Räikkönen volá po změně pravidel týkajících se modrých vlajek

Lewis Hamilton předjíždí Stoffela Vandoorneho v závodě v Monaku
Lewis Hamilton předjíždí Stoffela Vandoorneho v závodě v Monaku, foto: Daimler AG
Robert RoBertino Pavelka 10. června 2017 21:00
Sdílej:

Kimi Räikkönen dospěl k názoru, že za jeho porážkou v Monte Carlu do jisté míry stojí i zdolávání opozdilců, kteří nerespektují řádným způsobem signalizaci modrými vlajkami. Proto hodlá iniciovat změnu pravidel v této oblasti.

Mezinárodní sportovní řády říkají jasně, že „… piloti musejí umožnit rychlejšímu vozu předjetí při první možné příležitosti“. Signalizaci modrým světlem vidí na svém volantu. Nejdříve dostanou „předběžné upozornění“ zhruba 3 vteřiny předtím, než budou dojeti, které by mělo být „… využito k varování pomalejšího automobilu, že bude v krátké době dojet rychlejším vozem, takže se má připravit na umožnění bezpečného projetí“.

V loňském roce FIA časovou rezervu, během níž se automaticky rozsvěcují modrá světla a panely podél trati a zprávy na časových monitorech z 1,5 na jednu vteřinu. Potrestání pilota pak může nastat, když se mu nepodaří v následujících deseti sektorech udělat místo rychlejšímu soupeři. Sektorem se myslí část trati mezi dvěma světelnými panely nebo stanovišti hlídek s modrou vlajkou. Ve zmíněné sezóně fungovala tato varianta dobře, ovšem letos se zdá, že díky novinkám ve vývoji vozů a změně pravidel dochází k určitým problémům. Piloti tvrdí, že musí jet mnohem tvrději, než se dostanou do odstupu jedné vteřiny, která znamená pro přední vůz povinnost uvolnit trať. Poukazují také na fakt, že tím dochází k problémům s pneumatikami.

Věc přišla na přetřes při pátečním briefingu pilotů v kanadském Montrealu, kde oslovil Kimi Räikkönen závodního ředitele FIA Charlie Whitinga, proč se piloti v čele závodu musejí vůbec zabývat piloty o kolo zpět. Whiting po debatě naznačil, že časová prodleva zůstane stejná, protože dle jeho názoru piloti jedoucí v závěsu za pomalejším vozem nemají s pneumatikami problémy.

Debatovalo se také o přílišném zpomalování některých jezdců před poslední šikanou, aby si vytvořili dobrou nástupnickou pozici před startem do ostrého kola. To byl případ Carlose Sainze jr., který přehlédl za ním jedoucího Kevina Magnussena v rychlém kole. Padl také návrh, aby si piloti udělali odstup dříve, někde v oblasti hranice DRS, což je asi třetina poslední roviny za předchozí zatáčkou.

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.