Bylo to "hnusné", ale jsem za emoce vděčný, komentuje Villeneuve počínání Vettela

Jacques Villeneuve zhodnotil situaci v Baku na základě vlastní zkušenosti
Jacques Villeneuve zhodnotil situaci v Baku na základě vlastní zkušenosti, foto: Williams F1 Team
Robert RoBertino Pavelka 27. června 2017 11:40 27. června 2017 12:35
Sdílej:

Další kapitolu komentářů kolem kontroverzního střetu mezi Lewisem Hamiltonem a Sebastianem Vettelem v rámci Grand Prix Ázerbajdžánu otevřel někdejší mistr světa, Kanaďan Jacques Villeneuve jr., známý svými nekompromisními komentáři.

Pamětníci a stoupenci historie F1 si určitě vzpomenou na dvacet let starý incident v Jerezu de la Frontera. Jednalo se o poslední závod sezóny 1997, označený jako Grand Prix Evropy, a Villeneuve s Michaelem Schumacherem bojovali o mistrovský titul. Ve 48. kole Jacques zaútočil a Michael se pokusil zhatit jeho manévr stylem, který byl později oceněn vyloučením ze stávajícího ročníku.

Také tento incident byl dlouho komentován, probírán a přetřásán a jestli už měl Michael Schumacher máslo na hlavě po kolizi s Damonem Hillem v Austrálii 1994 (rovněž poslední a rozhodující závod sezóny v boji o mistrovský titul), události z Jerezu jeho "oblibu" ještě prohloubily. Ale i když se někteří lidé po duelu Hamiltona a Vettela v Baku snažili obě události srovnávat, sám Villeneuve tvrdí, že rovnítko mezi Jerezem a Baku nevidí.

"Bylo to něco docela jiného. Jeli rychlostí nějakých deset mil v hodině, to není nic. Samozřejmě ten manévr byl hnusný, ale Lewis ho svým způsobem pokoušel. Jsem pilot a viděl jsem to. Kterýkoli pilot by mi něco takového udělal, možná bych reagoval jako Sebastian. Dostal trest, ten nejvyšší, jaký, myslím, může podle nových pravidel v závodě dostat," zhodnotil situaci Villeneuve. 

"Nešlo o úmysl" obhajuje Kanaďan Vettela

Kanaďan ale rovněž vyslovil názor, že Vettelovým úmyslem nebylo do Hamiltonova vozu narazit, když se dostal na jeho úroveň: "Jsem přesvědčen, že ho nechtěl trefit. Měl na volantu jednu ruku, díval se na Lewise a něco mu ukazoval. Takovým stylem řízení nikoho netrefíš, spíš zničíš vlastní auto - pokud hodláš do někoho najet, tak držíš volant oběma rukama," pokračuje.

"Je to fajn, je to OK, je to skvělé. A já jsem svým způsobem rád, že vidíme jezdce, kteří mají emoce. Je to dobré, je to zábavné. Máme dva kluky, kteří bojují o šampionát, jsou na sebe navzájem naštvaní a nakonec nedošlo k žádné škodě. Tak v čem je problém? Je to skvělé pro televizi, je to fajn vidět, jak po sobě jdou. Je to mnohem příjemnější, než když Lewis žádá Bottase, aby Vettela zpomalil. Myslím, že tohle je na škodu," dodává Villeneuve.

Více postihů za kličkování

Šestačtyřicetiletý Kanaďna rovněž přivítal, že sportovní komisaři nechali bez trestu úvodní kolizi mezi Bottasem a Räikkönenem, zároveň však poukázal na nesourodé rozhodování ohledně konkrétních událostí.

"Bottas nakonec nedostal žádný trest za najetí do Kimiho. Pravidla by ale měla umožňovat závodění a rovněž určité pochybení. Já sám osobně jsem rád, že za to Valtteri nedostal penalizaci, pak by ale neměli být postiženi ani ostatní. Zkrátka závodili, jeden udělal chybu a narazil do druhého.

Rozhodně bych ale více trestal takové to kličkování, které vídáme, to je zásadní věc. V Montrealu to byl myslím Stoffel Vandoorne, který to někde udělal, a Carlos Sainz jr. za to byl penalizován. Pokud jde o extrémní změny směru, měly by být trestány. To, co udělal Bottas, byla jen chyba v nájezdu do zatáčky, ale to je závodění. Co udělal Vettel, nebylo vůbec hezké, ani sportovní, ale divákům se na to dobře kouká," dodává Villeneuve.

Stalo se
Novinky
Toto Wolff v Ázerbájdžánu

Toto Wolff ví, že první havárie Lewise Hamiltona ve Ferrari není důležitá

Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.

Novinky
Lewis Hamilton při testech Ferrari.

VIDEO: Lewis Hamilton havaroval při testu Ferrari v Barceloně

Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.

Novinky
Max Verstappen v rozhovoru s Johnym Herbertem v závodě v Belgii

Johnny Herbert končí: Ex-pilot F1 už nebude od sezóny 2025 sportovní komisař

Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.

Novinky
Kimi Antonelli

Hamiltonův nástupce Andrea Kimi Antonelli může řídit auto v provozu. Získal řidičák

Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.