Vyjel z boxů, absolvoval necelého půl kola a věděl, že se na něj valí problémy. Sebastian Vettel pak ještě čtyři minuty před koncem Q1 seděl připravený ve voze, ale pokyn k výjezdu nedostal. Co se tedy s novým agregátem stalo?
Po problémech v dopoledních (v našich krajích velmi časných) hodinách po třetím tréninku se u Ferrari kvůli možným problémům s elektrikou rozhodli preventivně nasadit ve Vettelově voze čtvrtou pohonnou jednotku v sezóně. Šibeniční lhůtu mechanici zvládli, ale jejich úsilí nakonec nedošlo odměny, protože Vettel odjel z celé kvalifikace jedno instalační kolo.
Vyrojily se dohady a spekulace, nakolik byla výměna motoru nutná a jestli opravdu šlo jen o preventivní opatření, jak tvrdila stáj Ferrari. Ta nadále trvá na názoru, že učiněné rozhodnutí nebylo chybou. Problém prý nebylo možné opravit přímo "na trati", proto se přistoupilo k výměně. Tým nasadil jednotku, která původně měla být určena až pro závod v Japonsku; obsahovala čtvrtý komponent V6 a MGU-H, ale turbo a další součásti ještě nejsou na limitu.
"Dopoledne jsme měli problém a rozhodli jsme se motor vyměnit. Pak jsem vyjel ven, všechno se zdálo být v pořádku, ale v instalačním kole v zatáčce 5 jsem najednou přišel o výkon. Měl jsem štěstí, že jsem se vrátil do boxů, abychom zjistili, co se stalo, ale nemohli jsme problém odstranit. V podstatě jsem neměl dostatečný výkon, ale prozatím nevíme, co je příčinou," popsal své potíže Vettel.
"Snažili jsme se všechno připravit, abychom měli na voze pneumatiky, protože jsme věděli, že zhruba dvě minuty před koncem tréninku musíme vyjet. Vyjel jsem na trať ke zkoušce a když jsme zjistili, že máme problém, sundali jsme kryt motoru. Nic jsme nemohli najít, tak jsme se rozhodli to zkusit ještě jednou a uvidíme, jestli budu mít nějakou šanci, ale podle dat z telemetrie bylo jasné, že stejný problém pořád trvá," pokračuje Vettel.
Německý pilot po opuštění vozu obešel všechny mechaniky a poděkoval za úsilí, které při snaze vyměnit motor vyvinuli. Označil jejich výkon za neuvěřitelný úspěch a litoval, že ona spousta potu nakonec nebyla k ničemu, rozhodně nikoho z ničeho nevinil.
"Je to hodně hořké, ale i takové jsou závody. Je to samozřejmě škoda, vůz je opravdu hodně rychlý, což je dobré, protože nás zítra čeká spousta kol. Očekávám, že zabojujeme, protože jsme dost rychlí, mohu se vrátit do vedoucí skupiny. Nejsem schopen vám říci kam, v tom nemám žádnou představu, ale stát se může cokoliv," nechce nic určitého plánovat Vettel.
Pro průběžně druhého pilota celkové klasifikace se v tomto případě otevírají další možnosti - vzhledem k poslednímu místu na startu by si mohl dovolit vyměnit i některé další komponenty, protože případná penalizace se ho nijak nedotkne. On sám připustil, že tým se podobnou myšlenkou zaobírá. "Podíváme se na to. Mělo by to smysl - uvidíme, co a jak a nějaké rozhodnutí určitě padne," uzavírá Vettel.
Problém se jeví jako záhadnýPo jednodenní analýze dospěli technici Ferrari k závěru, že příčinou Vettelových problémů bylo prasklé potrubí přivádějící vzduch z kompresoru do spalovací komory. Problém všechny v Maranellu překvapil, motor byl testován na dynamometru v továrně před odesláním do Malajsie a žádné potíže nevykazoval. Jak Vettel avizoval, Ferrari se rozhodlo s ohledem na nulový význam penalizace vybavit jeho vůz pátým motorem s vnitřním spalováním, pátou jednotkou MGU-H a pátým turbem, za což dostal Němec posun o 20 míst na startovním roštu - což mu samozřejmě nijak neuškodilo.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.