V jiných sportech se občas stává, že tým zůstane nějakou dobu bez trenéra, než se najde jeho náhradník. Ovšem v F1 nebývá rozhodně časté, aby delší dobu existoval bez svého bosse - myšleno v závodním slova smyslu. U Sauberu už tato situace panuje druhý závod.
Jak už víte z našich zpráv, bývalá vedoucí Moniša Kaltenbornová opustila svůj post u týmu Sauber na začátku poslední třetiny měsíce června, tedy de facto těsně před Grand Prix Ázerbajdžánu. Záhy se vyrojily možnosti, kdo by jí eventuelně zastoupil - padla jména Freda Vasseura, bývalého šéfa Renaultu, někdejšího závodního ředitele Dave Ryana, exsportovního ředitele Manoru Graeme Lowdona či Josta Capita, který působil u Mercedesu.
Zatím je v tomto směru ticho po pěšině a ani piloti netuší, kdo jim vládne. A ani se zatím nechystá změna stavu bez vedoucího, alespoň Pascal Wehrlein tvrdí, že k ničemu takovému nedošlo.
"Samozřejmě je to jiná situace, bez šéfa týmu a zvláště bez Monišy Kaltenbornové. Pokud mají být přijata nějaká rozhodnutí, pak vzejdou od manažera týmu Beata Zehndera nebo technického ředitele Jorga Zandera. Tak tomu bude i v tomto víkendu a až do té doby, než bude jmenován nástupce na postu šéfa," popisuje Wehrlein situaci.
V této souvislosti se hovoří zejména o vlivu Marcuse Ericssona a jeho skupiny, která v Sauberu působí. Dokonce se vyskytly názory, že by se o nového bosse na kapitánském můstku švýcarského týmu měl postarat právě jeho management. Švédský pilot to ale rozhodně popřel.
"Pro mě jako pilota je důležité, abych se soustředil na vlastní věci. Co se děje nade mnou, z toho nemám žádný zisk, nepřinese mi to žádnou energii. Byl jsem v továrně, abych se setkal s inženýry a lidmi odpovědnými za aerodynamiku, chci se soustředit na věci, které se mě týkají a které mohu ovlivnit. Navíc za tak krátkou dobu po odchodu Monišy se nic zásadního nezměnilo. Doufám, že v brzké době budeme mít na této pozici nového člověka, který do týmu zapadne. To by bylo skvělé," vyjádřil se Ericsson.
Překvapivě dobrý výsledek z Baku podpořil náladu v týmu, protože sám Wehrlein tvrdí, že výsledky jsou doposud lepší, než se v Hinwilu očekávalo. Jenže Ericsson poukazoval na fakt, že v Baku musel udělat místo Wehrleinovi, aby mu kryl záda před finišujícím Vandoornem. Švéd tak čeká na bodovanou pozici od Grand Prix Itálie 2015.
"S tím řešením jsem nesouhlasil, protože jsem si myslel, že bych pozici udržel. Bylo to frustrující, protože jsem už dlouho nedojel na bodované pozici. Proto jsem zvědav, co se stane na Red Bull RIngu, to je normální okruh, žádné nerovnosti a všude kolem stěny. Záleží to také na tom, zda náš balíček bude fungovat lépe než v posledních závodech," dodává Marcus Ericsson, který ale zrovna v druhém tréninku nepůsobil tím nejjistějším dojmem.
Sezóna 2025 Formule 1 odstartovala dramaticky a plná nečekaných momentů, ale Lando Norris se nenechal rozhodit a vykročil do boje o titul tím nejlepším možným způsobem.
Lando Norris po triumfu v GP Austrálie zdůraznil, že McLaren zůstává realistický a nepropadá euforii. Reagoval tak na slova George Russella, který naznačil, že tým už může začít směřovat své ambice k sezoně 2026.
Max Verstappen skončil druhý v deštivé Velké ceně Austrálie za Landem Norrisem z McLarenu. Přestože Red Bull v současnosti za McLarenem zaostává, tým se zaměřuje na minimalizaci ztráty a přípravu na další fázi sezóny.
Andrea Kimi Antonelli, nováček Mercedesu, se vrátil na čtvrté místo po úspěšném odvolání proti pětisekundovému trestu za nebezpečné vypuštění během své premiéry na Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný šampion měl během Velké ceny Austrálie problémy s novým vozem, když čelil náročným podmínkám na trati. Během závodu došlo i k několika napjatým výměnám slov mezi Hamiltonem a jeho novým závodním inženýrem.
Sezóna Formule 1 2025 odstartovala dramatickou Velkou cenou Austrálie v Melbourne, kde deštivé počasí způsobilo řadu nehod a přerušení závodu. Lando Norris nakonec uhájil vítězství těsně před Maxem Verstappenem, zatímco závod byl plný nečekaných zvratů, chyb a strategických rozhodnutí, které ovlivnily konečné pořadí.
Velká cena Austrálie 2025 v předpovědi déšť, což by mohlo výrazně ovlivnit začátek sezóny Formule 1. Po víkendových suchých podmínkách mohou mít jezdci jako Lewis Hamilton a Max Verstappen z náhlé změny počasí výhodu, kterou by mohli využít ve svůj prospěch.
Williams ukázal svou sílu... Albon a Sainz zazářili v kvalifikaci a potvrdili, že tým vsadil na správnou jezdeckou dvojici.
McLaren ovládl úvodní kvalifikaci sezóny 2025, když Lando Norris získal pole position těsně před svým týmovým kolegou Oscarem Piastrim. Britský jezdec zajel čas 1'15"096 a v dramatickém finále porazil domácího favorita o pouhých 84 tisícin sekundy.
Júki Cunoda si po skvělém kvalifikačním výkonu našel chvíli, aby poděkoval muži, který mu pomohl k jednomu z nejlepších výsledků v kariéře – Landu Norrisovi, jenž si zajistil pole position.
Lewis Hamilton zatím nejel s Ferrari na mokré trati, což by mu v případě deště mohlo zkomplikovat závod v Austrálii. Sedminásobný šampion se bude muset rychle adaptovat a najít správné nastavení pro náročné podmínky.
Lando Norris získal pole position na Velkou cenu Austrálie 2025, přičemž Oscar Piastri skončil těsně druhý a Max Verstappen obsadil třetí místo. Všichni tři jezdci se připravují na nevyzpytatelný závod, který bude ovlivněn možným deštěm a novými výzvami.