MONTREAL - 2. TRÉNINK; Nejrychlejší čas v 2. tréninku předvedl Kimi Räikkönen, jenž o 2 desetiny předčil Lewise Hamiltona. Třetím nejrychlejším týmem byl Red Bull, ten ale pronásledovaly technické problémy, stejně jako Fernanda Alonsa, jenž to po delší pauze v boxech dotáhl až na 7. příčku.
Odpoledne vyrazil jako první Sainz, který přišel o celý první trénink poté, co mu v něm selhal motor Renaultu. Jeho první měřené kolo mělo hodnotu 1:21,491 min, druhé 1:18,819 min.
Do čela se brzy poté dostal Räikkönen, jenž na super-měkké směsi dosáhl času 1:14,456 min. Na chvíli jej překonal Hamilton (1:13,955, 332 km/h na rovince), poté se však do čela dostal jeho týmový kolega Vettel na ultra-měkkých pneumatikách: 1:3,744 min (326 km/h).
V zatáčce č. 6 dostal dvakrát po sobě smyk Grosjean - v tomto místě dnes často vidíme chyby. "Nemůžu dostat smyk dvakrát ve stejné zatáčce, něco není v pořádku," stěžuje si Francouz. "Něco je špatně na zádi - stejné to je v zatáčce č. 1 a 2, nemám vzadu žádnou přilnavost."
V deváté zatáčce obrousil zeď Hülkenberg a hned se k tomu přiznává Renaultu, po kterém požaduje, aby zkontroloval data. Zatím mu s časem 1:15,388 patří 12. příčka.
Vandoorne s McLarenem je hned za ním, tým mu vyměnil podlahu. Výkonný ředitel Zak Brown před druhým tréninkem řekl, že brzy rozhodnou o tom, jak dále - zda pokračovat s Hondou či přejít k Mercedesu: "Do letní přestávky musíme učinit rozhodnutí, které ovlivní rok 2018. Máme plán B, máme plán C - máme plány. Jsme kamarádi se všemi v boxové uličce, takže si dáme kávu a povykládáme o různých věcech. Jsme v pohodě. Současným plánem je mít Hondu na zádi našeho vozu (více zde)."
Ricciardo si stěžuje na to, že přišel o výkon: "Dejte mi vědět, co chcete, abych udělal." Verstappen jezdí se starší konfigurací vozu.
Po půl hodině se do čela dostává Räikkönen na ultra-měkkých pneumatikách, o 0,265 s předčí Vettela, na rovince dosahují oba 326 km/h. Bottas je třetí, zaostává o 0,547 sekundy, Hamilton je s druhým Mercedesem už o více než sekundu zpět. Německý tým i tady potřebuje na zahřátí pneumatik dvě kola, zatímco Ferrari je schopno je dostat na provozní teplotu ihned, což je zajímavé.
V polovině tréninku McLaren stále opravoval Alonsův vůz, který musel předčasně skončit v prvním tréninku. Honda se snažila vyřešit únik hydrauliky, motor ani převodovku mu však neměnila. Španěl se rozjel až po 55 minutách.
Grosjean dostává třetí smyk a je už pořádně naštvaný, u zdi šampionu se roztáčí i Vandoorne, naštěstí bez poškození pokračuje dále. Na rovinkách ztrácí na nejrychlejší Williams poháněný Mercedesem přes 21 km/h, Honda nedělá žádné pokroky.
Problémy má i Bottas, jenž dostává hodiny v 2. zatáčce, ve smyku po chvilce vidíme i Vettela. Podle týmů jsou minimální tlaky stanoveny příliš vysoko (20 PSI vpředu, 18,5 PSI vzadu - více zde) - dojde k jejich snížení v průběhu víkendu stejně jako v Monaku? To by mohlo hrát do karet Ferrari, které je zatím o pár desetin rychlejší. Podle Christiana Hornera je příčinou smyků špinavá trať, pořadatelé při jejím čištění neodvedli moc dobrou práci.
Po 68 min zůstává na dráze stát Verstappen v úzkém místě za zatáčkou č. 9, kde není úniková zóna, proto ředitelství vyvěšuje červené vlajky a trénink přerušuje. Räikkönen si stěžuje na dva fotografy, kteří se nacházejí v zatáčce příliš blízko trati, a upozorňuje, že je může srazit.
Ke konci na trati byli všichni kormě Red Bullů a Vandoornea. V nejlepší formě se zdá být Ferrari, které má dvě desetiny k dobru. Rakouské stáji patří třetí příčka, velmi dobrý výkon podal i Massa, který Strolla předčil o více než sekundu, za zmínku stojí i osmý Ocon - Force India je těsně za Williamsem.
McLaren deficit ve výkonu dohání v brzdných zónách a dobrou trakcí, proto Alonso dosáhl v závěru na výtečnou 7. příčku, přestože byl na rovinkách nejpomalejší (315 km/h).
#F1 #CanadianGP FP2 Best Sectors vs. Fastest laptimes set:Also #Vettel ahead of Hamilton, Alonso 8th nailing it, Perez missed his potential pic.twitter.com/5DLN3EYoPR
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) June 9, 2017Maximální rychlosti (v km/h): 1. Massa 336,7; 2. Bottas 335,8; 3. Hamilton 332,6; 4. Stroll 332,5; 5. Pérez 332,1; 6. Ocon 329,2.
#F1 #CanadianGP FP2 Max. speeds & Speed trap: All #Mercedes-powered cars in Top6, #McLaren - #Honda with massive gap over 22kph pic.twitter.com/28ZJIWswLw
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) June 10, 2017Přehled všech časů: PDF.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.