Jistá negativa vůči Halo konceptu byla zatím směřována spíš do oblasti estetiky, i když se rovněž hovořilo o dalších aspektech, mezi něž se řadí i schopnost pilota se z vozu dostatečně rychle dostat, například když vůz zasáhne požár.
Odborný posudek na toto téma by mohl připravit Kevin Magnussen, jemuž se při prvním tréninku loňské Grand Prix Malajsie objevily plameny doslova za krkem. Na jeho voze Halo koncept nainstalován nebyl, ale způsob, jakým jeho Renault vzplanul, vyvolal nemálo otazníků, jak by celá situace dopadla.
Nyní jde estetika stranou, protože se objevuje další okolnost, která slibuje poměrně tuhou debatu. Halo koncept je od příštího roku povinný na všech zúčastněných vozech bez výjimky. Jak je známo, konstruktéři se doslova perou s každým kilogramem navíc.
S ohledem na Halo se minimální povolená váha monopostu, letos stanovená na 728 kg, navýší o dalších pět kilogramů. "Znamená to tedy, že piloti budou muset shodit dalších pět kilogramů?" ptá se například švýcarský Bild.
Přestože jsou zveřejňovány především kladné posudky a FIA se pokusila odrazit všechny nepříznivé názory apelem na bezpečnost, není Halo přijímáno vůbec jednoznačně. Jde ovšem o to, zda hlasy i z tábora pilotů, kterým se toto řešení tak docela nelíbí, budou ještě mít nějaký význam.
"Halo není možné ignorovat, pokud má o 17 % zlepšit bezpečnost pilota. Jenom nevypadá dobře a ani jeho váha není extra dobrá," prohlásil Lewis Hamilton.
A přidává se k němu i Carlos Sainz. "Neměli být hubení jako cyklisté jen kvůli autům."
Rozdílné názory panují u Mercedesu. Niki Lauda, trojnásobný šampion F1, je toho názoru, že Halo koncept zcela zničí DNA Formule 1. Do role oponenta se však postavil Valtteri Bottas, který se svým ředitelem tak docela nesouhlasí.
"Nemyslím si, že by Halo Formuli 1 nějak zvlášť poznamenalo. Jde o zlepšení bezpečnosti, jakých jsme v historii tohoto sportu viděli dost, takže to je dobré pro nás piloty. Jedinou nevýhodou je mimořádná váha, protože čím jsou vozy těžší, klesá jejich atraktivita," domnívá se Bottas.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.
Jezdec IndyCar z týmu Andretti se stane testovacím pilotem Cadillacu ve Formuli 1. Pomůže Valtterimu Bottasovi a Sergiu Pérezovi s přípravami na vstup stáje do šampionátu v roce 2026.
Lando Norris přiznal, že jeho osobnost a přístup k závodění se liší od špičkových jezdců F1, Maxe Verstappena a Oscara Piastriho. Podle něj to ovlivňuje nejen jeho výkon, ale i způsob, jakým zvládá tlak na trati.
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce