Není to tak dávno, co se Williams rozhodl eliminovat počet kandidátů na nejpravděpodobnější tři. Nyní se situace dále krystalizuje a jak to při takových procesech bývá, zvyšující šance jednoho ubírají na příležitosti druhého.
Připomeňme si ony tři vybrané: stávající pilot Felipe Massa, o návrat usilující Robert Kubica a náhradník Paul di Resta, který si připomenul atmosféru F1 v Grand Prix Maďarska. Jejich šance jsme probrali před několika dny.
Jak se situace zatím jeví, největší naděje na místo vedle Lance Strolla si dělá právě Paul di Resta. Nahrává tomu i skutečnost, že forma Felipe Massy poněkud stagnuje a Williams se snaží o pokrok ve výkonnosti pilotů. I proto ona snaha získat Fernanda Alonsa, ovšem dvojnásobný mistr světa po změně pohonné jednotky u McLarenu s největší pravděpodobností ve Wokingu zůstane. Williams pak zaměřil svou pozornost na Roberta Kubicu a zjevně v odrazu jeho testovacích úspěchů začal kolem polského pilota splétat síť a hodlal využít i mediálního zájmu ohledně možného návratu po jeho fatální nehodě.
Jenže situace se do určité míry zašmodrchala. Stroll si otestoval tři roky starý Williams týden před Grand Prix Singapuru a poté dva dny po závodě. Kubica se měl do Williamsu posadit den po Strollovi, ale tým nakonec rozhodl přepravit dva vozy do Austinu, aby Lance nabyl dostatečné zkušenosti před americkým závodem. Williams tedy posuzuje realizovatelnost testu se starým vozem v Evropě - pilot by ale musel najít finanční podporu pro takovou akci. Tady se sluší podotknout, že výběr pilotů vedle Strolla je plně v kompetenci vedení Williamsu - zejména je v této souvislosti zmiňován Paddy Lowe - a Stroll ani jeho rodina do něj nijak zasahovat nemůže, Strollův otec Lawrence platí celý testovací program s vozy 2014, pochopitelně pro svého syna - jeho peníze nejsou určeny Williamsu pro zkoušky jiných pilotů.
Di Resta tedy vyčkává a může útočit ze zadních pozic. Určitě získal plusové body za vcelku úspěšný záskok v Maďarsku (je třeba brát v úvahu časový odstup od jeho posledního závodu) a lze předpokládat, že s přibývajícími závody by se měl šanci prosadit na lepší pozice. Naposledy jel s Force Indií v roce 2013 a podával vyrovnané výkony i ve srovnání s tehdejším týmovým kolegou, kterým nebyl nikdo jiný než Nico Hülkenberg (jejich bodový odstup byl pouhé tři body). Poté svůj post náhradníka u Williamsu kombinoval s účastí v DTM. V jeho jedenatřiceti letech představuje dobrou kombinaci zkušeností a motivace a odhodlanost dokázat, že jeho odchod z F1 nebyl správný.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.