Chcete si udělat malý test? Tak na chvilku nechte google googlem, neotvírejte statistické stránky a zkuste vyjmenovat pohonné jednotky, které hřměly ve Formuli 1 před dvaceti lety. Byly čtyři? Šest? Osm nebo ještě více?
Pokud pomineme agregát Petronas, což nebylo nic jiného než upravená pohonná jednotka Ferrari, pak se ve vozech ročníku 1997 objevilo osm různých motorů: Ferrari, Ford, Hart, Mercedes, Mugen-Honda, Peugeot, Renault a Yamaha. Další prozkoumání nám ukáže, že pouze Renault a Ford (nepočítáme-li už zmíněné Ferrari/Petronas) dodávaly agregáty dvěma týmům. Z dnešního pohledu se tato situace zdá být téměř utopií.
Možná i proto se ve Formuli 1 a FIA zabývají plány na úpravu současných pravidel týkajících se motorů, aby se zájem ze strany výrobců zvýšil. Ostatně něco v tomto směru naznačil už Ross Brawn, ale prozatím šlo spíš o povšechné informace. Ostatně v březnu proběhla první schůzka současných dodavatelů, na které se objevili zástupci skupiny Volkswagen.
Noví majitelé F1 dobře chápou potenciál své sportovní oblasti a rozšíření dodavatelů by určitě přineslo zajímavé srovnání, ale pořád je tu případ Hondy, která od svého návratu v roce 2015 klopýtá za svými třemi soupeři. I proto se hovoří o novém rámci pravidel, který by adeptům na dodávky motorů nabídl vyhovující nebo dokonce atraktivní podmínky. A že to nemusí být jenom zbožné přání, naznačila i druhá oficiální schůzka, která proběhla v pondělí za premiérové účasti značek Aston Martin, Cosworth, Zytek a Magneti Marelli.
Podobná setkání lze považovat za pozitivní a pokud FIA správně vyhodnotí zpětnou vazbu od všech účastníků a zužitkuje je v předkládaných pravidlech pro rok 2021, mohli bychom se opět dočkat širšího pole pohonných jednotek. Tím by se opět posílila pozice Formule 1, jak uvedli noví majitelé, technologie motoru nemůže jít zpět, musí nadále představovat vrchol motorsportu.
Server motorsport.com uvedl, že následujícím krokem po zmíněné schůzce bude individuální konzultace s jejími účastníky. FIA a vlastníci obchodních práv F1 poté zformulují společný návrh na nové specifikace pohonných jednotek. Podle zveřejněných plánů by další setkání na podobné úrovni mělo proběhnout do 21. září letošního roku, tedy ještě před svoláním Světové rady motorsportu.
Ferrari zřejmě naivně očekávalo, že se Lewis Hamilton v Maranellu rychle a bez problémů aklimatizuje. Přechod do italského týmu se však ukazuje jako náročnější, a to i pro zkušeného mistra světa.
Kvůli místním předpisům nebude tým Stake F1 závodit pod svým obvyklým názvem během Velké ceny Nizozemska na okruhu Zandvoort. Tým tak dočasně upraví své označení, aby vyhověl regulacím platným v zemi pořadatele.
Film Brada Pitta z prostředí F1 by se měl podle zpráv objevit na digitálních platformách ještě tento měsíc. Fanoušci tak dostanou příležitost sledovat očekávaný titul online.
Čtyřnásobný mistr světa Alain Prost během Festivalu rychlosti v Goodwoodu otevřeně chválil Oscara Piastriho.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.