V letošní sezóně nastaly okamžiky, kdy by za další působení Jolyona Palmera u Renaultu jen málokdo dal víc než pověstný zlámaný groš. Hovořilo se o předčasném ukončení jeho působení a dokonce už byly údajně připraveny náhrady.
Nejdřív se v hledáčku tvůrců možných scénářů objevil Carlos Sainz jr., údajně nespokojený se svým postavením v konglomerátu Red Bull, poté se do testů zapojil Robert Kubica a jeho výkony rovněž vedly k rozvíjení úvah nad možnou výměnou. Valná část těchto dohadů se odehrála v době před Grand Prix Velké Británie - Renault se rozhodl podpořit svého pilota a dal jasně najevo, že v letošní sezóně žádná výměna v úvahu nepřipadá.
Jenže je také třeba brát v úvahu, že Jolyon Palmer má smlouvu do konce této sezóny a zvláště potenciál polského pilota se jeví jako velice nadějný. Prokázal to nakonec v sezónních testech v Maďarsku a otázky kolem Palmerových vyhlídek se tak znovu dostaly na přetřes. Několikrát jsme byli svědky ujišťování, že tým za pilotem stojí, aby po kratší či delší době došlo k rozchodu "po vzájemné dohodě".
Šéf Renaultu Cyril Abiteboul sice dal najevo, že bezprostřední budoucnost Palmer řešit nemusí a odmítl tak opakované mediální spekulace, ale zároveň připustil, že Kubica je v hledáčku týmu jako možný adept pro závodní sedačku v roce 2018. Palmer ale rozhodně není bez šance, ovšem musí v druhé polovině sezóny prokázat radikální obrat.
"Zcela upřímně, pokud se podaří zvrátit situaci tak, jak tomu bylo v loňské sezóně, budeme o budoucnosti ve vztahu Jolyona k nám ještě jednou naprosto otevření. Stabilita týmu je dobrá. O to jsme také usilovali v minulé sezóně - přišel pouze Nico, protože jsme nechtěli měnit oba piloty. Situace se pro Jolyona může vyvíjet příznivě, ale koneckonců je to jen v jeho rukou. Ví, že má roční smlouvu a rozumí tomu, že tým musí učinit rozhodnutí s ohledem na věci budoucí," popsal situaci Abiteboul.
Negativní spirálaPřitom šéf týmu hodnotí Palmerovy výkony jako rozhodně nadějné, ovšem co mu do jisté míry sráží sebevědomí, je i ztráta jistoty. Důvodem je určitá nespolehlivost vozu promíchaná s opakovanými a hlavně zbytečnými chybami samotného pilota.
"Jo nám předvedl velmi dobré výkony, ať během zimních testů, v sezóně či určitých závodech. Je schopen pracovat s vozem opravdu dobře, odvádí dobrou práci, je schopen poskytnout patřičnou zpětnou vazbu a s týmem dobře spolupracuje. Zároveň však došlo k několika chybám a promarněným příležitostem - zjevně tomu nepomáhá i jistá nespolehlivost, která na jeho straně byla zřetelně slabší," pokračuje Abiteboul ve svém vysvětlení pro server motorsport.com.
"Právě tento mix vedl k určitému nedostatku důvěry, ať u sebe nebo v momentech, kdy je třeba čelit obtížím, které nutně mohou potkat pilota v jednotlivých závodech nebo v sezóně jako takové. A tento nedostatek důvěry se změnil v jakousi sněhovou kouli a vedl k situaci, s jakou se momentálně potýkáme. Snažím se Jolyona chránit před různými zvěstmi a prakticky každodenně zdůrazňuji, že dodržíme náš závazek a bude mít plnou podporu - i proto, aby znovu získal důvěru v sebe sama a v tým. A to není otázka jednoho jediného dne," dodává Abiteboul.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.