Chcete si udělat malý test? Tak na chvilku nechte google googlem, neotvírejte statistické stránky a zkuste vyjmenovat pohonné jednotky, které hřměly ve Formuli 1 před dvaceti lety. Byly čtyři? Šest? Osm nebo ještě více?
Pokud pomineme agregát Petronas, což nebylo nic jiného než upravená pohonná jednotka Ferrari, pak se ve vozech ročníku 1997 objevilo osm různých motorů: Ferrari, Ford, Hart, Mercedes, Mugen-Honda, Peugeot, Renault a Yamaha. Další prozkoumání nám ukáže, že pouze Renault a Ford (nepočítáme-li už zmíněné Ferrari/Petronas) dodávaly agregáty dvěma týmům. Z dnešního pohledu se tato situace zdá být téměř utopií.
Možná i proto se ve Formuli 1 a FIA zabývají plány na úpravu současných pravidel týkajících se motorů, aby se zájem ze strany výrobců zvýšil. Ostatně něco v tomto směru naznačil už Ross Brawn, ale prozatím šlo spíš o povšechné informace. Ostatně v březnu proběhla první schůzka současných dodavatelů, na které se objevili zástupci skupiny Volkswagen.
Noví majitelé F1 dobře chápou potenciál své sportovní oblasti a rozšíření dodavatelů by určitě přineslo zajímavé srovnání, ale pořád je tu případ Hondy, která od svého návratu v roce 2015 klopýtá za svými třemi soupeři. I proto se hovoří o novém rámci pravidel, který by adeptům na dodávky motorů nabídl vyhovující nebo dokonce atraktivní podmínky. A že to nemusí být jenom zbožné přání, naznačila i druhá oficiální schůzka, která proběhla v pondělí za premiérové účasti značek Aston Martin, Cosworth, Zytek a Magneti Marelli.
Podobná setkání lze považovat za pozitivní a pokud FIA správně vyhodnotí zpětnou vazbu od všech účastníků a zužitkuje je v předkládaných pravidlech pro rok 2021, mohli bychom se opět dočkat širšího pole pohonných jednotek. Tím by se opět posílila pozice Formule 1, jak uvedli noví majitelé, technologie motoru nemůže jít zpět, musí nadále představovat vrchol motorsportu.
Server motorsport.com uvedl, že následujícím krokem po zmíněné schůzce bude individuální konzultace s jejími účastníky. FIA a vlastníci obchodních práv F1 poté zformulují společný návrh na nové specifikace pohonných jednotek. Podle zveřejněných plánů by další setkání na podobné úrovni mělo proběhnout do 21. září letošního roku, tedy ještě před svoláním Světové rady motorsportu.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.