Časný konec prvního, druhého a čtvrtého pilota na startu vyvolal velkou bouři nejen na sociálních sítích, o své slovo k danému problému se přihlásili i profesionální piloti, kteří své názory podpořili i patřičnou analýzou.
Někdejší pilot stájí Minardi, Jaguar, Williams a Red Bull, současný komentátor Channel 4 Mark Alan Webber je jedním z těch, kteří přispívají svým pohledem na nedělí dramatický úvod do Grand Prix Singapuru. Jeho stanoviště navíc sousedilo s místností sportovních komisařů, takže byl téměř u zdroje. Podle jeho názoru ale byla celá záležitost závodním incidentem.
"Neexistovala možnost, aby Sebastian mohl vidět Kimiho perfektní start, takže se plně soustředil na Maxe. Räikkönen z nich odstartoval nejlépe, jenže události byly načasovány šokujícím způsobem, proto došlo ke kolizi. Max Verstappen na tom nemá žádný podíl, je absolutně nevinný. Seb se pokoušel bránit si svou levou stranu, Kimi byl za fantastický start potrestán. Tohle celý závod zničilo," analyzoval pro Channel 4 situaci Webber.
Jedenačtyřicetiletý Australan také nechápal rozhodnutí komisařů, kteří už během závodu avizovali následný pohovor se všemi účastníky karambolu před první zatáčkou bezprostředně po závodě. Jak už Webber řekl, šlo o závodní incident, takže podobný přístup byl nesmyslný.
"Spíš to působí jako vtip. Bylo hotovo. Seb odtud odjel bez bodů, Ferrari nezískalo žádné body, Max si bodově nepolepšil, jejich vozy byly zničeny. Byl jsem z toho nešťastný, chtěli závodit, vyjeli z trati a skončili v bariéře. Byli totálně zklamaní, někde uvnitř je to muselo hrozně pálit. A pak musí sedět a poslouchat někoho, jak říká »Máme tu záznam, musíme tohle či tamto«. To snad není pravda," kritizoval pozávodní jednání komisařů Webber.
Hamilton vzpomínal na SennuLewis Hamilton se mohl cítit jako dítě štěstěny, protože projel chaosem v první zatáčce a změtí trosek bez úhony a mohl se vydat za vítězstvím, které před závodem bylo málo pravděpodobné. Aby nevypadl z koncentrace, během závodu často vzpomínal na Sennu a jeho kolizi v Grand Prix Monaka 1988. Tehdy Brazilec neohroženě vedl, ale 12 kol před cílem polevil v soustředění a v zatáčce Virage du Portier narazil do svodidel.
"Mohl jsem všechno snadno zhatit. Často mi po celý závod v mysli vytanul Senna... jeho nehoda v Monaku, kdy jel v čele a naboural do zdi. Vždy jsem si na to vzpomenul a já se zařekl, že nic podobného neudělám. Skoro se mi zdálo, že ke mně promlouvá: »Zůstaň soustředěný, koncentruj se«," popisuje své pocity Hamilton.
Hamilton se také svěřil, že si vychutnával specifické podmínky v Singapuru, s nimiž se piloti za existence zdejšího závodu ještě nesetkali.
"Normálně když prší, tak to vyvolá určité obavy, jste poněkud nervózní, protože jsou podmínky obtížnější, navíc tady jsme ještě v dešti nezávodili. Ale já jsem typ, který řekne »Ano!« Myslím, že je mezi námi pár těch, kteří deštivé závody milují, já možná ještě víc než ostatní. Prostě vím, že když tyto podmínky nastanou, je to spíš loterie, příležitosti rostou, startovní pole se vyrovná a pak to je skutečný závod - a právě to mě dokáže vzrušit," dodává Hamilton.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.