Jenson Button avizoval roční přestávku ve své kariéře, kterou většina považovala za konec jeho účinkování v F1. Dopřál si jednorázový návrat, když v Monaku zaskočil za kolegu Alonsa, jenž dal přednost závodu v Indianapolis.
Když se Alonso vydal vyzkoušet atmosféru a závodění na proslulém oválu v rámci tradičních 500 mil, Button se nechal slyšet, že nic podobného neplánuje. Své rozhodnutí opírá o tragická úmrtí Justina Wilsona a Dana Wheldona, kteří byli bývalému pilotu F1 a mistru světa 2009 soupeři v době motokárového účinkování. Button své odmítnutí závodit v IndyCar jasně zdůvodnil.
"Žádný zájem o tuto kategorii nemám. Myslím tím IndyCar, jsou tam jistě skvělí piloti, ale mě to prostředí prostě děsí. Jsem ve své podstatě velmi překvapen, že někteří ještě jezdí. Jsou to opravdu stateční kluci, já ale necítím jako nezbytné v současném bodě mé kariéry zamířit právě sem," vysvětluje Button.
Další možností pro sedmatřicetiletého Brita může být Formule E, kam rovněž zamířilo několik expilotů F1, ale Jenson i k této závodní oblasti má výhrady a nemyslí si, že by byla určena pro něj.
"Myslím, že Formule E má svůj význam, je to slibná kategorie pro automobilky už jenom z důvodu technologií, které tu jsou používány, což bude rozhodně pokračovat. Je úžasné, jak se rychle rozrostla, kolik pilotů, dalších lidí a týmů se do ní zapojilo, ale také to není něco, co by mě zvlášť přitahovalo. Chci závodit a bavit se tím, chci slyšet motor a řídit stroj, který má přes 600 koňských sil. Na takových autech jsem vyrůstal, navštěvoval místa jako Donnington Park nebo Castle Combe a sledoval, jak bláznivé závodění to tehdy bylo. Když jelo Mini, ve kterém byl motor Porsche turbo s výkonem 900 koní, auto, které bylo téměř stejně dlouhé jako široké.
To mám rád, tu sílu, která dává pilotům nutnost ji s vypětím všech sil zvládnout. Cítím, že Formule E se hodně liší, ale jak jsem řekl, své místo má a vnímám, proč přitahuje hodně pilotů. Je to kategorie, kde se dají vydělat solidní peníze a to je pro jezdce vždy přitažlivé," pokračuje Button.
Co tedy účastníka 306 Grand Prix, z nichž dokázal patnáct vyhrát, opravdu přitahuje? Napovídá tomu i místo jeho momentálního pobytu. V Kalifornii žije se svou přítelkyní Brittny Ward a podle jeho názoru je velmi přitažlivá americká série IMSA GT.
"Hodně se mi líbí, že mají všichni stejné vozy, závodí s nimi a mohou si připravit vlastní balíček aerodynamických vylepšení nebo pohonné jednotky. Účastní se ho několik výrobců a je to oblast, která v Americe prudce roste. Kategorie GT je skvělá, ale nejsem si jist, jestli by se mi líbilo sedět v autě, které předjíždí vůz P2. To je něco, co mi hlava nebere. Rád bych se určitě zúčastnil Le Mans, ale pořád si ještě nejsem jist, jestli nastal správný čas do toho jít. Myslím, že kategorie LMP2 je fantastická, úžasné je, kolik tu je týmů, spousta talentovaných pilotů, ale je tu ještě P1. Takže nevím, nejsem pořád s to pilotovat vůz, který je o 20 vteřin pomalejší než jiný na stejné trati..." končí své zamyšlení Button.
Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.
Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.