Jako Ross Brawn tušil, co se stane, když vyslovil svůj názor, že ohledně trestů ve formě posunu na startovním roštu není všechno tak, jak by mělo být. Po italské Grand Prix má v ruce další argument.
Člen nejužšího vedení F1 se před několika dny nechal slyšet, že penalizace za technické prohřešky ničí vlastní závodění. To ještě netušil, co se stane na Autodromo di Monza, kde došlo k naprosto kuriózní situaci. Jediný Lewis Hamilton na pole-position startoval z pozice, kterou skutečně zajel. Jinak se následné posuny týkaly všech pilotů na startovním roštu, ať už si polepšili nebo pohoršili.
Samotné penalizace se týkaly pouze poloviny startovního roštu, ovšem představovaly v součtu neuvěřitelných 155 míst. Z tohoto hlediska se opravdu nabízi otázka, jaké ještě mají takové tresty smysl. Právě toho se opakovaně chopil Brawn a pod dojmem událostí z Itálie znovu na problematickou část pravidel zaútočil.
"Je to aspekt předpisů, na který je třeba se blíže podívat. I když je principiálně správný, pro fanoušku bude hodně obtížné takovou realizaci spolknout. Máme nějaké nápady, jak tuhle situaci změnit, ale musíme je podrobně prodiskutovat s FIA," znovu se vrací k penalizacím Brown v hodnocení na oficiálních stránkách F1 po Grand Prix Itálie.
A není sám, komu se situace v Itálii nelíbila. V podobném duchu se vyjádřil i šéf McLarenu Eric Boullier, jehož týmu se penalizace rovněž citelně dotkla. Podle jeho názoru by rozumnější než hýbání s piloty na startu byla jiná forma trestu.
"Souhlasím s Rossem. Na počátku tohoto týdne prohlásil, že by se tohoto systému chtěl zbavit a já si upřímně myslím, že bychom to měli udělat. Dostanete pokutu pokaždé, když se na autě něco rozbije, porouchá se převodovka, takže si myslím, že tohle by se nemělo promítat do posunů na startovním roštu. Máte-li čtyři nebo tři motory za rok, pak když se vám porouchá, ublížíte si sami: jestli zničíte deset motorů, pak by měl být zaveden systém sankcí, které budou nikoli sportovní, nýbrž finanční," tvrdí Boullier.
Diváci se odradit nenechaliI když Brawn připouští, že i fanoušci musí být takovými čachry na startu rozladěni, protože je tím do jisté míry degradována úroveň závodění, Monza slavila rekordní návštěvu. Brawn oznámil, že od čtvrtka do neděle prošlo branami Autodromo di Monza 185 000 návštěvníků, čímž padl rekord z roku 2000, a to o celých 15 %, dokonce o třetinu více než bylo v ochozech královského parku loni.
"Úžasní lidé, ale ještě lepší byla hmatatelná vášeň v tomto chrámu rychlosti. Monza má opravdu zvláštní atmosféru, díky historické trati, která je nesmírně přitažlivá. K tomu přičtěme nadšení italského davu, který byl tradičně posílem velkým počtem zahraničních diváků. Zvláštní poděkování patři všem, kteří byli v ochozech při sobotním lijáku a sledovali kvalifikaci. To byla opravdová známka obětavosti a reálného fanouškovského zájmu. Nebylo vůbec jednoduché tak dlouho čekat, proto zaslouží obrovský respekt a poděkování," vyjádřil ocenění podpory ze strany příznivců Ross Brawn.
Nás může těšit, že v tomto bezejmenném davu na Monze byli i fanoušci z České republiky a vzpomněli si na čtenáře F1NEWS.cz aspoň letmým pozdravem přímo z centra dění. Brawnovo poděkování patří i jim.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.