Williams Martini Racing je jedním z nejvyhledávanějších týmů ze strany pilotů, kteří usilují o závodní sedačku pro rok 2018. U týmu už začali eliminovat seznam a potenciální seznam zeštíhleli na tři jména.
Když se podíváme do nedávné minulosti, bývala s Williamsem spojována jména jako Fernando Alonso, Sergio Pérez, Marcus Ericsson, Jolyon Palmer či Pascal Wehrlein. Postupně se ale tato jména z potenciálního seznamu vytrácela: Pérez už uzavřel další kontrakt a Williams navíc případný kontrakt s ním vyhodnotil jako značně riskantní - kdyby Mexičan ve Williamsu uspěl, mohl by pak vyjednávat se špičkovými týmy. Šance Palmera a Ericssona jsou spíše teoretické, u Alonsa po rozchodu McLarenu s Hondou je zřejmé, že zůstane v původním angažmá a co se týče Wehrleina - Williams potřebuje, aby aspoň jeden z jeho pilotů kvůli titulárnímu sponzorovi, výrobci likérů Martini, byl starší 25 let...
Takže ona trojice se rekrutuje z těchto adeptů: Robert Kubica, Felipe Massa a Paul di Resta. Proberme si nyní jejich šance a vyhlídky, nakolik je pravděpodobné, že Williams sáhne právě po tom kterém pilotovi. Šance jsou u všech hodnoceny jako hodně podobné.
Robert Kubica v příštích dnech absolvuje jízdy s tři roky starým vozem, takže u Williamsu budou mít šanci posoudit, v jaké formě polský pilot je. Již dříve se Kubica posadil do vozu při testech v Maďarsku a předvedl, že je schopen zvládnout návrat do F1 na kvalitní úrovni. Sice se v souvislosti s ním hovořilo jako o možném partnerovi pro Nica Hülkenberga v roce 2018, ale pak přišla mnohokrát připomínaná šaráda McLaren/Renault/Toro Rosso/Honda a do týmu žlutočerných putoval Carlos Sainz jr. Kubica je tedy rozhodně v hledáčku týmu, který může zjistit, jaké možnosti polský pilot nabízí.
Felipe Massa už byl vlastně v závodním důchodu, ale kývl na návrat a jak se zdá, je na svém místě spokojený a vůči týmu cítí určitý vděk, že mu nabídl po nečekaném odchodu Bottase k Mercedesu opakovaně místo. Pro něj mohou mluvit konzistentní výkony a pravidelný přísun bodů. Jako určitý nedostatek či nevýhoda může být Brazilcův věk - v tomto směru je na tom ze všech adeptů nejhůř. Ale ruku v ruce s tím kráčejí zkušenosti, tady je zase míč jednoznačně na Felipeho straně.
Paul di Resta nečekaně naskočil jako náhradník v Maďarsku po téměř čtyřleté pauze a jeho výkon je velice těžké hodnotit, protože je třeba si uvědomit, jak se F1 od sezóny 2013 změnila. Kladem pro britského pilota může být skutečnost, že na rozdíl od Kubici je s týmem ve spojení.
Co do výsledků můžeme vytvořit pořadí: Massa - Kubica - di Resta, pokud se opět vrátíme k věku, tak nám vyjde seřazení zcela opačné: di Resta - Kubica - Massa. Jak to nakonec dopadne? Můžete si tipnout v naší anketě.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.