Motorsport může být někdy záludný. Pohybujete se na špici, ataktujete vedoucí příčky, abyste nakonec kvůli nějakým problémům skončili stejně v poli poražených. Podobnou situaci podle vlastních slov prožívá Kimi Räikkönen, který ale cítí mnohem větší potenciál.
Prozatím nashromáždil Iceman 116 bodů (na čtvrtého Ricciarda momentálně ztrácí jeden jediný) a v tuto chvíli má už na svém kontě čtyři pódiová umístění, což je o dvě víc, než nastřádal za celou loňskou sezónu. K tomu je třeba přičíst i pole-position v Monaku, které si připomněl poprvé od roku 2008, ale pořád čeká na vítězství v barvách Ferrari - to se mu naposledy povedlo v roce 2009 v belgickém Spa-Francorchamps.
"Osobně s výsledky spokojený nejsem. Chci vyhrávat závody, chci být v popředí, což v tomto roce tak často nebylo. Já vím, pokud jsou věci v pořádku, a ono se občas něco přihodí, je třeba za to něco vynaložit. Řídím s rozvahou, jsem rychlý, takže se o to moc nestarám. Je to o rozložení věcí na správná místa," hodnotí se Räikkönen.
Vztah Räikkönena a Ferrari je neustále pod drobnohledem veřejnosti i odborníků. Na jednu stranu probleskují zprávy, že vedení a zejména prezident Sergio Marchionne není tak docela spokojeno s Finovými výsledky, ovšem na druhou stranu je svět F1 zásobován zprávami, jak by Scuderia stála o to, aby sestava Vettel - Räikkönen fungovala i v roce 2018. I k tomu se Räikkönen nebojí vyjádřit.
"Nejsem zrovna nadšený tím, kde se s ohledem na všechny závody zatím nacházím, ale to je dosavadní průběh - s tím už nic nenaděláme. A co se stane v budoucnu? To nevím, v určitém okamžiku se to rozhodne. Tým ví, co chci já. A je koneckonců na něm, aby si vybral, co je pro něj nejlepší," zahaluje se tajemstvím Kimi.
Pokud nebudeme počítat Buttonův monacký záskok, pak je Räikkonen věkově i služebně nejstarším pilotem ve startovním poli. Od svého debutu v roce 2001 (tehdy v barvách Sauberu) prošel dlouhou cestu a dle vlastních slov říká, že ho působení v F1 zajímá pouze v tom případě, že bude moci jezdit ve špičce. Poslední závod ale vyhrál v úvodu sezóny 2013, tehdy vyhrál na Lotusu svou prozatím poslední Grand Prix.
"Mým jediným cílem je dobře odvádět, co se po mě žádá, to je také jediný důvod, proč jsem tady. Nic jiného. Nechci být jenom součástí světa F1 - to je docela jiná část příběhu. Není to vždy legrace, někdy je to hodně tvrdé, ale tak to je. Vše závisí na mnoha věcech. Sice máme rychlost, ale pokud nebude fungovat i to ostatní, jak předpokládáte, tak to samo o sobě nestačí," dodává Räikkönen.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.