Pokud jste sledovali první dva tréninky, určitě vám neuniklo poměrně velké množství problémů, které měli piloti na třech místech: v první zatáčce po startu, v úseku Rauch a Würth a konečně v poslední dvojzatáčce nazvané podle Jochena Rindta.
Zvláště tam měli piloti problémy, Bottasův drobný výlet za hranici obrubníku ho připravil dost možná o nejlepší výkon druhého tréninku, Verstappen tu lehce "oholil" svůj Red Bull, potíže tu měli i Grosjean, Massa, Wehrlein, Ericsson či Alonso a Carlos Sainz jr. tu divákům předvedl nefalšovanou ukázku autocrossu, při níž létala vzduchem tráva a drny. Nebyl to ovšem jediný jeho problém na zmíněném místě, v prvním tréninku tu vykroužil hodiny, aniž by naštěstí pro sebe samotného jakkoli kolidoval s bariérou
FIA se proto rozhodla zasáhnout a nařídila úpravy právě v posledních dvou zatáčkách před cílovou rovinkou. Už v dřívější době si piloti na tyto žlutavé "buřtíky nebo bagety" stěžovali, takže pro letošek se vzdálenost mezi nimi zvětšila na 3,2 metru.
"Red Bull Ring není trať s maximální přilnavostí, ani tu nedosahujeme maximálních rychlostí. Pokud se na chvilku dostanete ze stopy, je hodně těžké to nějak napravit, aniž byste trefili obrubníky nebo se dostali na štěrkový podklad, což v druhém tréninku zakusilo hodně kolegů. Ony žluté obrubníky jsou určitou výzvou, já si myslím, že nejsou vhodným typem pro F1, naše vozy pro ně prostě nejsou stavěné," komentoval situaci Max Verstappen, jeden z těch, které si "bagety" vyzkoušel na vlastní kůži.
Zástupci FIA a organizátoři závodu celou situaci řešili v pátek večer. Výjezd ze zatáčky Jochena Rindta (podle nového číslování zatáčka 10, první z dvojice závěrečných na trati) byl upraven, protože podklad za odvodňovacím kanálkem postihla silnější eroze, proto výjezdy monopostů podstatně více utrpěl. Ony žluté "buřtíky" byly přemístěny blíže k poslední zatáčce. Záměrem je poskytnout pilotům, kteří najedou do předchozí zatáčky příliš zeširoka, aby měli možnost se vrátit na trať, aniž by zmíněné obrubníky museli přejet.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.