V Grand Prix Belgie těch penalizací bylo opět několik, počínaje technickými, kvůli kterým se měnila podoba startovního roštu, až po závodní, které do určité míry ovlivnily pozice Räikkönena a Péreze.
Fin ve službách Ferrari vyfasoval deset vteřin za nerespektování dvojité žluté vlajky v 9. kole, když na rovince Kemmel míjel odstavený Verstappenův Red Bull a podle záznamů nezmírnil rychlost. Sergio Pérez zase ve 14. kole optimisticky zaútočil na Grosjeana, ale nestačil dobrzdit do zatáčky Les Combes a poněkud si ji "narovnal". Pozici svému soupeři nevrátil, ten si pochopitelně stěžoval několikrát týmu a nakonec přišel pětivteřinový trest.
Byl tu ale ještě jeden souboj, zapadlý mezi dění na čele, který se odehrál v osmé zatáčce nesoucí název Rivage. Fernando Alonso výborně odstartoval a držel sedmé místo, ale pak se postupně propadal. Jolyon Palmer se zase hrabal z 15. místa, kam klesl po penalizaci za výměnu převodovky. V souboji o 12. příčku došlo ve 24. kole k souboji, který Alonso vyřešil nájezdem do Rivage na vnitřní straně, ale postupně se posouval na vnější okraj a Palmera vytlačil mimo trať. Ten se pak propadl za Strolla a Sainze, zatímco Alonso v následujícím kole zajel do boxů a závod vzdal. Komisaři se rozhodli daný incident ani neprošetřit, ovšem Palmer byl jiného názoru (souboj se na výše uvedeném videu odehrává kolem 3. minuty).
"Jel jsem těsně za Alonsem a on mě z trati doslova vyrazil. Z mého pohledu není rozdíl mezi tím, co mi Fernando provedl a situací mezi Magnussenem a Hülkenbergem v Maďarsku. Bylo to identické. Nevím, jestli ho za to dodatečně potrestají, uvidíme. Mě to každopádně stálo dvě místa. Jestli se uprostřed zatáčky rozhodne, že mě vytlačí ze závodní stopy, je to stejné jako mezi Magnussenem a Hülkenbergem. Záleží to na komisařích. Ale pokud byl penalizován Magnussen, měl dostat trest i Alonso," domnívá se Palmer.
Britský pilot si v Belgii vedl velice zdatně a v kvalifikaci se pohyboval v její prostřední části na sedmém místě. Pak ho ale zradila technika a kvůli výměně převodovky se na roštu posunul o pět míst dozadu. Kolize mezi Magnussenem a Hülkenbergem proběhla v 61. kole Grand Prix Maďarska a po ní následovala velmi emotivní výměna názorů mezi týmy Renault a Haas, do níž se zapojili jak piloti, tak členové vedení stájí.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.