O vlastnostech "nových" monopostů, jak se někdy označují vozy po citelných změnách před sezónou, se vedly velké dohady. Není proto od věci dát čas od času slovo i těm, kteří usedají za jejich volanty.
Devatenáctiletý Američan Santino Ferrucci se připojil k týmu Haas v loňském roce, kdy si na Silverstone otestoval vůz Haas VF-16. To bylo v době, kdy si velice zdatně vedl v šampionátu GP3 pro tým DAMS. V šampionátu skončil na 12. místě s 36 body a letos se po třech závodech v GP3 přesunul o stupínek výše - právě v Maďarsku debutoval po boku Nabila Jeffriho v týmu Trident F2. Při té příležitosti usedl do Haasu VF-17 v rámci druhého dne sezónních testů na okruhu Hungaroring.
"Je to obrovský skok, mezi GP3 a F2 je masivní rozdíl. S karbonovými brzdami v mém prvním kole jsem brzdil o 30 metrů dříve, a najednou jsem jel tak padesátkou, takže jsem zase musel přidat plyn. Byl to zážitek, usednout do vozu F1. Na brzdy v F2 jsem si zvykl poměrně rychle, ve Formuli 1 jsou brzdné body zhruba stejné, takže to takový rozdíl nebyl. Co je podstatně jiné, to je rychlost, vůz F1 se nedá k ničemu přirovnat. V každé zatáčce jedete o 30 i 40 km/h rychleji, od čtvrtého či pátého rychlostního stupně, zvyknout si na tohle je opravdu nejtěžší," popisuje své zkušenosti Ferrucci.
V dnešní době už mladíci pod dvacet let nejsou v F1 žádnou výjimkou, přesto se při loňském testu na Silverstone u Ferrucciho pochybovalo, zda tak silným monopostům skutečně dorostl. Šlo především o to, že Američan měl problémy s jízdou na mokru, což bylo pro jeho tehdejší výkon rozhodující - jak sám přiznal, tato zkušenost ho "trochu vyděsila". A nyní se musel sžívat se zcela novými jízdními vlastnostmi. Jak ale naznačují jeho slova, pokrok se dostavil.
"V nízkých a středních rychlostech už jsem si byl hodně jistý, že jsem schopen jet na limitu. Ve vysokých rychlostech jsem zkoušel v každém kole přidávat. Problém je v tom, že když se blížíte k limitu, ztrácíte kontrolu nad vozem, protože jdete na brzdy a snažíte se znovu získat kontrolu. Vůz na limitu může působit poněkud děsivě, takže v maximální rychlosti si raději odpustím pár kilometrů, ztratím nějakou desetinku a pojedu bezpečně, než abych v každém kole riskoval," dodává ke své jízdě Ferrucci.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.