Kimi Räikkönen dospěl k názoru, že za jeho porážkou v Monte Carlu do jisté míry stojí i zdolávání opozdilců, kteří nerespektují řádným způsobem signalizaci modrými vlajkami. Proto hodlá iniciovat změnu pravidel v této oblasti.
Mezinárodní sportovní řády říkají jasně, že „… piloti musejí umožnit rychlejšímu vozu předjetí při první možné příležitosti“. Signalizaci modrým světlem vidí na svém volantu. Nejdříve dostanou „předběžné upozornění“ zhruba 3 vteřiny předtím, než budou dojeti, které by mělo být „… využito k varování pomalejšího automobilu, že bude v krátké době dojet rychlejším vozem, takže se má připravit na umožnění bezpečného projetí“.
V loňském roce FIA časovou rezervu, během níž se automaticky rozsvěcují modrá světla a panely podél trati a zprávy na časových monitorech z 1,5 na jednu vteřinu. Potrestání pilota pak může nastat, když se mu nepodaří v následujících deseti sektorech udělat místo rychlejšímu soupeři. Sektorem se myslí část trati mezi dvěma světelnými panely nebo stanovišti hlídek s modrou vlajkou. Ve zmíněné sezóně fungovala tato varianta dobře, ovšem letos se zdá, že díky novinkám ve vývoji vozů a změně pravidel dochází k určitým problémům. Piloti tvrdí, že musí jet mnohem tvrději, než se dostanou do odstupu jedné vteřiny, která znamená pro přední vůz povinnost uvolnit trať. Poukazují také na fakt, že tím dochází k problémům s pneumatikami.
Věc přišla na přetřes při pátečním briefingu pilotů v kanadském Montrealu, kde oslovil Kimi Räikkönen závodního ředitele FIA Charlie Whitinga, proč se piloti v čele závodu musejí vůbec zabývat piloty o kolo zpět. Whiting po debatě naznačil, že časová prodleva zůstane stejná, protože dle jeho názoru piloti jedoucí v závěsu za pomalejším vozem nemají s pneumatikami problémy.
Debatovalo se také o přílišném zpomalování některých jezdců před poslední šikanou, aby si vytvořili dobrou nástupnickou pozici před startem do ostrého kola. To byl případ Carlose Sainze jr., který přehlédl za ním jedoucího Kevina Magnussena v rychlém kole. Padl také návrh, aby si piloti udělali odstup dříve, někde v oblasti hranice DRS, což je asi třetina poslední roviny za předchozí zatáčkou.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.