Závod v japonské Suzuce skončil, ale na pořadu ještě bylo projednání některých prohřešků, které se mohly promítnout do dalšího závodu v Austinu. Mezi prověřovanými piloty byli Sebastian Vettel a Fernando Alonso.
Důvod prošetřování čtyřnásobného mistra světa může působit poněkud bizarně, ale i taková jsou v F1 pravidla a nelze je obcházet. Sebastian Vettel se totiž nezúčastnil slavnostního ceremoniálu doprovázeného hymnou pořadatelské země, protože jeho mechanici se snažili zoufale vyřešit situaci s vadnou zapalovací svíčkou a Němec zůstal u svého vozu. Protože předpisy nařizují všem účastníkům Grand Prix přítomnost při ceremoniálu, byl Vettel vyšetřován za porušení pravidel.
V prohlášení FIA se uvádí, že Vettelovi bude vysloveno napomenutí za jeho přečin. Nejde jen tak o nějaké pohrození prstem, protože podle sportovních předpisů F1 může v dalším podobném případě dojít k významné penalizaci v podobně posunu na startovním roštu. Vettel si tak ve zbývajících čtyřech závodech musí dávat pozor, aby mu nebylo uděleno napomenutí za jakýkoli závodní přestupek.
"Každý pilot, který obdrží v sezóně tři napomenutí, bude po udělení třetího z nich postižen posunem o deset míst zpět na startovním roštu. Pokud bude třetí napomenutí uděleno po přestupku v posledním závodě, bude pilot ohodnocen deseti trestnými body. Trest v podobě poklesu o deset míst bude uložen pouze tehdy, pokud alespoň dvě napomenutí byla udělena za závodní prohřešek," praví se v článku 18.2 Sportovních pravidel Formule 1.
Napomínaným je i AlonsoSportovní komise si posvítila i na dvojnásobného šampiona Fernanda Alonsa z důvodu ignorování modrých vlajek v závěru závodu v Suzuce. Pilot McLarenu byl předvolán před komisi kvůli zásahu do boje o vedení mezi Lewisem Hamiltonem a Maxem Verstappenem v předposledním kole. Komisaři usoudili, že Alonso bojující o 10. místo s Felipe Massou neumožnil vedoucím pilotům při první možné příležitosti dostat se dopředu.
"Alonso byl vyrozuměn modrým kontrolním světlem v kokpitu a bylo mu máváno modrými vlajkami mezi zatáčkami 14 a 15 v 51. kole. Rovněž blikající modré světlo ho upozornilo, že vedoucí Hamilton se k němu přiblížil už v předchozím kole. Alonso udělal Hamiltonovi místo až v 52. kole v zatáčce 11. Pilotům bylo při briefingu zdůrazněno, že podle ustanovení Mezinárodního sportovního řádu musí »... umožnit následujícímu vozu předjet při nejbližší příležitosti...«, to znamená bez ohledu na jejich aktuální souboj. A to Alonso neudělal.
Při slyšení Alonso uvedl, že se Hamiltonovi naskýtala možnost předjet na rovince, ale pak určitě ne dříve než v zatáčce 11. Stewardi připustili, že mezi zatáčkami 2 a 9 jsou určitá místa z hlediska bezpečnosti omezující bezpečnou výměnu míst, které způsobily prodlení při Hamiltonově předjetí. Při uplatnění napomenutí porovnávali komisaři tento incident s podobnými a vyslovili názor, že nebyl tak zásadní," praví se v zápisu o posouzení incidentu.
Španěl dostal za výše uvedený prohřešek napomenutí a dva trestné body. V obou případech jde o jeho první trest tohoto druhu v letošní sezóně. Španěl však byl přesvědčen, že jeho počínání nijak neovlivnil závěr závodu a jeho výsledek.
"Hamilton vedl a Red Bull jel na druhém místě. Nevím, jestli čekali dvě nebo tři zatáčky, ale dojeli ve stejném pořadí, takže na konečný výsledek závodu to nemělo zásadní vliv. Ale ať už padne jakékoli rozhodnutí, přijmu ho a příště se pokusím to vyřešit lépe," dodal Alonso.
Na začátku roku 2024 učinil Lewis Hamilton krok, který otřásl světem Formule 1, když oznámil, že přechází do Ferrari, čímž pravděpodobně přepsal historii přestupů v této disciplíně. Dost o tom vypovídá i nová série o F1 na službě Netflix.
Max Verstappen přiznal, že Red Bull letos není favoritem na vítězství v Austrálii, protože konkurence, jako McLaren, Ferrari a Mercedes, se výrazně zlepšila.
Max Verstappen považuje McLaren za hlavního favorita na titul v nadcházející sezóně, přičemž Red Bull má ještě co zlepšovat. I když Verstappen nečeká vítězství v Melbourne, věří v postupné zlepšení v průběhu sezóny.
Sezona formule 1 ještě ani nezačala a už to v paddocku vře. Ferrari představilo svůj nový monopost, ale Red Bull má vážné pochybnosti o jeho regulérnosti. Spory se vyostřují a do Maranella míří inspektoři, kteří mají prověřit, zda italský tým neporušil pravidla. Do centra dění se tak dostává i Lewis Hamilton, který se chystá na svou premiéru v červených barvách.
Bylo potvrzeno, že tým Cadillac F1 získal konečné schválení pro vstup do šampionátu. Tento nový tým, podporovaný společnostmi TWG Motorsports a General Motors (GM), se tak připojí na startovní rošt jako 11. tým Formule 1 v roce 2026.
V nové sérii Drive to Survive fanoušci opět nahlédnou do zákulisí, kde se odhalují rozhovory, které běžnému publiku zůstaly skryté a nikdy neunikly do médií. Jedním z těchto momentů je, jak Toto Wolff uzavřel dohodu s Lewisem Hamiltonem, že se nebude snažit přetáhnout Maxe Verstappena do Mercedesu.
Bernie Ecclestone prodal svou sbírku 69 historických automobilů, oceněnou na 500 milionů liber, Marku Mateschitzovi, synovi zakladatele Red Bullu. Prodej probíhl soukromou transakcí, protože Ecclestone chtěl, aby vozy skončily u někoho, kdo ocení jejich historickou hodnotu. Mezi nejslavnějšími vozy je Ferrari F2002 Michaela Schumachera a Brabham BT46 Nikiho Laudy.
Ve čtvrtek večer proběhla na milánském Piazza Castello oslava Ferrari, kde Lewis Hamilton a Charles Leclerc předvedli skvělou show. Hamilton ohromil fanoušky jízdami ve Ferrari SF-21, zatímco Leclerc se vrátil k monopostu SF90, se kterým v roce 2019 vyhrál první závod. Britský jezdec se zároveň přizpůsobuje nové roli v týmu a připravuje se na splnění vysokých očekávání tifosi.
Lewis Hamilton se chystá na svůj velkolepý debut ve Ferrari během Velké ceny Austrálie, ale už teď čelí otázkám, zda dokáže bojovat o stupně vítězů, nebo ho čeká náročný start v nové éře jeho kariéry.
Alpine prochází zásadními změnami ve vedení i jezdecké sestavě, přičemž Flavio Briatore věří, že tým bude v roce 2027 bojovat o mistrovský titul.
McLaren zahajuje sezónu 2025 Formule 1 s novým postavením – poprvé od roku 1999 se vrací jako obhájce titulu mistrů Poháru konstruktérů.
Testování a simulátorové jízdy nejsou mezi jezdci F1 oblíbené, ale Carlos Sainz si je užívá. Letos zaujal i Lewis Hamilton, který se po přestupu k Ferrari s nadšením vrhl do všech povinností. Jeho přístup ukazuje, že je na novou výzvu připraven naplno.