Závod v japonské Suzuce skončil, ale na pořadu ještě bylo projednání některých prohřešků, které se mohly promítnout do dalšího závodu v Austinu. Mezi prověřovanými piloty byli Sebastian Vettel a Fernando Alonso.
Důvod prošetřování čtyřnásobného mistra světa může působit poněkud bizarně, ale i taková jsou v F1 pravidla a nelze je obcházet. Sebastian Vettel se totiž nezúčastnil slavnostního ceremoniálu doprovázeného hymnou pořadatelské země, protože jeho mechanici se snažili zoufale vyřešit situaci s vadnou zapalovací svíčkou a Němec zůstal u svého vozu. Protože předpisy nařizují všem účastníkům Grand Prix přítomnost při ceremoniálu, byl Vettel vyšetřován za porušení pravidel.
V prohlášení FIA se uvádí, že Vettelovi bude vysloveno napomenutí za jeho přečin. Nejde jen tak o nějaké pohrození prstem, protože podle sportovních předpisů F1 může v dalším podobném případě dojít k významné penalizaci v podobně posunu na startovním roštu. Vettel si tak ve zbývajících čtyřech závodech musí dávat pozor, aby mu nebylo uděleno napomenutí za jakýkoli závodní přestupek.
"Každý pilot, který obdrží v sezóně tři napomenutí, bude po udělení třetího z nich postižen posunem o deset míst zpět na startovním roštu. Pokud bude třetí napomenutí uděleno po přestupku v posledním závodě, bude pilot ohodnocen deseti trestnými body. Trest v podobě poklesu o deset míst bude uložen pouze tehdy, pokud alespoň dvě napomenutí byla udělena za závodní prohřešek," praví se v článku 18.2 Sportovních pravidel Formule 1.
Napomínaným je i AlonsoSportovní komise si posvítila i na dvojnásobného šampiona Fernanda Alonsa z důvodu ignorování modrých vlajek v závěru závodu v Suzuce. Pilot McLarenu byl předvolán před komisi kvůli zásahu do boje o vedení mezi Lewisem Hamiltonem a Maxem Verstappenem v předposledním kole. Komisaři usoudili, že Alonso bojující o 10. místo s Felipe Massou neumožnil vedoucím pilotům při první možné příležitosti dostat se dopředu.
"Alonso byl vyrozuměn modrým kontrolním světlem v kokpitu a bylo mu máváno modrými vlajkami mezi zatáčkami 14 a 15 v 51. kole. Rovněž blikající modré světlo ho upozornilo, že vedoucí Hamilton se k němu přiblížil už v předchozím kole. Alonso udělal Hamiltonovi místo až v 52. kole v zatáčce 11. Pilotům bylo při briefingu zdůrazněno, že podle ustanovení Mezinárodního sportovního řádu musí »... umožnit následujícímu vozu předjet při nejbližší příležitosti...«, to znamená bez ohledu na jejich aktuální souboj. A to Alonso neudělal.
Při slyšení Alonso uvedl, že se Hamiltonovi naskýtala možnost předjet na rovince, ale pak určitě ne dříve než v zatáčce 11. Stewardi připustili, že mezi zatáčkami 2 a 9 jsou určitá místa z hlediska bezpečnosti omezující bezpečnou výměnu míst, které způsobily prodlení při Hamiltonově předjetí. Při uplatnění napomenutí porovnávali komisaři tento incident s podobnými a vyslovili názor, že nebyl tak zásadní," praví se v zápisu o posouzení incidentu.
Španěl dostal za výše uvedený prohřešek napomenutí a dva trestné body. V obou případech jde o jeho první trest tohoto druhu v letošní sezóně. Španěl však byl přesvědčen, že jeho počínání nijak neovlivnil závěr závodu a jeho výsledek.
"Hamilton vedl a Red Bull jel na druhém místě. Nevím, jestli čekali dvě nebo tři zatáčky, ale dojeli ve stejném pořadí, takže na konečný výsledek závodu to nemělo zásadní vliv. Ale ať už padne jakékoli rozhodnutí, přijmu ho a příště se pokusím to vyřešit lépe," dodal Alonso.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.