Räikkönen volá po změně pravidel týkajících se modrých vlajek

Lewis Hamilton předjíždí Stoffela Vandoorneho v závodě v Monaku
Lewis Hamilton předjíždí Stoffela Vandoorneho v závodě v Monaku, foto: Daimler AG
Robert RoBertino Pavelka 10. června 2017 21:00
Sdílej:

Kimi Räikkönen dospěl k názoru, že za jeho porážkou v Monte Carlu do jisté míry stojí i zdolávání opozdilců, kteří nerespektují řádným způsobem signalizaci modrými vlajkami. Proto hodlá iniciovat změnu pravidel v této oblasti.

Mezinárodní sportovní řády říkají jasně, že „… piloti musejí umožnit rychlejšímu vozu předjetí při první možné příležitosti“. Signalizaci modrým světlem vidí na svém volantu. Nejdříve dostanou „předběžné upozornění“ zhruba 3 vteřiny předtím, než budou dojeti, které by mělo být „… využito k varování pomalejšího automobilu, že bude v krátké době dojet rychlejším vozem, takže se má připravit na umožnění bezpečného projetí“.

V loňském roce FIA časovou rezervu, během níž se automaticky rozsvěcují modrá světla a panely podél trati a zprávy na časových monitorech z 1,5 na jednu vteřinu. Potrestání pilota pak může nastat, když se mu nepodaří v následujících deseti sektorech udělat místo rychlejšímu soupeři. Sektorem se myslí část trati mezi dvěma světelnými panely nebo stanovišti hlídek s modrou vlajkou. Ve zmíněné sezóně fungovala tato varianta dobře, ovšem letos se zdá, že díky novinkám ve vývoji vozů a změně pravidel dochází k určitým problémům. Piloti tvrdí, že musí jet mnohem tvrději, než se dostanou do odstupu jedné vteřiny, která znamená pro přední vůz povinnost uvolnit trať. Poukazují také na fakt, že tím dochází k problémům s pneumatikami.

Věc přišla na přetřes při pátečním briefingu pilotů v kanadském Montrealu, kde oslovil Kimi Räikkönen závodního ředitele FIA Charlie Whitinga, proč se piloti v čele závodu musejí vůbec zabývat piloty o kolo zpět. Whiting po debatě naznačil, že časová prodleva zůstane stejná, protože dle jeho názoru piloti jedoucí v závěsu za pomalejším vozem nemají s pneumatikami problémy.

Debatovalo se také o přílišném zpomalování některých jezdců před poslední šikanou, aby si vytvořili dobrou nástupnickou pozici před startem do ostrého kola. To byl případ Carlose Sainze jr., který přehlédl za ním jedoucího Kevina Magnussena v rychlém kole. Padl také návrh, aby si piloti udělali odstup dříve, někde v oblasti hranice DRS, což je asi třetina poslední roviny za předchozí zatáčkou.

Stalo se
Novinky
Toto Wolff v Ázerbájdžánu

Toto Wolff ví, že první havárie Lewise Hamiltona ve Ferrari není důležitá

Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.

Novinky
Lewis Hamilton při testech Ferrari.

VIDEO: Lewis Hamilton havaroval při testu Ferrari v Barceloně

Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.

Novinky
Max Verstappen v rozhovoru s Johnym Herbertem v závodě v Belgii

Johnny Herbert končí: Ex-pilot F1 už nebude od sezóny 2025 sportovní komisař

Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.

Novinky
Kimi Antonelli

Hamiltonův nástupce Andrea Kimi Antonelli může řídit auto v provozu. Získal řidičák

Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.