Ačkoliv Ferrari ještě má teoretické šance na zisk titulu v osobě Sebastiana Vettela, málokdo věří, že taková varianta nastane. Hovoří proti němu většina historických statistik i celková forma Mercedesu. Proto se pozornost přesouvá na interní záležitosti Ferrari a otázku, jaký bude mít neúspěšný boj o titul dopad.
Stačí si pročíst zajímavou historii týmu Ferrari a několikeré "čistky", následující po neúspěších, kdy se museli poroučet nejen lidé z vedení, ale také piloti. Takový extrém se dnes nechystá, ale ve hře se ocitlo jméno šéfa týmu Maurizia Arrivabeneho. Mediálním prostorem létají různé varianty, někteří muži či ženy pera vzaly jako výchozí situaci prvotní výrok prezidenta Sergia Marchionneho, ačkoliv byl v minulých dnech poněkud revidován.
"Ptáte se, zda by měl Maurizio zůstat ve funkci? Rozhodně! V čem je jeho síla? Podívejte se na výsledky a srovnejte je s tím, kde bylo Ferrari na konci roku 2014, jak konkurenceschopná byla stáj v tomto roce a v jakém stavu se nacházela. On přišel s týmovým duchem, je klíčovou osobou, která je zodpovědná za návrat do popředí, on změnil věci, které přežívaly i dvacet let," odpověděl na jasnou otázku Sebastian Vettel.
Šedesátiletý Arrivabene se připojil ke Scuderii Ferrari v roce 2014 a hned následující rok vyhrál Vettel v šampionátu tři Grand Prix. Ovšem sezóna 2016 byla pro tým opět kritická a rudé maranellské vozy nevyhrály ani jednou - proto se začalo spekulovat, že by Arrivabene mohl být nahrazen. Svým kritikům vyrazil z rukou argumenty skvělým nástupem do letošního roku a šance na titul reálně trvala až do začátku asijské série Grand Prix.
"Maurizio má inovativní a tvůrčí způsob myšlení, je mužem na svém místě, dobrým šéfem, všemi lidmi je respektován - bez ohledu na tom, na jakém společenském stupni jsou. Jsem jeho absolutní příznivec. Pokud se podíváte na výsledky, ty přicházejí. Chtěli bychom, ale se letošek vyvíjel jinak, ale takové věci se stávají - neustále posilujeme růst týmu, jeho kulturu, kráčíme po této cestě. Očekávání jsou vždy vysoká, v posledních třech letech jsme absolvovali velké skoky a teď v nich musíme pokračovat. Jak jsme prošli roky 2015-2016, pak 2016 až k letošní sezóně ukazují, že jdeme správným směrem a Maurizio je v tomto procesu klíčovou postavou," pokračuje Vettel.
Nečekaná síla FerrariVettel moc dobře ví, že pátý titul se mu mílovými kroky vzdaluje, přesto necítí hořkost a označuje letošní rok za "opravdu dobrý". Málokdo podle něj čekal, že Ferrari bude tak dlouho držet krok s Mercedesem, jehož postavení bylo v minulých sezónách dominantní. Pokud Hamilton dojede v Mexiku alespoň pátý, pak bude letošní šampionát rozhodnutý.
"Naší smůlou bylo pár závodů, ve kterých jsme nemohli úspěšně bojovat. Klidně bych závodil i na třech kolech, bohužel od nás soupeř odskočil a my jenom seděli na okraji. Bylo to hodně hořké. Nakonec to vyústilo ve velký odstup - máme ještě šanci, chceme vyhrát poslední tři závody a myslím, že to můžeme dokázat. Podařilo se nám ukázat, že se všichni mýlili - přes zimu se hodně mluvilo o Mercedesu, hodně o Red Bullu, ale nikdo nehovořil o Ferrari. Z celkového pohledu je neuvěřitelné, kam se tým posunul. Nikdo nečekal, že budeme tak silní, takže v tomto směru převládají pozitiva," dodává Vettel.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.