Jak se praví v písni trojice Werich-Voskovec-Ježek: Nikdy nic nikdo nemá míti za definitivní neb nikdy nikdo neví, co se může státi. Kdyby Jolyon Palmer tenhle prvorepublikový song znal, asi by byl o víkendu méně překvapen.
Nad Jolyonem Palmerem se vznášel onen pověstný Damoklův meč už hodně dlouho, stačí prolistovat starší články na F1NEWS.cz a zjistíme, že o jeho dalším setrvání v týmu Renaultu se psalo už před letní pauzou. V porovnání s Nico Hülkenbergem většinou nebyl lepší v kvalifikacích, výsledky neměl valné, nevyvaroval se ani chyb. Proto bylo téměř jisté, že po sezóně se s kokpitem francouzského vozu rozloučí, i když Vedení Renaultu naznačovalo, jak si může svou sedačku uchránit do konce roku. S dodatkem, že má důvěru týmu.
To je ale jeden úhel pohledu a otázka, zda neopustí tým ještě koncem sezóny, se objevovala stále častěji. Ony "zaručené" zprávy se objevovaly už dříve a zintenzivněly poté, co bylo jasné, že se k Renaultu přesouvá Carlos Sainz jr. Palmer měl ale svoji pozici za neotřesitelnou minimálně do konce roku, což také dal důrazně najevo. Ostatně v podobném duchu se vyjádřilo i vedení týmu s apelem na pilota, aby se soustředil na své výsledky. Jenže nějakých 12 hodin před startem Grand Prix Japonska bylo jasné, že Palmer jede - rozhodně v Renaultu - poslední závod F1 v tomto roce.
"Carlos Sainz jr. podepsal pro příští rok a Cyril Abiteboul objasnil, že ho chce posadit do auta co nejdříve. Po tomto závodě je dvoutýdenní mezera a dávalo smysl, aby nastal čas k našemu rozloučení. Je škoda, že s tímto týmem nedokončím sezónu, ale respektuji jeho rozhodnutí. Přeji mu co nejlepší budoucnost a vše nejlepší rovněž Carlosovi. Nyní půjdeme každý svou cestou, chci se zaměřit na svou budoucnost," sdělil Palmer své stanovisko stanici Sky F1.
Otázkou je, jakou budou mít další kroky britského pilota směr, protože šancí na závodní sedačku v příštím roce moc není. Bývalý šampion GP2 byl spojován s Williamsem, ale spíš jako "několikátý vzadu" za trojicí Massa, Kubica, di Resta. Pochopitelně není vyloučeno nějaké překvapení, ale Palmer bohužel výsledkově žádné oslnivé výkony nemůže nabídbout.
"Je pochopitelné, že to byl takový podivný víkend, když jsem věděl, že se chystám na poslední závod s týmem. Mrzí mě, že s ním nebudu v Austinu. Až v letadle mi nejspíš dojde, že už nebudu pilotovat Renault a možná ani Formuli 1. Neřekl bych, že to je nějaká úleva, rád bych sezónu dokončil a řádně uzavřel to, co jsem začal. Provázel mě obrovský stres, proto byla sezóna z mnoha důvodů velmi těžká. Ale z hlediska týmu je povedená a myslím, že se dostal na dobré místo. Je to opravdu škoda, ale i mimo F1 existuje bohatý život a já jsem připraven na to ho objevit," dodává Palmer.
Oscar Piastri momentálně vede průběžné pořadí šampionátu F1, avšak sám nevěří, že by některý z jezdců byl skutečným kandidátem na titul mistra světa.
Isack Hadjar je vážným kandidátem na nahrazení Yukiho Tsunody v Red Bullu, což by pro něj mohlo být životní šancí i obrovským testem. Tento krok může odstartovat jeho hvězdnou kariéru, nebo ji naopak brzy ukončit.
Toto Wolff představil tříletý vývojový plán pro Kimiho Antonelliho, čímž potvrdil, že Mercedes s mladým Italem počítá dlouhodobě. Podle Wolffa je klíčové, aby Antonelli dostal čas na zrání a přípravu, než vstoupí do světa Formule 1.
Šéf Ferrari Fred Vasseur uvedl, že tým pravděpodobně přiveze na Velkou cenu Rakouska novinky pro monopost SF-25. Úpravy by měly pomoci zvýšit konkurenceschopnost na Red Bull Ringu.
Liam Lawson zažil nepříjemný začátek sezony, když po pouhých dvou závodech přišel o místo v hlavním týmu Red Bull. Tento nečekaný krok jasně ukázal, jak rychle se mohou měnit plány ve vysoce konkurenčním prostředí Formule 1. Novozélanďan reagoval na tvrzení Red Bullu.
Toto Wolff uvedl, že Mercedes má stanovený časový plán pro podpis nové smlouvy s Georgem Russellem. Naznačuje tím, že tým chce mít o budoucnosti britského jezdce jasno co nejdříve.
Spekulace o budoucnosti šéfa Ferrari Frederica Vasseura sílí, ale podle Ralfa Schumachera za problémy týmu nestojí on. Bývalý pilot F1 naznačuje, že příčinu stagnace je třeba hledat jinde.
George Russell naznačil, že Hamiltonovy potíže ve Ferrari mohou souviset s odlišnou týmovou dynamikou oproti Mercedesu. Podle něj nejde jen o adaptaci, ale o hlubší rozdíly v prostředí.
Jenson Button ocenil Landa Norrise za psychickou odolnost po kolizi s týmovým kolegou Oscarem Piastrim. Podle něj Norris ukázal vyspělost tím, jak situaci zvládl.
Po premiéře filmu „F1“ v New Yorku zamířil Brad Pitt do Austinu, kde údajně absolvoval svůj první oficiální test s monopostem Formule 1 na okruhu COTA.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari během sezony 2025 nenaplňuje očekávání. Bez mimořádně konkurenceschopného vozu se mu nedaří držet krok s nejlepšími a na pódium se dosud nedostal. Podle odborníků začíná být navíc jeho věk nevýhodou.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc si na trati ve Fioranu vyzkoušeli nový supervůz Ferrari F80, který oba ohodnotili jako nejrychlejší a nejpříjemnější auto, jaké kdy řídili.