V letošní sezóně nastaly okamžiky, kdy by za další působení Jolyona Palmera u Renaultu jen málokdo dal víc než pověstný zlámaný groš. Hovořilo se o předčasném ukončení jeho působení a dokonce už byly údajně připraveny náhrady.
Nejdřív se v hledáčku tvůrců možných scénářů objevil Carlos Sainz jr., údajně nespokojený se svým postavením v konglomerátu Red Bull, poté se do testů zapojil Robert Kubica a jeho výkony rovněž vedly k rozvíjení úvah nad možnou výměnou. Valná část těchto dohadů se odehrála v době před Grand Prix Velké Británie - Renault se rozhodl podpořit svého pilota a dal jasně najevo, že v letošní sezóně žádná výměna v úvahu nepřipadá.
Jenže je také třeba brát v úvahu, že Jolyon Palmer má smlouvu do konce této sezóny a zvláště potenciál polského pilota se jeví jako velice nadějný. Prokázal to nakonec v sezónních testech v Maďarsku a otázky kolem Palmerových vyhlídek se tak znovu dostaly na přetřes. Několikrát jsme byli svědky ujišťování, že tým za pilotem stojí, aby po kratší či delší době došlo k rozchodu "po vzájemné dohodě".
Šéf Renaultu Cyril Abiteboul sice dal najevo, že bezprostřední budoucnost Palmer řešit nemusí a odmítl tak opakované mediální spekulace, ale zároveň připustil, že Kubica je v hledáčku týmu jako možný adept pro závodní sedačku v roce 2018. Palmer ale rozhodně není bez šance, ovšem musí v druhé polovině sezóny prokázat radikální obrat.
"Zcela upřímně, pokud se podaří zvrátit situaci tak, jak tomu bylo v loňské sezóně, budeme o budoucnosti ve vztahu Jolyona k nám ještě jednou naprosto otevření. Stabilita týmu je dobrá. O to jsme také usilovali v minulé sezóně - přišel pouze Nico, protože jsme nechtěli měnit oba piloty. Situace se pro Jolyona může vyvíjet příznivě, ale koneckonců je to jen v jeho rukou. Ví, že má roční smlouvu a rozumí tomu, že tým musí učinit rozhodnutí s ohledem na věci budoucí," popsal situaci Abiteboul.
Negativní spirálaPřitom šéf týmu hodnotí Palmerovy výkony jako rozhodně nadějné, ovšem co mu do jisté míry sráží sebevědomí, je i ztráta jistoty. Důvodem je určitá nespolehlivost vozu promíchaná s opakovanými a hlavně zbytečnými chybami samotného pilota.
"Jo nám předvedl velmi dobré výkony, ať během zimních testů, v sezóně či určitých závodech. Je schopen pracovat s vozem opravdu dobře, odvádí dobrou práci, je schopen poskytnout patřičnou zpětnou vazbu a s týmem dobře spolupracuje. Zároveň však došlo k několika chybám a promarněným příležitostem - zjevně tomu nepomáhá i jistá nespolehlivost, která na jeho straně byla zřetelně slabší," pokračuje Abiteboul ve svém vysvětlení pro server motorsport.com.
"Právě tento mix vedl k určitému nedostatku důvěry, ať u sebe nebo v momentech, kdy je třeba čelit obtížím, které nutně mohou potkat pilota v jednotlivých závodech nebo v sezóně jako takové. A tento nedostatek důvěry se změnil v jakousi sněhovou kouli a vedl k situaci, s jakou se momentálně potýkáme. Snažím se Jolyona chránit před různými zvěstmi a prakticky každodenně zdůrazňuji, že dodržíme náš závazek a bude mít plnou podporu - i proto, aby znovu získal důvěru v sebe sama a v tým. A to není otázka jednoho jediného dne," dodává Abiteboul.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.