V jiných sportech se občas stává, že tým zůstane nějakou dobu bez trenéra, než se najde jeho náhradník. Ovšem v F1 nebývá rozhodně časté, aby delší dobu existoval bez svého bosse - myšleno v závodním slova smyslu. U Sauberu už tato situace panuje druhý závod.
Jak už víte z našich zpráv, bývalá vedoucí Moniša Kaltenbornová opustila svůj post u týmu Sauber na začátku poslední třetiny měsíce června, tedy de facto těsně před Grand Prix Ázerbajdžánu. Záhy se vyrojily možnosti, kdo by jí eventuelně zastoupil - padla jména Freda Vasseura, bývalého šéfa Renaultu, někdejšího závodního ředitele Dave Ryana, exsportovního ředitele Manoru Graeme Lowdona či Josta Capita, který působil u Mercedesu.
Zatím je v tomto směru ticho po pěšině a ani piloti netuší, kdo jim vládne. A ani se zatím nechystá změna stavu bez vedoucího, alespoň Pascal Wehrlein tvrdí, že k ničemu takovému nedošlo.
"Samozřejmě je to jiná situace, bez šéfa týmu a zvláště bez Monišy Kaltenbornové. Pokud mají být přijata nějaká rozhodnutí, pak vzejdou od manažera týmu Beata Zehndera nebo technického ředitele Jorga Zandera. Tak tomu bude i v tomto víkendu a až do té doby, než bude jmenován nástupce na postu šéfa," popisuje Wehrlein situaci.
V této souvislosti se hovoří zejména o vlivu Marcuse Ericssona a jeho skupiny, která v Sauberu působí. Dokonce se vyskytly názory, že by se o nového bosse na kapitánském můstku švýcarského týmu měl postarat právě jeho management. Švédský pilot to ale rozhodně popřel.
"Pro mě jako pilota je důležité, abych se soustředil na vlastní věci. Co se děje nade mnou, z toho nemám žádný zisk, nepřinese mi to žádnou energii. Byl jsem v továrně, abych se setkal s inženýry a lidmi odpovědnými za aerodynamiku, chci se soustředit na věci, které se mě týkají a které mohu ovlivnit. Navíc za tak krátkou dobu po odchodu Monišy se nic zásadního nezměnilo. Doufám, že v brzké době budeme mít na této pozici nového člověka, který do týmu zapadne. To by bylo skvělé," vyjádřil se Ericsson.
Překvapivě dobrý výsledek z Baku podpořil náladu v týmu, protože sám Wehrlein tvrdí, že výsledky jsou doposud lepší, než se v Hinwilu očekávalo. Jenže Ericsson poukazoval na fakt, že v Baku musel udělat místo Wehrleinovi, aby mu kryl záda před finišujícím Vandoornem. Švéd tak čeká na bodovanou pozici od Grand Prix Itálie 2015.
"S tím řešením jsem nesouhlasil, protože jsem si myslel, že bych pozici udržel. Bylo to frustrující, protože jsem už dlouho nedojel na bodované pozici. Proto jsem zvědav, co se stane na Red Bull RIngu, to je normální okruh, žádné nerovnosti a všude kolem stěny. Záleží to také na tom, zda náš balíček bude fungovat lépe než v posledních závodech," dodává Marcus Ericsson, který ale zrovna v druhém tréninku nepůsobil tím nejjistějším dojmem.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.