Dohady kolem trestů na startovním roštu za výměnu některých komponentů se táhlou prakticky od jejich zavedení. Ross Brawn se nechal slyšet, že se tento systém dávno přežil a je v současné době mimo kontrolu.
Od dob, kdy se Formule 1 stala přehlídkou komponentů s dlouhodobou životností - včetně motorů a převodovek, které musejí vydržet příslušný počet závodů - přišly mnohokrát na přetřes penalizace, které za použití většího množství jednotlivých součástí znamenaly propad na chvost startovního roštu. Ale tresty v řádu 65 míst, jaký dostal v Belgii Stoffel Vandoorne, vedou Rosse Brawna k přesvědčení, že je třeba najít lepší řešení.
"Vůbec se mi nelíbí skutečnost, že kvůli technickým problémům musíme ovlivnit vlastní závod. Vím, můžete říci, že pokud se vůz rozbije v závodě, tak ho to také do jisté míry ovlivní, ale myslím, že příznivci rozumějí tomu, co jsem měl na mysli. Fanoušek si pochopitelně bude stěžovat, že když je jeho oblíbenec na konci startovního roštu kvůli výměně motoru, není s tímto sportem něco v pořádku. Musíme najít buď jinou formu trestu, nebo takové penalizace úplně zlikvidovat a žít s tím, že má někdo problém a potřebuje ho opravit," nechal se v rozhovoru pro motorsport.com slyšet Ross Brawn.
Dvaašedesátiletý Brit přiznal, že na půdě FIA už o této problematice proběhla diskuse, ale zároveň uznal, že řešení se nebude hledat lehce. Dle jeho názoru by ale mělo padnout nějaké rozhodnutí do roku 2021, kdy se předpokládají další úpravy pravidel v oblasti pohonných jednotek.
"S FIA úzce spolupracujeme, protože se pokoušíme zjistit, zda nebude možné najít v budoucnu lepší řešení. Doufám, že s novými pravidly ohledně motorů se nějaké najde. Možná ho už budeme schopni implementovat dříve, protože je to momentálně jeden z nejméně populárních aspektů současné Formule 1. Jednou z variant by byl odečet bodů v Poháru konstruktérů, ale určitě bychom přišli i na nějaké další menší postihy. Existoval systém vývojových žetonů, ten nebyl vůbec špatný. Sice trochu komplikovaný, ale dalo by se v něm například na nějakou dobu pozastavit jejich použití. Je třeba se nad tím laterálně zamyslet. Potrestání přesunem na startovním roštu je skutečně nepopulární, chce to něco jiného," pokračuje Brawn.
Cílem je likvidace DRSDalší záležitost, která v názorové oblasti hodně rozděluje fanoušky, je využívání systému DRS. Brawn otevřeně přiznává, že odstranění tohoto komponentu ze závodních vozů je jeho dalším cílem.
"Jde o kompromis. Momentálně ho máme a měli bychom se pokusit najít lepší řešení. Je to systém, který napomáhá předjížděni - to, co chceme jsou vozy schopné využívat závětří a normálně soupeře předjet. Pro mě je východiskem zahájit program návrhu a vývoje vozu, aby mohly jet v těsné blízkosti," vysvětluje Brawn.
"Současné vozy F1 jsou optimalizovány pro samostatnou jízdu. Týmy při práci v aerodynamickém tunelu tvoří CFD programy, ale dělají je izolovaně. Auto pak nefunguje dobře. Návrh, na kterém pracujeme, nám umožní zaměřit se na činnost vozů jedoucích v těsné blízkosti. Musíme zjistit, co všechno potřebujeme pro zmíněnou studii. Myslím, že když se nám podaří podobná věc zrealizovat, a opět je naším cílem rok 2021, pak nebudeme DRS potřebovat. Může existovat i jiné řešení, která je nutno prověřit, ale nebudou potřebovat umělé vlastnosti jako má DRS. Myslím, že fanoušci se těší na skvělé předjížděcí manévry, netouží po tom, aby se odehrávaly po stisknutí tlačítka," dodává Brawn.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.