Finální potvrzení ochrany kokpitu ze strany FIA zvedlo emoce na obou stranách problematiky. Vedle odborníků i řadových příznivců se k němu vyjadřují i osobnosti, jako v případě trojnásobného mistra světa Jackie Stewarta.
Vítěz 27 Grand Prix z 99 absolvovaných závodů, sir John Young "Jackie" Stewart, vnímá dramatické debaty kolem zavedení kolem ochrany kokpitu podobně, jako když se v 60. letech pokoušel prosadit nové bezpečnostní prvky. I proto se mu záhy začalo říkat "Apoštol bezpečnosti". Také on neměl zpočátku u fanoušků nejlepší kredit a jeho aktivity se netěšily velké popularitě.
Podle jeho názoru by pochybnosti Halo konceptu nebyly tak intuitivní, kdyby lidé zažili tolik smrtelných havárií. Stewart hovořil v rámci zahájení Great British Racing Drivers Season na kanálu UKTV a nechal se slyšet, že stojí za to zaplatit cenu v podobě Halo konceptu, pokud zachová bezpečné závodění pro piloty.
"Mám takový názor. Jděme touto cestou, pokud můžeme zachránit životy. Stejní lidé - pokud by byli na tolika pohřbech jako já - by pro zahynuvší přátele plakali úplně stejně. Tohle všechno může skončit, protože máme odpovídající technologii. Obávám se, že u Halo nenajdu negativa. Četl jsem dlouhé stati, v nichž autoři psali »Pro mě to je konec F1«. S tím nemohu souhlasit. To by bylo něco ve smyslu, že »Jackie Stewart zabil motorsport«, protože se snažil o bezpečnost na trati. Myslím, že je třeba hledat maximální bezpečnost, kolik jí jen existuje. A myslet si, že se tím ničí motorsport - vzpomeňte si na kritiku integrální přilby, protože pak nebyla vidět pilotova tvář," připomíná Stewart minulost.
"Preventivní přístup je vždy účinnější než samotná léčba. Prevence ostatně je i levnější. Halo je podle mého názoru nezbytné, vždyť Henry Surtees se zabil - ne kvůli kolu, ale něčemu jinému - a to se může stát každému. Byla to obrovská smůla - ale proč nedat šanci štěstí?" pokračuje Stewart.
"Není na mě, abych říkal o dřívějších časech: »Byly jen nebezpečné a abychom mohli být skuteční muži, museli jsme být velice opatrní« - to jsou kecy. Piloti se od dob Tazia Nuvolariho a Rudolfa Caraccioly nezměnili. Pokud však budete mít pocit svobody, protože víte, že těžké nehody lze přežít, možná budete v pilotování vozů poněkud liberálnější. Nebudete ztrácet soudnost - je nutné pilotovat způsobem, který nepovede k ohrožení života," domnívá se osmasedmdesátiletý Skot.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.
Alex Dunne ovládl deštěm ovlivněný závod ve Spa a díky třetímu vítězství sezóny se vrátil do čela šampionátu F2. Na stupních vítězů ho doplnili Arvid Lindblad a potřetí v řadě i Roman Staněk.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.