Série soubojů jdoucích za hranici týmové spolupráce u týmu Force Indie vygradovala při Grand Prix Belgie situací, na kterou vedení reagovalo jasně - pokud se podobná situace bude opakovat, dojde na tvrdé tresty. Jak jsou piloti instruováni před italským závodem?
Ve Spa-Francorchamps nebyl přítomen ani šéf týmu Vijay Mallya, ani jeho zástupce Robert Fernley, nicméně ihned po závodě přišlo pro Estebana Ocona i Sergia Péreze důrazné varování, že jejich "hrátky", stojící Force Indii cenné body, nebude dále tolerováno. V médiích se dokonce objevily zprávy, že by mohlo dojít i na závodní distanc. Tým je nyní přesvědčen, že důrazná domluva oběma pilotům prospěla.
"Musíme přijmout fakt, že máme dva skvělé a talentované piloty a oba jsou tím pádem maximálně soustředění a plní odhodlání. Přesně to od nich chceme a rozhodně nemáme zájem v nich tyto vlastnosti tlumit. Debaty, které jsme s nimi vedli, evidentně nefungovaly, takže muselo dojít na důraznější pohovor. Vijay samozřejmě v tomto směru minulý týden intervenoval, takže myslím, že je ta záležitost za námi. Z pohledu týmu je nutné pojistit čtvrté místo v Poháru konstruktérů, to je pro tým nejdůležitější. Z hlediska pilotů je třeba dosáhnout toho, aby jejich reputace zůstala čistá, protože jde i o jejich budoucnost i mimo Force Indii, pro ně oba," vysvětluje situaci Robert Fernley.
Jestliže bezprostředně po Grand Prix Belgie to vypadalo, že se vedení rozhodne k sobě oba kohouty ani nepustit na dohled, Fernley vysvětluje, že závodit spolu pochopitelně nadále mohou, ale musí maximálně respektovat zájmy týmu.
"Nechceme jim bránit v boji o pozice. Existuje řada situací, které není možné stoprocentně kontrolovat, třeba start - jak byste mohli něco takového zvládnout, když každé auto jede jiným směrem? Takže je chceme nadále povzbuzovat při jejich závodním úsilí, ale musí se přitom chovat zodpovědně. Proto musí v první řadě myslet na tým, protože tým teď bude všechno více než pečlivě monitorovat z boxové zídky," pokračuje Fernley.
Baku nepomohlo?Situace ve Spa-Francorchamps ale nebyla jedinou, téměř shodná záležitost se stala i v Baku, kde pro změnu skončil na zdi Pérez. Musí tedy následovat logický dotaz, jak se pohovory s piloty změnily od těch, které následovaly právě po Grand Prix Ázerbajdžánu.
"Domnívám se, že změna nastala především v té oblasti, že si oba piloti podstatně více uvědomují, že to není přijatelné. Zvláště když máte v týmu ostříleného pilota a vedle něj mladého dravce. Proto občas dojde na ostré lokty, což se také stalo v Baku. Ve Spa to bylo poněkud odlišné a myslím, že si oba uvědomili, že to neprospívá jejich kariéře. Podívali se na záznam, probrali to rovněž s týmem. Uvědomili si, že v několika bodech došlo ke špatnému úsudku z obou stran, budou se tím zabývat a hodlají to vyřešit," navázal Fernley.
Jak to je s týmovým trestem?Jestliže se bezprostředně po závodě objevily dokonce náznaky, že by v případě dalšího konfliktu mohla následovat nucená přestávka pro pachatele, Fernley situaci zklidňuje a vysvětluje, že žádné sankce ze strany týmu v takovém případě nehrozí.
"Především je potřeba vzít na vědomí, že tato záležitost je vnitrotýmovou věcí a jde tedy o názor naší stáje. Budeme se zabývat tím, co je potřeba naléhavě řešit, ale nemyslím, že bychom sáhli k tak drastickým opatřením. Všechny týmy mají v určitém období podobné problémy, vše se vyřeší a jede se dál. Je to součást přirozeného vývoje. Z našeho hlediska je to v jistém bodu problém příjemný, protože naznačuje, že se blížíme ke špičce. Je na nás, abychom se s tím vyrovnali jako tým," uzavírá Fernley.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.
Ferrari oznámilo, že během středečního filmovacího dne na okruhu Mugello usednou do vozu oba jeho jezdci – Lewis Hamilton i Charles Leclerc. Italský tým zde poprvé nasadí nové zadní zavěšení, které má být klíčové před nadcházející Velkou cenou Belgie.
Helmut Marko oznámil, že Max Verstappen může očekávat řadu technických vylepšení před posledními dvěma závody před letní přestávkou. Rakouský poradce Red Bullu potvrdil, že tým připravil několik důležitých upgradů, které by měly pomoci Verstappenovi udržet tempo v boji o šampionát.
Lando Norris označil své vítězství na Velké ceně Velké Británie 2025 za nejdůležitější moment své dosavadní kariéry. Emotivní triumf před domácím publikem pro něj znamená naplnění dlouholetého snu.
Christian Horner při Velké ceně Velké Británie otevřeně přirovnal Red Bull k Ferrari, což získalo nový rozměr poté, co byl sám nečekaně odvolán z vedení týmu Red Bull.
Alain Prost přiznal, že významně pomohl Oscaru Piastrimu na začátku jeho kariéry. Nyní ho podporuje v souboji o titul v roce 2025 proti týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Fernando Alonso přiznal, že celý tým Aston Martin se učí od Adriana Neweyho, který přináší širší pohled na to, jak by měl tým fungovat. Podle něj nejde jen o techniku, ale o komplexní přístup k práci celé organizace.
Šampion Super Formule Sho Tsuboi a rezervní jezdec Haasu Ryo Hirakawa otestují vůz VF-23 během testu TPC na okruhu Fuji. Pro oba Japonce půjde o cennou příležitost ukázat se v technice F1 na domácí trati.
Na Festivalu rychlosti v Goodwoodu došlo k neobvyklé nehodě ikonického vozu, se kterým Sebastian Vettel získal titul mistra světa. Incident se obešel bez zranění.
Aston Martin spustil v červnu 2025 vlastní jezdeckou akademii. Cílem programu je vychovávat nové talenty pro budoucnost motorsportu, včetně Formule 1.