Motorsport může být někdy záludný. Pohybujete se na špici, ataktujete vedoucí příčky, abyste nakonec kvůli nějakým problémům skončili stejně v poli poražených. Podobnou situaci podle vlastních slov prožívá Kimi Räikkönen, který ale cítí mnohem větší potenciál.
Prozatím nashromáždil Iceman 116 bodů (na čtvrtého Ricciarda momentálně ztrácí jeden jediný) a v tuto chvíli má už na svém kontě čtyři pódiová umístění, což je o dvě víc, než nastřádal za celou loňskou sezónu. K tomu je třeba přičíst i pole-position v Monaku, které si připomněl poprvé od roku 2008, ale pořád čeká na vítězství v barvách Ferrari - to se mu naposledy povedlo v roce 2009 v belgickém Spa-Francorchamps.
"Osobně s výsledky spokojený nejsem. Chci vyhrávat závody, chci být v popředí, což v tomto roce tak často nebylo. Já vím, pokud jsou věci v pořádku, a ono se občas něco přihodí, je třeba za to něco vynaložit. Řídím s rozvahou, jsem rychlý, takže se o to moc nestarám. Je to o rozložení věcí na správná místa," hodnotí se Räikkönen.
Vztah Räikkönena a Ferrari je neustále pod drobnohledem veřejnosti i odborníků. Na jednu stranu probleskují zprávy, že vedení a zejména prezident Sergio Marchionne není tak docela spokojeno s Finovými výsledky, ovšem na druhou stranu je svět F1 zásobován zprávami, jak by Scuderia stála o to, aby sestava Vettel - Räikkönen fungovala i v roce 2018. I k tomu se Räikkönen nebojí vyjádřit.
"Nejsem zrovna nadšený tím, kde se s ohledem na všechny závody zatím nacházím, ale to je dosavadní průběh - s tím už nic nenaděláme. A co se stane v budoucnu? To nevím, v určitém okamžiku se to rozhodne. Tým ví, co chci já. A je koneckonců na něm, aby si vybral, co je pro něj nejlepší," zahaluje se tajemstvím Kimi.
Pokud nebudeme počítat Buttonův monacký záskok, pak je Räikkonen věkově i služebně nejstarším pilotem ve startovním poli. Od svého debutu v roce 2001 (tehdy v barvách Sauberu) prošel dlouhou cestu a dle vlastních slov říká, že ho působení v F1 zajímá pouze v tom případě, že bude moci jezdit ve špičce. Poslední závod ale vyhrál v úvodu sezóny 2013, tehdy vyhrál na Lotusu svou prozatím poslední Grand Prix.
"Mým jediným cílem je dobře odvádět, co se po mě žádá, to je také jediný důvod, proč jsem tady. Nic jiného. Nechci být jenom součástí světa F1 - to je docela jiná část příběhu. Není to vždy legrace, někdy je to hodně tvrdé, ale tak to je. Vše závisí na mnoha věcech. Sice máme rychlost, ale pokud nebude fungovat i to ostatní, jak předpokládáte, tak to samo o sobě nestačí," dodává Räikkönen.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.