Finální potvrzení ochrany kokpitu ze strany FIA zvedlo emoce na obou stranách problematiky. Vedle odborníků i řadových příznivců se k němu vyjadřují i osobnosti, jako v případě trojnásobného mistra světa Jackie Stewarta.
Vítěz 27 Grand Prix z 99 absolvovaných závodů, sir John Young "Jackie" Stewart, vnímá dramatické debaty kolem zavedení kolem ochrany kokpitu podobně, jako když se v 60. letech pokoušel prosadit nové bezpečnostní prvky. I proto se mu záhy začalo říkat "Apoštol bezpečnosti". Také on neměl zpočátku u fanoušků nejlepší kredit a jeho aktivity se netěšily velké popularitě.
Podle jeho názoru by pochybnosti Halo konceptu nebyly tak intuitivní, kdyby lidé zažili tolik smrtelných havárií. Stewart hovořil v rámci zahájení Great British Racing Drivers Season na kanálu UKTV a nechal se slyšet, že stojí za to zaplatit cenu v podobě Halo konceptu, pokud zachová bezpečné závodění pro piloty.
"Mám takový názor. Jděme touto cestou, pokud můžeme zachránit životy. Stejní lidé - pokud by byli na tolika pohřbech jako já - by pro zahynuvší přátele plakali úplně stejně. Tohle všechno může skončit, protože máme odpovídající technologii. Obávám se, že u Halo nenajdu negativa. Četl jsem dlouhé stati, v nichž autoři psali »Pro mě to je konec F1«. S tím nemohu souhlasit. To by bylo něco ve smyslu, že »Jackie Stewart zabil motorsport«, protože se snažil o bezpečnost na trati. Myslím, že je třeba hledat maximální bezpečnost, kolik jí jen existuje. A myslet si, že se tím ničí motorsport - vzpomeňte si na kritiku integrální přilby, protože pak nebyla vidět pilotova tvář," připomíná Stewart minulost.
"Preventivní přístup je vždy účinnější než samotná léčba. Prevence ostatně je i levnější. Halo je podle mého názoru nezbytné, vždyť Henry Surtees se zabil - ne kvůli kolu, ale něčemu jinému - a to se může stát každému. Byla to obrovská smůla - ale proč nedat šanci štěstí?" pokračuje Stewart.
"Není na mě, abych říkal o dřívějších časech: »Byly jen nebezpečné a abychom mohli být skuteční muži, museli jsme být velice opatrní« - to jsou kecy. Piloti se od dob Tazia Nuvolariho a Rudolfa Caraccioly nezměnili. Pokud však budete mít pocit svobody, protože víte, že těžké nehody lze přežít, možná budete v pilotování vozů poněkud liberálnější. Nebudete ztrácet soudnost - je nutné pilotovat způsobem, který nepovede k ohrožení života," domnívá se osmasedmdesátiletý Skot.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.