Williams Martini Racing je jedním z nejvyhledávanějších týmů ze strany pilotů, kteří usilují o závodní sedačku pro rok 2018. U týmu už začali eliminovat seznam a potenciální seznam zeštíhleli na tři jména.
Když se podíváme do nedávné minulosti, bývala s Williamsem spojována jména jako Fernando Alonso, Sergio Pérez, Marcus Ericsson, Jolyon Palmer či Pascal Wehrlein. Postupně se ale tato jména z potenciálního seznamu vytrácela: Pérez už uzavřel další kontrakt a Williams navíc případný kontrakt s ním vyhodnotil jako značně riskantní - kdyby Mexičan ve Williamsu uspěl, mohl by pak vyjednávat se špičkovými týmy. Šance Palmera a Ericssona jsou spíše teoretické, u Alonsa po rozchodu McLarenu s Hondou je zřejmé, že zůstane v původním angažmá a co se týče Wehrleina - Williams potřebuje, aby aspoň jeden z jeho pilotů kvůli titulárnímu sponzorovi, výrobci likérů Martini, byl starší 25 let...
Takže ona trojice se rekrutuje z těchto adeptů: Robert Kubica, Felipe Massa a Paul di Resta. Proberme si nyní jejich šance a vyhlídky, nakolik je pravděpodobné, že Williams sáhne právě po tom kterém pilotovi. Šance jsou u všech hodnoceny jako hodně podobné.
Robert Kubica v příštích dnech absolvuje jízdy s tři roky starým vozem, takže u Williamsu budou mít šanci posoudit, v jaké formě polský pilot je. Již dříve se Kubica posadil do vozu při testech v Maďarsku a předvedl, že je schopen zvládnout návrat do F1 na kvalitní úrovni. Sice se v souvislosti s ním hovořilo jako o možném partnerovi pro Nica Hülkenberga v roce 2018, ale pak přišla mnohokrát připomínaná šaráda McLaren/Renault/Toro Rosso/Honda a do týmu žlutočerných putoval Carlos Sainz jr. Kubica je tedy rozhodně v hledáčku týmu, který může zjistit, jaké možnosti polský pilot nabízí.
Felipe Massa už byl vlastně v závodním důchodu, ale kývl na návrat a jak se zdá, je na svém místě spokojený a vůči týmu cítí určitý vděk, že mu nabídl po nečekaném odchodu Bottase k Mercedesu opakovaně místo. Pro něj mohou mluvit konzistentní výkony a pravidelný přísun bodů. Jako určitý nedostatek či nevýhoda může být Brazilcův věk - v tomto směru je na tom ze všech adeptů nejhůř. Ale ruku v ruce s tím kráčejí zkušenosti, tady je zase míč jednoznačně na Felipeho straně.
Paul di Resta nečekaně naskočil jako náhradník v Maďarsku po téměř čtyřleté pauze a jeho výkon je velice těžké hodnotit, protože je třeba si uvědomit, jak se F1 od sezóny 2013 změnila. Kladem pro britského pilota může být skutečnost, že na rozdíl od Kubici je s týmem ve spojení.
Co do výsledků můžeme vytvořit pořadí: Massa - Kubica - di Resta, pokud se opět vrátíme k věku, tak nám vyjde seřazení zcela opačné: di Resta - Kubica - Massa. Jak to nakonec dopadne? Můžete si tipnout v naší anketě.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.