Mnoho fanoušků bylo po závodě v Malajsii překvapeno, když se na obrazovce objevil Sebastian Vettel s vyvráceným levým zadním kolem. Jako by těch Jobových zvěstí pro Ferrari nebylo dost, přiřadilo se k nim další poškození vozu německého pilota.
K incidentu došlo v zatáčce 5, kdy Sebastian Vettel dojel o kolo zpět jedoucího Lance Strolla. Po nárazu přišel německý pilot o levé zadní kolo, zatímco Williams kanadského pilota se zdál být nepoškozen. Okamžitě následovaly radiokomunikace obou pilotů - Vettel si stěžoval, že Stroll se nedíval do zrcátek, Kanaďan zase obvinil Němce, že do něj najel. Kolize se dostala ke sportovním komisařům a ti rozhodli následujícím způsobem:
"Při jízdě k zatáčce 5 během zpomalovacího kola po skončení závodu byl vůz číslo 18 (STR) směřoval ke středu trati, vůz č. 8 (GRO) se k němu v téže chvíli přibližoval zezadu. Vůz č. 5 (VET) předjel vůz č. 18 po vnější straně a přitom mírně zatočil k apexu zatáčky 5. Současně se vůz č. 18 mírně stočil ke středu trati, což způsobilo kontakt mezi levou zadní pneumatikou vozu č. 5 a pravou přední pneumatikou vozu č. 18," praví se v oficiální zprávě FIA.
Vettel novinářům několikrát zdůraznil, že dle jeho názoru je vina na Strollově straně: "Ve zpomalovacím kole jsem jel vnějškem a chtěl se postarat o pneumatiky a myslím, že Lance se nedíval a chtěl udělat to stejné. Ale už jsem tam byl já a dotkli jsme se. To bylo opravdu zbytečné, já si prostě myslím, že se nedíval." Stroll měl pochopitelně docela jiný názor: "Ve zpomalovacím kole jsem jel hodně pomalu do boxů. Byl to hodně divný incident. Už to bylo po závodě, takže ani u jednoho rozhodně nešlo o záměr."
K podobnému názoru dospěli i komisaři, kteří dvě hodiny po závodě vydali prohlášení, že incident nebude mít další dopad ani na jednoho z účastníků kolize. Pro Vettela však má incident mnohem větší dopad, protože je ve hře možné poškození převodovky.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.