Jistá negativa vůči Halo konceptu byla zatím směřována spíš do oblasti estetiky, i když se rovněž hovořilo o dalších aspektech, mezi něž se řadí i schopnost pilota se z vozu dostatečně rychle dostat, například když vůz zasáhne požár.
Odborný posudek na toto téma by mohl připravit Kevin Magnussen, jemuž se při prvním tréninku loňské Grand Prix Malajsie objevily plameny doslova za krkem. Na jeho voze Halo koncept nainstalován nebyl, ale způsob, jakým jeho Renault vzplanul, vyvolal nemálo otazníků, jak by celá situace dopadla.
Nyní jde estetika stranou, protože se objevuje další okolnost, která slibuje poměrně tuhou debatu. Halo koncept je od příštího roku povinný na všech zúčastněných vozech bez výjimky. Jak je známo, konstruktéři se doslova perou s každým kilogramem navíc.
S ohledem na Halo se minimální povolená váha monopostu, letos stanovená na 728 kg, navýší o dalších pět kilogramů. "Znamená to tedy, že piloti budou muset shodit dalších pět kilogramů?" ptá se například švýcarský Bild.
Přestože jsou zveřejňovány především kladné posudky a FIA se pokusila odrazit všechny nepříznivé názory apelem na bezpečnost, není Halo přijímáno vůbec jednoznačně. Jde ovšem o to, zda hlasy i z tábora pilotů, kterým se toto řešení tak docela nelíbí, budou ještě mít nějaký význam.
"Halo není možné ignorovat, pokud má o 17 % zlepšit bezpečnost pilota. Jenom nevypadá dobře a ani jeho váha není extra dobrá," prohlásil Lewis Hamilton.
A přidává se k němu i Carlos Sainz. "Neměli být hubení jako cyklisté jen kvůli autům."
Rozdílné názory panují u Mercedesu. Niki Lauda, trojnásobný šampion F1, je toho názoru, že Halo koncept zcela zničí DNA Formule 1. Do role oponenta se však postavil Valtteri Bottas, který se svým ředitelem tak docela nesouhlasí.
"Nemyslím si, že by Halo Formuli 1 nějak zvlášť poznamenalo. Jde o zlepšení bezpečnosti, jakých jsme v historii tohoto sportu viděli dost, takže to je dobré pro nás piloty. Jedinou nevýhodou je mimořádná váha, protože čím jsou vozy těžší, klesá jejich atraktivita," domnívá se Bottas.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.
Max Verstappen si suverénně zajistil pole position pro Velkou cenu USA, když porazil Landa Norrise. Oscar Piastri tentokrát nestačil ani na top 3.
Max Verstappen ovládl chaotický sprint před Velkou cenou USA 2025. Oba jezdci McLarenu přitom skončili hned v první zatáčce po úvodní kolizi.
Nico Hülkenberg překvapil výborným výkonem a zajistil si nejlepší startovní pozici sezóny ve Sprintu během víkendu Velké ceny USA.