V Grand Prix Belgie těch penalizací bylo opět několik, počínaje technickými, kvůli kterým se měnila podoba startovního roštu, až po závodní, které do určité míry ovlivnily pozice Räikkönena a Péreze.
Fin ve službách Ferrari vyfasoval deset vteřin za nerespektování dvojité žluté vlajky v 9. kole, když na rovince Kemmel míjel odstavený Verstappenův Red Bull a podle záznamů nezmírnil rychlost. Sergio Pérez zase ve 14. kole optimisticky zaútočil na Grosjeana, ale nestačil dobrzdit do zatáčky Les Combes a poněkud si ji "narovnal". Pozici svému soupeři nevrátil, ten si pochopitelně stěžoval několikrát týmu a nakonec přišel pětivteřinový trest.
Byl tu ale ještě jeden souboj, zapadlý mezi dění na čele, který se odehrál v osmé zatáčce nesoucí název Rivage. Fernando Alonso výborně odstartoval a držel sedmé místo, ale pak se postupně propadal. Jolyon Palmer se zase hrabal z 15. místa, kam klesl po penalizaci za výměnu převodovky. V souboji o 12. příčku došlo ve 24. kole k souboji, který Alonso vyřešil nájezdem do Rivage na vnitřní straně, ale postupně se posouval na vnější okraj a Palmera vytlačil mimo trať. Ten se pak propadl za Strolla a Sainze, zatímco Alonso v následujícím kole zajel do boxů a závod vzdal. Komisaři se rozhodli daný incident ani neprošetřit, ovšem Palmer byl jiného názoru (souboj se na výše uvedeném videu odehrává kolem 3. minuty).
"Jel jsem těsně za Alonsem a on mě z trati doslova vyrazil. Z mého pohledu není rozdíl mezi tím, co mi Fernando provedl a situací mezi Magnussenem a Hülkenbergem v Maďarsku. Bylo to identické. Nevím, jestli ho za to dodatečně potrestají, uvidíme. Mě to každopádně stálo dvě místa. Jestli se uprostřed zatáčky rozhodne, že mě vytlačí ze závodní stopy, je to stejné jako mezi Magnussenem a Hülkenbergem. Záleží to na komisařích. Ale pokud byl penalizován Magnussen, měl dostat trest i Alonso," domnívá se Palmer.
Britský pilot si v Belgii vedl velice zdatně a v kvalifikaci se pohyboval v její prostřední části na sedmém místě. Pak ho ale zradila technika a kvůli výměně převodovky se na roštu posunul o pět míst dozadu. Kolize mezi Magnussenem a Hülkenbergem proběhla v 61. kole Grand Prix Maďarska a po ní následovala velmi emotivní výměna názorů mezi týmy Renault a Haas, do níž se zapojili jak piloti, tak členové vedení stájí.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.