Jak se praví v písni trojice Werich-Voskovec-Ježek: Nikdy nic nikdo nemá míti za definitivní neb nikdy nikdo neví, co se může státi. Kdyby Jolyon Palmer tenhle prvorepublikový song znal, asi by byl o víkendu méně překvapen.
Nad Jolyonem Palmerem se vznášel onen pověstný Damoklův meč už hodně dlouho, stačí prolistovat starší články na F1NEWS.cz a zjistíme, že o jeho dalším setrvání v týmu Renaultu se psalo už před letní pauzou. V porovnání s Nico Hülkenbergem většinou nebyl lepší v kvalifikacích, výsledky neměl valné, nevyvaroval se ani chyb. Proto bylo téměř jisté, že po sezóně se s kokpitem francouzského vozu rozloučí, i když Vedení Renaultu naznačovalo, jak si může svou sedačku uchránit do konce roku. S dodatkem, že má důvěru týmu.
To je ale jeden úhel pohledu a otázka, zda neopustí tým ještě koncem sezóny, se objevovala stále častěji. Ony "zaručené" zprávy se objevovaly už dříve a zintenzivněly poté, co bylo jasné, že se k Renaultu přesouvá Carlos Sainz jr. Palmer měl ale svoji pozici za neotřesitelnou minimálně do konce roku, což také dal důrazně najevo. Ostatně v podobném duchu se vyjádřilo i vedení týmu s apelem na pilota, aby se soustředil na své výsledky. Jenže nějakých 12 hodin před startem Grand Prix Japonska bylo jasné, že Palmer jede - rozhodně v Renaultu - poslední závod F1 v tomto roce.
"Carlos Sainz jr. podepsal pro příští rok a Cyril Abiteboul objasnil, že ho chce posadit do auta co nejdříve. Po tomto závodě je dvoutýdenní mezera a dávalo smysl, aby nastal čas k našemu rozloučení. Je škoda, že s tímto týmem nedokončím sezónu, ale respektuji jeho rozhodnutí. Přeji mu co nejlepší budoucnost a vše nejlepší rovněž Carlosovi. Nyní půjdeme každý svou cestou, chci se zaměřit na svou budoucnost," sdělil Palmer své stanovisko stanici Sky F1.
Otázkou je, jakou budou mít další kroky britského pilota směr, protože šancí na závodní sedačku v příštím roce moc není. Bývalý šampion GP2 byl spojován s Williamsem, ale spíš jako "několikátý vzadu" za trojicí Massa, Kubica, di Resta. Pochopitelně není vyloučeno nějaké překvapení, ale Palmer bohužel výsledkově žádné oslnivé výkony nemůže nabídbout.
"Je pochopitelné, že to byl takový podivný víkend, když jsem věděl, že se chystám na poslední závod s týmem. Mrzí mě, že s ním nebudu v Austinu. Až v letadle mi nejspíš dojde, že už nebudu pilotovat Renault a možná ani Formuli 1. Neřekl bych, že to je nějaká úleva, rád bych sezónu dokončil a řádně uzavřel to, co jsem začal. Provázel mě obrovský stres, proto byla sezóna z mnoha důvodů velmi těžká. Ale z hlediska týmu je povedená a myslím, že se dostal na dobré místo. Je to opravdu škoda, ale i mimo F1 existuje bohatý život a já jsem připraven na to ho objevit," dodává Palmer.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.