V jiných sportech se občas stává, že tým zůstane nějakou dobu bez trenéra, než se najde jeho náhradník. Ovšem v F1 nebývá rozhodně časté, aby delší dobu existoval bez svého bosse - myšleno v závodním slova smyslu. U Sauberu už tato situace panuje druhý závod.
Jak už víte z našich zpráv, bývalá vedoucí Moniša Kaltenbornová opustila svůj post u týmu Sauber na začátku poslední třetiny měsíce června, tedy de facto těsně před Grand Prix Ázerbajdžánu. Záhy se vyrojily možnosti, kdo by jí eventuelně zastoupil - padla jména Freda Vasseura, bývalého šéfa Renaultu, někdejšího závodního ředitele Dave Ryana, exsportovního ředitele Manoru Graeme Lowdona či Josta Capita, který působil u Mercedesu.
Zatím je v tomto směru ticho po pěšině a ani piloti netuší, kdo jim vládne. A ani se zatím nechystá změna stavu bez vedoucího, alespoň Pascal Wehrlein tvrdí, že k ničemu takovému nedošlo.
"Samozřejmě je to jiná situace, bez šéfa týmu a zvláště bez Monišy Kaltenbornové. Pokud mají být přijata nějaká rozhodnutí, pak vzejdou od manažera týmu Beata Zehndera nebo technického ředitele Jorga Zandera. Tak tomu bude i v tomto víkendu a až do té doby, než bude jmenován nástupce na postu šéfa," popisuje Wehrlein situaci.
V této souvislosti se hovoří zejména o vlivu Marcuse Ericssona a jeho skupiny, která v Sauberu působí. Dokonce se vyskytly názory, že by se o nového bosse na kapitánském můstku švýcarského týmu měl postarat právě jeho management. Švédský pilot to ale rozhodně popřel.
"Pro mě jako pilota je důležité, abych se soustředil na vlastní věci. Co se děje nade mnou, z toho nemám žádný zisk, nepřinese mi to žádnou energii. Byl jsem v továrně, abych se setkal s inženýry a lidmi odpovědnými za aerodynamiku, chci se soustředit na věci, které se mě týkají a které mohu ovlivnit. Navíc za tak krátkou dobu po odchodu Monišy se nic zásadního nezměnilo. Doufám, že v brzké době budeme mít na této pozici nového člověka, který do týmu zapadne. To by bylo skvělé," vyjádřil se Ericsson.
Překvapivě dobrý výsledek z Baku podpořil náladu v týmu, protože sám Wehrlein tvrdí, že výsledky jsou doposud lepší, než se v Hinwilu očekávalo. Jenže Ericsson poukazoval na fakt, že v Baku musel udělat místo Wehrleinovi, aby mu kryl záda před finišujícím Vandoornem. Švéd tak čeká na bodovanou pozici od Grand Prix Itálie 2015.
"S tím řešením jsem nesouhlasil, protože jsem si myslel, že bych pozici udržel. Bylo to frustrující, protože jsem už dlouho nedojel na bodované pozici. Proto jsem zvědav, co se stane na Red Bull RIngu, to je normální okruh, žádné nerovnosti a všude kolem stěny. Záleží to také na tom, zda náš balíček bude fungovat lépe než v posledních závodech," dodává Marcus Ericsson, který ale zrovna v druhém tréninku nepůsobil tím nejjistějším dojmem.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.
Britský jezdec Haasu Oliver Bearman dostal penalizaci 10 míst na startu za incident při vjezdu do boxů během červené vlajky v závěru třetího tréninku. Ve vysoké rychlosti havaroval právě ve chvíli, kdy byl trénink přerušen.
Oliver Bearman čelí hrozbě přísné penalizace kvůli incidentu v pitlane během třetího tréninku v Silverstonu. Nešťastný moment tak může výrazně ovlivnit jeho domácí závodní víkend.
George Russell a Kimi Antonelli zaujali novou chladicí vestou, kterou používá na startovním roštu k udržení svěžesti. Mercedes tím ukazuje, že hledá výhody i mimo samotný monopost v reakci na extrémní podmínky moderní F1.
Charles Leclerc byl nejrychlejší v závěrečném tréninku před Velkou cenou Británie. Na Silverstonu budou o pole position rozhodovat doslova drobné rozdíly, které dávají Ferrari, McLarenu i Red Bullu reálnou šanci na první místo na startu.
Charles Leclerc je po pátečních trénincích na Silverstonu spokojený s tempem Ferrari, ale stále hledá ideální nastavení pro kvalifikaci. Tým zaostává za McLarenem a čeká ho výzva zvládnout nejisté počasí, které by mohlo ovlivnit závodní víkend.
Lewis Hamilton byl po pátečních trénincích v Silverstonu optimistický, když dokázal držet krok s Ferrari. Po složité první polovině sezony věří, že právě domácí Grand Prix může znamenat obrat k lepšímu.
Lando Norris a Oscar Piastri dominují sezoně 2025 a McLaren jim podle Zaka Browna umožní svobodně závodit. Věří, že jejich vzájemný vztah tím neutrpí.
Carlos Sainz z Williamsu dostal varování od FIA po incidentu během druhého tréninku na Velké ceně Velké Británie ve Silverstonu. Komisaři vyhodnotili jeho chování jako potenciálně nebezpečné, ale bez vážnějších následků.
Lando Norris vyhrál druhý trénink na Silverstonu před Charlesem Leclercem a Lewisem Hamiltonem. McLaren tak ukázal silnou formu před závodem na domácí půdě.
Kimi Antonelli poskytl aktuální informace o své pozici v Mercedesu. To přichází v době, kdy sílí spekulace o možném příchodu Maxe Verstappena k týmu.