MONTREAL - NEJRYCHLEJŠÍ SEKTORY A MAXIMÁLNÍ RYCHLOSTI KVALIFIKACE; Jaké časy a rychlosti dosahovali piloti v jednotlivých sektorech kvalifikace a jak jsou na tom tedy s výkonností svých vozů? Jaké strategie můžeme očekávat ve Velké ceně Kanady?
Nejkratší první sektor začíná na startovní/cílové rovince, obsahuje úvodní dvojici pomalých zatáček a středně rychlou šikanu 3/4, kde je důležitý aerodynamický přítlak a správné vyvážení vozu. Končí 145 m před zatáčkou č. 6.
Druhý sektor má podobný charakter - opět pomalá dvojice zatáček 6/7 s důrazem na dobrou trakci a středně rychlá šikana 8/9 s výjezdem opět těsně kolem zdi.
Poslední třetí sektor začíná před brzděním do vlásenky, 190 m před jejím vrcholem. Po níž následuje 1 km dlouhá rovinka s měřením maximálních rychlostí (speed trap) - 250 metrů před poslední šikanou 13/14 na výjezdu lemovanou "Zdí šampionů."
Před ní začíná první DRS zóna (55 metrů za zatáčkou č. 12) a 70 metrů za ní druhá - obě sdílejí stejné místo detekce, jež se nachází na konci 2. sektoru - 110 m před zatáčkou č. 9.
Hamilton získal 65 pole-position své kariéry a vyrovnal tak rekord Ayrtona Senny. K absolutnímu prvenství mu ale scházejí ještě tři - Michael Schumacher jich má na svém kontě 68. Britský jezdec předvedl fantastické kolo a překonal rekord okruhu Gillese Villeneuva, když byl o 1,3 sekundy rychlejší než loni - zisk daný výlučně trakcí, protože se na něm nenacházejí žádné velké zatáčky.
"Byla to střelba, tlačil jsem na to. Dostává se mi tady velké podpory, chtěl jsem to zkrátka vrátit dobrým kolem. To kolo bylo sexy. Nemůžu uvěřit tomu, že jsem ho dal tak dobře dohromady. První sektor byl fantastický, pak se mi podařilo být v druhém trochu lepší. Tým odvedl fantastickou práci tím, že se zkrátka poučil z našich chyb v posledním závodě a opravdu se na tento připravil," popisoval dojatý Hamilton.
Dominoval především v prvním a druhém sektoru, v tom třetím na Vettela ztratil 71 tisícin. Ve svém posledním pokusu zajel ideální kolo, což se v Q3 povedlo už jen Verstappenovi.
Vettel se s Ferrari snažil, ale dopouštěl se při brzdění drobných chybek a míjel vrcholy zatáček, jinak mohl být o 2 desetiny sekundy rychlejší - to by mu na Hamiltona přesto nestačilo. Na triumf v Montrealu přesto věří: "Myslím, že na vítězství rychlost máme. Nejsem moc spokojený se svou poslední jízdou v kvalifikaci, rád bych si ten druhý pokus zopakoval a zkrátka něco k dobru našel. Asi jsem na to tlačil moc."
Na posun na třetí příčku před Bottase by to však stačilo Räikkönenovi, který za svým teoreticky nejlepším kolem zaostal také skoro o 2 desetiny. "Poslední kolo bylo hodně rychlé, jenže jsem udělal chybu v 2. zatáčce. Trochu jsem se zlepšil, ale nemohl jsem už zajet velmi dobré kolo a doplatil jsem na to. Když na místech, jako je toto, pokazíte jednu zatáčku, tak to má obrovský dopad na čas na kolo. Naše auto je dobré, ale z nějakého důvodu se v kvalifikaci trápíme. Závod bude úplně jiným příběhem," věří Fin.
Pozitivní na tom je, že máme zaděláno na další skvělou bitvu a parádní závod. Na rozdíl od Monaka se totiž v Montrealu díky dlouhým rovinkám dá předjíždět.
Třetím nejrychlejším týmem je Red Bull, který ale ztrácí podstatně více než minule v Monaku - místo 4,5 desetin už jde o celou sekundu, což se ale kvůli povaze okruhu očekávalo. Společně s Mercedesem udělal viditelný krok vpřed Williams, Ferrari by ale mohlo mít v závodním režimu díky lepší práci s pneumatikami o něco navrch. Oproti poslednímu podniku se nejvíce zhoršily stáje Toro Rosso a Haas.
Nejvyšší rychlost dosáhl na rovince Wehrlein s rok starým motorem Ferrari - 335 km/h. Verstappen poháněný Renaultem ztrácel 0,4 km/h, Vettel s aktuální pohonnou jednotkou Ferrari 3,5 km/h.
Obrovský deficit je stále patrný u Hondy: 15 - 16 km/h odpovídá přibližně o 120 koní nižšímu výkonu, než má ve špičce Mercedes. McLaren na slibovaný upgrade stále čeká, japonská automobilka však stále není schopna říci, kdy ho zvládne připravit. Popírá však, že by se ve vývoji ztrácela.
Pneumatiky a strategieMezi jednotlivými směsmi pneumatik jsou zhruba vteřinové rozdíly, týmy plánují odjet Velkou cenu Kanady s jednozastávkovou strategií, hratelné jsou však i dvouzastávkové. Trať se vyvíjela i v průběhu kvalifikace, týmy s tím budou muset počítat i dnes.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.