Jak se praví v písni trojice Werich-Voskovec-Ježek: Nikdy nic nikdo nemá míti za definitivní neb nikdy nikdo neví, co se může státi. Kdyby Jolyon Palmer tenhle prvorepublikový song znal, asi by byl o víkendu méně překvapen.
Nad Jolyonem Palmerem se vznášel onen pověstný Damoklův meč už hodně dlouho, stačí prolistovat starší články na F1NEWS.cz a zjistíme, že o jeho dalším setrvání v týmu Renaultu se psalo už před letní pauzou. V porovnání s Nico Hülkenbergem většinou nebyl lepší v kvalifikacích, výsledky neměl valné, nevyvaroval se ani chyb. Proto bylo téměř jisté, že po sezóně se s kokpitem francouzského vozu rozloučí, i když Vedení Renaultu naznačovalo, jak si může svou sedačku uchránit do konce roku. S dodatkem, že má důvěru týmu.
To je ale jeden úhel pohledu a otázka, zda neopustí tým ještě koncem sezóny, se objevovala stále častěji. Ony "zaručené" zprávy se objevovaly už dříve a zintenzivněly poté, co bylo jasné, že se k Renaultu přesouvá Carlos Sainz jr. Palmer měl ale svoji pozici za neotřesitelnou minimálně do konce roku, což také dal důrazně najevo. Ostatně v podobném duchu se vyjádřilo i vedení týmu s apelem na pilota, aby se soustředil na své výsledky. Jenže nějakých 12 hodin před startem Grand Prix Japonska bylo jasné, že Palmer jede - rozhodně v Renaultu - poslední závod F1 v tomto roce.
"Carlos Sainz jr. podepsal pro příští rok a Cyril Abiteboul objasnil, že ho chce posadit do auta co nejdříve. Po tomto závodě je dvoutýdenní mezera a dávalo smysl, aby nastal čas k našemu rozloučení. Je škoda, že s tímto týmem nedokončím sezónu, ale respektuji jeho rozhodnutí. Přeji mu co nejlepší budoucnost a vše nejlepší rovněž Carlosovi. Nyní půjdeme každý svou cestou, chci se zaměřit na svou budoucnost," sdělil Palmer své stanovisko stanici Sky F1.
Otázkou je, jakou budou mít další kroky britského pilota směr, protože šancí na závodní sedačku v příštím roce moc není. Bývalý šampion GP2 byl spojován s Williamsem, ale spíš jako "několikátý vzadu" za trojicí Massa, Kubica, di Resta. Pochopitelně není vyloučeno nějaké překvapení, ale Palmer bohužel výsledkově žádné oslnivé výkony nemůže nabídbout.
"Je pochopitelné, že to byl takový podivný víkend, když jsem věděl, že se chystám na poslední závod s týmem. Mrzí mě, že s ním nebudu v Austinu. Až v letadle mi nejspíš dojde, že už nebudu pilotovat Renault a možná ani Formuli 1. Neřekl bych, že to je nějaká úleva, rád bych sezónu dokončil a řádně uzavřel to, co jsem začal. Provázel mě obrovský stres, proto byla sezóna z mnoha důvodů velmi těžká. Ale z hlediska týmu je povedená a myslím, že se dostal na dobré místo. Je to opravdu škoda, ale i mimo F1 existuje bohatý život a já jsem připraven na to ho objevit," dodává Palmer.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.