V letošní sezóně nastaly okamžiky, kdy by za další působení Jolyona Palmera u Renaultu jen málokdo dal víc než pověstný zlámaný groš. Hovořilo se o předčasném ukončení jeho působení a dokonce už byly údajně připraveny náhrady.
Nejdřív se v hledáčku tvůrců možných scénářů objevil Carlos Sainz jr., údajně nespokojený se svým postavením v konglomerátu Red Bull, poté se do testů zapojil Robert Kubica a jeho výkony rovněž vedly k rozvíjení úvah nad možnou výměnou. Valná část těchto dohadů se odehrála v době před Grand Prix Velké Británie - Renault se rozhodl podpořit svého pilota a dal jasně najevo, že v letošní sezóně žádná výměna v úvahu nepřipadá.
Jenže je také třeba brát v úvahu, že Jolyon Palmer má smlouvu do konce této sezóny a zvláště potenciál polského pilota se jeví jako velice nadějný. Prokázal to nakonec v sezónních testech v Maďarsku a otázky kolem Palmerových vyhlídek se tak znovu dostaly na přetřes. Několikrát jsme byli svědky ujišťování, že tým za pilotem stojí, aby po kratší či delší době došlo k rozchodu "po vzájemné dohodě".
Šéf Renaultu Cyril Abiteboul sice dal najevo, že bezprostřední budoucnost Palmer řešit nemusí a odmítl tak opakované mediální spekulace, ale zároveň připustil, že Kubica je v hledáčku týmu jako možný adept pro závodní sedačku v roce 2018. Palmer ale rozhodně není bez šance, ovšem musí v druhé polovině sezóny prokázat radikální obrat.
"Zcela upřímně, pokud se podaří zvrátit situaci tak, jak tomu bylo v loňské sezóně, budeme o budoucnosti ve vztahu Jolyona k nám ještě jednou naprosto otevření. Stabilita týmu je dobrá. O to jsme také usilovali v minulé sezóně - přišel pouze Nico, protože jsme nechtěli měnit oba piloty. Situace se pro Jolyona může vyvíjet příznivě, ale koneckonců je to jen v jeho rukou. Ví, že má roční smlouvu a rozumí tomu, že tým musí učinit rozhodnutí s ohledem na věci budoucí," popsal situaci Abiteboul.
Negativní spirálaPřitom šéf týmu hodnotí Palmerovy výkony jako rozhodně nadějné, ovšem co mu do jisté míry sráží sebevědomí, je i ztráta jistoty. Důvodem je určitá nespolehlivost vozu promíchaná s opakovanými a hlavně zbytečnými chybami samotného pilota.
"Jo nám předvedl velmi dobré výkony, ať během zimních testů, v sezóně či určitých závodech. Je schopen pracovat s vozem opravdu dobře, odvádí dobrou práci, je schopen poskytnout patřičnou zpětnou vazbu a s týmem dobře spolupracuje. Zároveň však došlo k několika chybám a promarněným příležitostem - zjevně tomu nepomáhá i jistá nespolehlivost, která na jeho straně byla zřetelně slabší," pokračuje Abiteboul ve svém vysvětlení pro server motorsport.com.
"Právě tento mix vedl k určitému nedostatku důvěry, ať u sebe nebo v momentech, kdy je třeba čelit obtížím, které nutně mohou potkat pilota v jednotlivých závodech nebo v sezóně jako takové. A tento nedostatek důvěry se změnil v jakousi sněhovou kouli a vedl k situaci, s jakou se momentálně potýkáme. Snažím se Jolyona chránit před různými zvěstmi a prakticky každodenně zdůrazňuji, že dodržíme náš závazek a bude mít plnou podporu - i proto, aby znovu získal důvěru v sebe sama a v tým. A to není otázka jednoho jediného dne," dodává Abiteboul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.