Časný konec prvního, druhého a čtvrtého pilota na startu vyvolal velkou bouři nejen na sociálních sítích, o své slovo k danému problému se přihlásili i profesionální piloti, kteří své názory podpořili i patřičnou analýzou.
Někdejší pilot stájí Minardi, Jaguar, Williams a Red Bull, současný komentátor Channel 4 Mark Alan Webber je jedním z těch, kteří přispívají svým pohledem na nedělí dramatický úvod do Grand Prix Singapuru. Jeho stanoviště navíc sousedilo s místností sportovních komisařů, takže byl téměř u zdroje. Podle jeho názoru ale byla celá záležitost závodním incidentem.
"Neexistovala možnost, aby Sebastian mohl vidět Kimiho perfektní start, takže se plně soustředil na Maxe. Räikkönen z nich odstartoval nejlépe, jenže události byly načasovány šokujícím způsobem, proto došlo ke kolizi. Max Verstappen na tom nemá žádný podíl, je absolutně nevinný. Seb se pokoušel bránit si svou levou stranu, Kimi byl za fantastický start potrestán. Tohle celý závod zničilo," analyzoval pro Channel 4 situaci Webber.
Jedenačtyřicetiletý Australan také nechápal rozhodnutí komisařů, kteří už během závodu avizovali následný pohovor se všemi účastníky karambolu před první zatáčkou bezprostředně po závodě. Jak už Webber řekl, šlo o závodní incident, takže podobný přístup byl nesmyslný.
"Spíš to působí jako vtip. Bylo hotovo. Seb odtud odjel bez bodů, Ferrari nezískalo žádné body, Max si bodově nepolepšil, jejich vozy byly zničeny. Byl jsem z toho nešťastný, chtěli závodit, vyjeli z trati a skončili v bariéře. Byli totálně zklamaní, někde uvnitř je to muselo hrozně pálit. A pak musí sedět a poslouchat někoho, jak říká »Máme tu záznam, musíme tohle či tamto«. To snad není pravda," kritizoval pozávodní jednání komisařů Webber.
Hamilton vzpomínal na SennuLewis Hamilton se mohl cítit jako dítě štěstěny, protože projel chaosem v první zatáčce a změtí trosek bez úhony a mohl se vydat za vítězstvím, které před závodem bylo málo pravděpodobné. Aby nevypadl z koncentrace, během závodu často vzpomínal na Sennu a jeho kolizi v Grand Prix Monaka 1988. Tehdy Brazilec neohroženě vedl, ale 12 kol před cílem polevil v soustředění a v zatáčce Virage du Portier narazil do svodidel.
"Mohl jsem všechno snadno zhatit. Často mi po celý závod v mysli vytanul Senna... jeho nehoda v Monaku, kdy jel v čele a naboural do zdi. Vždy jsem si na to vzpomenul a já se zařekl, že nic podobného neudělám. Skoro se mi zdálo, že ke mně promlouvá: »Zůstaň soustředěný, koncentruj se«," popisuje své pocity Hamilton.
Hamilton se také svěřil, že si vychutnával specifické podmínky v Singapuru, s nimiž se piloti za existence zdejšího závodu ještě nesetkali.
"Normálně když prší, tak to vyvolá určité obavy, jste poněkud nervózní, protože jsou podmínky obtížnější, navíc tady jsme ještě v dešti nezávodili. Ale já jsem typ, který řekne »Ano!« Myslím, že je mezi námi pár těch, kteří deštivé závody milují, já možná ještě víc než ostatní. Prostě vím, že když tyto podmínky nastanou, je to spíš loterie, příležitosti rostou, startovní pole se vyrovná a pak to je skutečný závod - a právě to mě dokáže vzrušit," dodává Hamilton.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.