech, bohužel od nás soupeř odskočil a my jenom seděli na okraji. Bylo to hodně hořké. Nakonec to vyústilo ve velký odstup - máme ještě šanci, chceme vyhrát poslední tři závody a myslím, že to můžeme dokázat. Podařilo se nám ukázat, že se všichni mýlili - přes zimu se hodně mluvilo o Mercedesu, hodně o Red Bullu, ale nikdo nehovořil o Ferrari. Z celkového pohledu je neuvěřitelné, kam se tým posunul. Nikdo nečekal, že budeme tak silní, takže v tomto směru převládají pozitiva," dodává Vettel.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.