Není to tak dávno, co se Williams rozhodl eliminovat počet kandidátů na nejpravděpodobnější tři. Nyní se situace dále krystalizuje a jak to při takových procesech bývá, zvyšující šance jednoho ubírají na příležitosti druhého.
Připomeňme si ony tři vybrané: stávající pilot Felipe Massa, o návrat usilující Robert Kubica a náhradník Paul di Resta, který si připomenul atmosféru F1 v Grand Prix Maďarska. Jejich šance jsme probrali před několika dny.
Jak se situace zatím jeví, největší naděje na místo vedle Lance Strolla si dělá právě Paul di Resta. Nahrává tomu i skutečnost, že forma Felipe Massy poněkud stagnuje a Williams se snaží o pokrok ve výkonnosti pilotů. I proto ona snaha získat Fernanda Alonsa, ovšem dvojnásobný mistr světa po změně pohonné jednotky u McLarenu s největší pravděpodobností ve Wokingu zůstane. Williams pak zaměřil svou pozornost na Roberta Kubicu a zjevně v odrazu jeho testovacích úspěchů začal kolem polského pilota splétat síť a hodlal využít i mediálního zájmu ohledně možného návratu po jeho fatální nehodě.
Jenže situace se do určité míry zašmodrchala. Stroll si otestoval tři roky starý Williams týden před Grand Prix Singapuru a poté dva dny po závodě. Kubica se měl do Williamsu posadit den po Strollovi, ale tým nakonec rozhodl přepravit dva vozy do Austinu, aby Lance nabyl dostatečné zkušenosti před americkým závodem. Williams tedy posuzuje realizovatelnost testu se starým vozem v Evropě - pilot by ale musel najít finanční podporu pro takovou akci. Tady se sluší podotknout, že výběr pilotů vedle Strolla je plně v kompetenci vedení Williamsu - zejména je v této souvislosti zmiňován Paddy Lowe - a Stroll ani jeho rodina do něj nijak zasahovat nemůže, Strollův otec Lawrence platí celý testovací program s vozy 2014, pochopitelně pro svého syna - jeho peníze nejsou určeny Williamsu pro zkoušky jiných pilotů.
Di Resta tedy vyčkává a může útočit ze zadních pozic. Určitě získal plusové body za vcelku úspěšný záskok v Maďarsku (je třeba brát v úvahu časový odstup od jeho posledního závodu) a lze předpokládat, že s přibývajícími závody by se měl šanci prosadit na lepší pozice. Naposledy jel s Force Indií v roce 2013 a podával vyrovnané výkony i ve srovnání s tehdejším týmovým kolegou, kterým nebyl nikdo jiný než Nico Hülkenberg (jejich bodový odstup byl pouhé tři body). Poté svůj post náhradníka u Williamsu kombinoval s účastí v DTM. V jeho jedenatřiceti letech představuje dobrou kombinaci zkušeností a motivace a odhodlanost dokázat, že jeho odchod z F1 nebyl správný.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.