Williams Martini Racing je jedním z nejvyhledávanějších týmů ze strany pilotů, kteří usilují o závodní sedačku pro rok 2018. U týmu už začali eliminovat seznam a potenciální seznam zeštíhleli na tři jména.
Když se podíváme do nedávné minulosti, bývala s Williamsem spojována jména jako Fernando Alonso, Sergio Pérez, Marcus Ericsson, Jolyon Palmer či Pascal Wehrlein. Postupně se ale tato jména z potenciálního seznamu vytrácela: Pérez už uzavřel další kontrakt a Williams navíc případný kontrakt s ním vyhodnotil jako značně riskantní - kdyby Mexičan ve Williamsu uspěl, mohl by pak vyjednávat se špičkovými týmy. Šance Palmera a Ericssona jsou spíše teoretické, u Alonsa po rozchodu McLarenu s Hondou je zřejmé, že zůstane v původním angažmá a co se týče Wehrleina - Williams potřebuje, aby aspoň jeden z jeho pilotů kvůli titulárnímu sponzorovi, výrobci likérů Martini, byl starší 25 let...
Takže ona trojice se rekrutuje z těchto adeptů: Robert Kubica, Felipe Massa a Paul di Resta. Proberme si nyní jejich šance a vyhlídky, nakolik je pravděpodobné, že Williams sáhne právě po tom kterém pilotovi. Šance jsou u všech hodnoceny jako hodně podobné.
Robert Kubica v příštích dnech absolvuje jízdy s tři roky starým vozem, takže u Williamsu budou mít šanci posoudit, v jaké formě polský pilot je. Již dříve se Kubica posadil do vozu při testech v Maďarsku a předvedl, že je schopen zvládnout návrat do F1 na kvalitní úrovni. Sice se v souvislosti s ním hovořilo jako o možném partnerovi pro Nica Hülkenberga v roce 2018, ale pak přišla mnohokrát připomínaná šaráda McLaren/Renault/Toro Rosso/Honda a do týmu žlutočerných putoval Carlos Sainz jr. Kubica je tedy rozhodně v hledáčku týmu, který může zjistit, jaké možnosti polský pilot nabízí.
Felipe Massa už byl vlastně v závodním důchodu, ale kývl na návrat a jak se zdá, je na svém místě spokojený a vůči týmu cítí určitý vděk, že mu nabídl po nečekaném odchodu Bottase k Mercedesu opakovaně místo. Pro něj mohou mluvit konzistentní výkony a pravidelný přísun bodů. Jako určitý nedostatek či nevýhoda může být Brazilcův věk - v tomto směru je na tom ze všech adeptů nejhůř. Ale ruku v ruce s tím kráčejí zkušenosti, tady je zase míč jednoznačně na Felipeho straně.
Paul di Resta nečekaně naskočil jako náhradník v Maďarsku po téměř čtyřleté pauze a jeho výkon je velice těžké hodnotit, protože je třeba si uvědomit, jak se F1 od sezóny 2013 změnila. Kladem pro britského pilota může být skutečnost, že na rozdíl od Kubici je s týmem ve spojení.
Co do výsledků můžeme vytvořit pořadí: Massa - Kubica - di Resta, pokud se opět vrátíme k věku, tak nám vyjde seřazení zcela opačné: di Resta - Kubica - Massa. Jak to nakonec dopadne? Můžete si tipnout v naší anketě.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.