Časný konec prvního, druhého a čtvrtého pilota na startu vyvolal velkou bouři nejen na sociálních sítích, o své slovo k danému problému se přihlásili i profesionální piloti, kteří své názory podpořili i patřičnou analýzou.
Někdejší pilot stájí Minardi, Jaguar, Williams a Red Bull, současný komentátor Channel 4 Mark Alan Webber je jedním z těch, kteří přispívají svým pohledem na nedělí dramatický úvod do Grand Prix Singapuru. Jeho stanoviště navíc sousedilo s místností sportovních komisařů, takže byl téměř u zdroje. Podle jeho názoru ale byla celá záležitost závodním incidentem.
"Neexistovala možnost, aby Sebastian mohl vidět Kimiho perfektní start, takže se plně soustředil na Maxe. Räikkönen z nich odstartoval nejlépe, jenže události byly načasovány šokujícím způsobem, proto došlo ke kolizi. Max Verstappen na tom nemá žádný podíl, je absolutně nevinný. Seb se pokoušel bránit si svou levou stranu, Kimi byl za fantastický start potrestán. Tohle celý závod zničilo," analyzoval pro Channel 4 situaci Webber.
Jedenačtyřicetiletý Australan také nechápal rozhodnutí komisařů, kteří už během závodu avizovali následný pohovor se všemi účastníky karambolu před první zatáčkou bezprostředně po závodě. Jak už Webber řekl, šlo o závodní incident, takže podobný přístup byl nesmyslný.
"Spíš to působí jako vtip. Bylo hotovo. Seb odtud odjel bez bodů, Ferrari nezískalo žádné body, Max si bodově nepolepšil, jejich vozy byly zničeny. Byl jsem z toho nešťastný, chtěli závodit, vyjeli z trati a skončili v bariéře. Byli totálně zklamaní, někde uvnitř je to muselo hrozně pálit. A pak musí sedět a poslouchat někoho, jak říká »Máme tu záznam, musíme tohle či tamto«. To snad není pravda," kritizoval pozávodní jednání komisařů Webber.
Hamilton vzpomínal na SennuLewis Hamilton se mohl cítit jako dítě štěstěny, protože projel chaosem v první zatáčce a změtí trosek bez úhony a mohl se vydat za vítězstvím, které před závodem bylo málo pravděpodobné. Aby nevypadl z koncentrace, během závodu často vzpomínal na Sennu a jeho kolizi v Grand Prix Monaka 1988. Tehdy Brazilec neohroženě vedl, ale 12 kol před cílem polevil v soustředění a v zatáčce Virage du Portier narazil do svodidel.
"Mohl jsem všechno snadno zhatit. Často mi po celý závod v mysli vytanul Senna... jeho nehoda v Monaku, kdy jel v čele a naboural do zdi. Vždy jsem si na to vzpomenul a já se zařekl, že nic podobného neudělám. Skoro se mi zdálo, že ke mně promlouvá: »Zůstaň soustředěný, koncentruj se«," popisuje své pocity Hamilton.
Hamilton se také svěřil, že si vychutnával specifické podmínky v Singapuru, s nimiž se piloti za existence zdejšího závodu ještě nesetkali.
"Normálně když prší, tak to vyvolá určité obavy, jste poněkud nervózní, protože jsou podmínky obtížnější, navíc tady jsme ještě v dešti nezávodili. Ale já jsem typ, který řekne »Ano!« Myslím, že je mezi námi pár těch, kteří deštivé závody milují, já možná ještě víc než ostatní. Prostě vím, že když tyto podmínky nastanou, je to spíš loterie, příležitosti rostou, startovní pole se vyrovná a pak to je skutečný závod - a právě to mě dokáže vzrušit," dodává Hamilton.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.