O vlastnostech "nových" monopostů, jak se někdy označují vozy po citelných změnách před sezónou, se vedly velké dohady. Není proto od věci dát čas od času slovo i těm, kteří usedají za jejich volanty.
Devatenáctiletý Američan Santino Ferrucci se připojil k týmu Haas v loňském roce, kdy si na Silverstone otestoval vůz Haas VF-16. To bylo v době, kdy si velice zdatně vedl v šampionátu GP3 pro tým DAMS. V šampionátu skončil na 12. místě s 36 body a letos se po třech závodech v GP3 přesunul o stupínek výše - právě v Maďarsku debutoval po boku Nabila Jeffriho v týmu Trident F2. Při té příležitosti usedl do Haasu VF-17 v rámci druhého dne sezónních testů na okruhu Hungaroring.
"Je to obrovský skok, mezi GP3 a F2 je masivní rozdíl. S karbonovými brzdami v mém prvním kole jsem brzdil o 30 metrů dříve, a najednou jsem jel tak padesátkou, takže jsem zase musel přidat plyn. Byl to zážitek, usednout do vozu F1. Na brzdy v F2 jsem si zvykl poměrně rychle, ve Formuli 1 jsou brzdné body zhruba stejné, takže to takový rozdíl nebyl. Co je podstatně jiné, to je rychlost, vůz F1 se nedá k ničemu přirovnat. V každé zatáčce jedete o 30 i 40 km/h rychleji, od čtvrtého či pátého rychlostního stupně, zvyknout si na tohle je opravdu nejtěžší," popisuje své zkušenosti Ferrucci.
V dnešní době už mladíci pod dvacet let nejsou v F1 žádnou výjimkou, přesto se při loňském testu na Silverstone u Ferrucciho pochybovalo, zda tak silným monopostům skutečně dorostl. Šlo především o to, že Američan měl problémy s jízdou na mokru, což bylo pro jeho tehdejší výkon rozhodující - jak sám přiznal, tato zkušenost ho "trochu vyděsila". A nyní se musel sžívat se zcela novými jízdními vlastnostmi. Jak ale naznačují jeho slova, pokrok se dostavil.
"V nízkých a středních rychlostech už jsem si byl hodně jistý, že jsem schopen jet na limitu. Ve vysokých rychlostech jsem zkoušel v každém kole přidávat. Problém je v tom, že když se blížíte k limitu, ztrácíte kontrolu nad vozem, protože jdete na brzdy a snažíte se znovu získat kontrolu. Vůz na limitu může působit poněkud děsivě, takže v maximální rychlosti si raději odpustím pár kilometrů, ztratím nějakou desetinku a pojedu bezpečně, než abych v každém kole riskoval," dodává ke své jízdě Ferrucci.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.