V Grand Prix Belgie těch penalizací bylo opět několik, počínaje technickými, kvůli kterým se měnila podoba startovního roštu, až po závodní, které do určité míry ovlivnily pozice Räikkönena a Péreze.
Fin ve službách Ferrari vyfasoval deset vteřin za nerespektování dvojité žluté vlajky v 9. kole, když na rovince Kemmel míjel odstavený Verstappenův Red Bull a podle záznamů nezmírnil rychlost. Sergio Pérez zase ve 14. kole optimisticky zaútočil na Grosjeana, ale nestačil dobrzdit do zatáčky Les Combes a poněkud si ji "narovnal". Pozici svému soupeři nevrátil, ten si pochopitelně stěžoval několikrát týmu a nakonec přišel pětivteřinový trest.
Byl tu ale ještě jeden souboj, zapadlý mezi dění na čele, který se odehrál v osmé zatáčce nesoucí název Rivage. Fernando Alonso výborně odstartoval a držel sedmé místo, ale pak se postupně propadal. Jolyon Palmer se zase hrabal z 15. místa, kam klesl po penalizaci za výměnu převodovky. V souboji o 12. příčku došlo ve 24. kole k souboji, který Alonso vyřešil nájezdem do Rivage na vnitřní straně, ale postupně se posouval na vnější okraj a Palmera vytlačil mimo trať. Ten se pak propadl za Strolla a Sainze, zatímco Alonso v následujícím kole zajel do boxů a závod vzdal. Komisaři se rozhodli daný incident ani neprošetřit, ovšem Palmer byl jiného názoru (souboj se na výše uvedeném videu odehrává kolem 3. minuty).
"Jel jsem těsně za Alonsem a on mě z trati doslova vyrazil. Z mého pohledu není rozdíl mezi tím, co mi Fernando provedl a situací mezi Magnussenem a Hülkenbergem v Maďarsku. Bylo to identické. Nevím, jestli ho za to dodatečně potrestají, uvidíme. Mě to každopádně stálo dvě místa. Jestli se uprostřed zatáčky rozhodne, že mě vytlačí ze závodní stopy, je to stejné jako mezi Magnussenem a Hülkenbergem. Záleží to na komisařích. Ale pokud byl penalizován Magnussen, měl dostat trest i Alonso," domnívá se Palmer.
Britský pilot si v Belgii vedl velice zdatně a v kvalifikaci se pohyboval v její prostřední části na sedmém místě. Pak ho ale zradila technika a kvůli výměně převodovky se na roštu posunul o pět míst dozadu. Kolize mezi Magnussenem a Hülkenbergem proběhla v 61. kole Grand Prix Maďarska a po ní následovala velmi emotivní výměna názorů mezi týmy Renault a Haas, do níž se zapojili jak piloti, tak členové vedení stájí.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.