Někdejší šéf McLarenu, který se s touto značkou spojil v roce 1980, kdy do ní vstoupil se svým Project Four, hodlá definitivně zpřetrhat jakékoli vazby. Společnost Sky News odhalila pozadí finanční transakce, která tento krok potvrzuje.
Ron Dennis hodlá uzavřít životní kapitolu s názvem McLaren prodejem svého podílu v hodnotě 275 milionů liber. Zmíněná společnost Sky Sport potvrdila, že Ron Dennis souhlasí s odprodejem svých aktivit v McLaren Technology Group, který řídí stejnojmenný tým Formule 1, a McLaren Automotive Ltd., výrobce automobilů.
Zdroje oficiálně v pátek ráno vyčíslily hodnotu značky McLaren na více než 2 miliardy liber, což ji řadí na samý vrchol soukromých společností ve Velké Británii stran majetku. Informace nadále tvrdí, že obě společnosti budou sloučeny do jedné strukturální skupiny.
Ronald "Ron" Dennis, který 1. června letošního roku oslavil 70. narozeniny, ukončil své působení v McLaren Technology Group v pozici výkonného ředitele v prosinci minulého roku, kdy byl po velké právní bitvě s ostatními akcionáři odvolán z funkce. Po svém odchodu se zapojil do práce v ministerstvu obrany v oboru, jehož úkolem je uplatňování nových technologií v oblasti obrany státu.
Chtěl zůstat, ale změnil názorRon Dennis strávil v McLarenu více než 35 let v roli šéfa. Na tratích sklízel obrovské úspěchy, ať to bylo s Niki Laudou, Alainem Prostem, Ayrtonem Sennou a naposledy s Lewisem Hamiltonem. Díky tomu se stal jedním z nejvěhlasnějších britských podnikatelů, šířil technologické aktivity McLarenu do dalších průmyslových odvětvích na pozadí výnosných obchodních partnerství. Dřívější úspěchy zakalil nedávný pokles výkonnosti týmu - vztahy mezi Dennisem a ostatními investory, jeho dlouhodobým partnerem Mansourem Ojjehem a společností Mumtalakat se sídlem v Bahrajnu, se prudce zhoršily.
"Jsem zklamán tím, že mě zástupci TAG (rozuměj Ojjeh) a Mumtalakatu... odstavili navzdory silnému varování ze strany managementu o možných důsledcích jejich jednání. Nakonec mi bylo díky tomuto kroku jasné, že ani TAG, ani Mumtalakat nesdílí mou představu o fungování McLarenu, ani o jeho skutečném růstovém potenciálu. Můj prvotní zájem se týkal podnikání, které jsem vybudoval, a mých 3500 zaměstnanců," komentoval situaci Dennis.
Kdo bude kupovat?Ještě ve čtvrtek v noci nebylo jasné, zda to bude Mansour Ojjeh a Mumtalakat, kdo odkoupí Dennisův podíl, nebo zda bude nabídnut třetí osobě. V loňském roce Sky News přišli se zprávou, že McLarenu byla učiněna nabídka ze strany čínského konsorcia ve výši 1,65 miliard liber. O zájmu informoval představenstvo Dennis, ale spoluinvestoři McLarenu ji odmítli.
Tým pod Dennisovým vedením získal tituly díky Niki Laudovi (1984), Alainu Prostovi (1985, 1986, 1989), Ayrtonu Sennovi (1988, 1990, 1991), Mikovi Häkkinenovi (1998, 1999) a Lewisu Hamiltonovi (2008), ale nedávná spolupráce s dodavatelem motorů Honda nedokázala pokračovat v úspěšné cestě. Rok 2017 se jeví už jako třetí neúspěšná sezóna, ačkoliv v týmu působí dvojnásobný šampion Fernando Alonso.
Navzdory neúspěchům v F1 se však očekává, že produkce automobilů letos dosáhne rekordního počtu 4000 kusů. Applied Technologies Group navázala partnerství se společnostmi GlaxoSmithKline a KPMG. Zvěsti o nabídce z Číny přišly krátce poté, co gigant Apple oznámil zájem o nákup akcií společnosti se sídlem ve Wokingu.
Rona Dennise nahradil ve funkci výkonného ředitele u McLaren Technology Group Zak Brown, zatímco u McLaren Automotive Ltd. ho zastoupil Mike Fletwitt. Dennisovi mluvčí situaci odmítli komentovat, samotní zástupci McLarenu se doposud nevyjádřili.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.
Ferrari oznámilo, že během středečního filmovacího dne na okruhu Mugello usednou do vozu oba jeho jezdci – Lewis Hamilton i Charles Leclerc. Italský tým zde poprvé nasadí nové zadní zavěšení, které má být klíčové před nadcházející Velkou cenou Belgie.
Helmut Marko oznámil, že Max Verstappen může očekávat řadu technických vylepšení před posledními dvěma závody před letní přestávkou. Rakouský poradce Red Bullu potvrdil, že tým připravil několik důležitých upgradů, které by měly pomoci Verstappenovi udržet tempo v boji o šampionát.
Lando Norris označil své vítězství na Velké ceně Velké Británie 2025 za nejdůležitější moment své dosavadní kariéry. Emotivní triumf před domácím publikem pro něj znamená naplnění dlouholetého snu.
Christian Horner při Velké ceně Velké Británie otevřeně přirovnal Red Bull k Ferrari, což získalo nový rozměr poté, co byl sám nečekaně odvolán z vedení týmu Red Bull.
Alain Prost přiznal, že významně pomohl Oscaru Piastrimu na začátku jeho kariéry. Nyní ho podporuje v souboji o titul v roce 2025 proti týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Fernando Alonso přiznal, že celý tým Aston Martin se učí od Adriana Neweyho, který přináší širší pohled na to, jak by měl tým fungovat. Podle něj nejde jen o techniku, ale o komplexní přístup k práci celé organizace.
Šampion Super Formule Sho Tsuboi a rezervní jezdec Haasu Ryo Hirakawa otestují vůz VF-23 během testu TPC na okruhu Fuji. Pro oba Japonce půjde o cennou příležitost ukázat se v technice F1 na domácí trati.
Na Festivalu rychlosti v Goodwoodu došlo k neobvyklé nehodě ikonického vozu, se kterým Sebastian Vettel získal titul mistra světa. Incident se obešel bez zranění.
Aston Martin spustil v červnu 2025 vlastní jezdeckou akademii. Cílem programu je vychovávat nové talenty pro budoucnost motorsportu, včetně Formule 1.