MONTREAL - 2. TRÉNINK; Nejrychlejší čas v 2. tréninku předvedl Kimi Räikkönen, jenž o 2 desetiny předčil Lewise Hamiltona. Třetím nejrychlejším týmem byl Red Bull, ten ale pronásledovaly technické problémy, stejně jako Fernanda Alonsa, jenž to po delší pauze v boxech dotáhl až na 7. příčku.
Odpoledne vyrazil jako první Sainz, který přišel o celý první trénink poté, co mu v něm selhal motor Renaultu. Jeho první měřené kolo mělo hodnotu 1:21,491 min, druhé 1:18,819 min.
Do čela se brzy poté dostal Räikkönen, jenž na super-měkké směsi dosáhl času 1:14,456 min. Na chvíli jej překonal Hamilton (1:13,955, 332 km/h na rovince), poté se však do čela dostal jeho týmový kolega Vettel na ultra-měkkých pneumatikách: 1:3,744 min (326 km/h).
V zatáčce č. 6 dostal dvakrát po sobě smyk Grosjean - v tomto místě dnes často vidíme chyby. "Nemůžu dostat smyk dvakrát ve stejné zatáčce, něco není v pořádku," stěžuje si Francouz. "Něco je špatně na zádi - stejné to je v zatáčce č. 1 a 2, nemám vzadu žádnou přilnavost."
V deváté zatáčce obrousil zeď Hülkenberg a hned se k tomu přiznává Renaultu, po kterém požaduje, aby zkontroloval data. Zatím mu s časem 1:15,388 patří 12. příčka.
Vandoorne s McLarenem je hned za ním, tým mu vyměnil podlahu. Výkonný ředitel Zak Brown před druhým tréninkem řekl, že brzy rozhodnou o tom, jak dále - zda pokračovat s Hondou či přejít k Mercedesu: "Do letní přestávky musíme učinit rozhodnutí, které ovlivní rok 2018. Máme plán B, máme plán C - máme plány. Jsme kamarádi se všemi v boxové uličce, takže si dáme kávu a povykládáme o různých věcech. Jsme v pohodě. Současným plánem je mít Hondu na zádi našeho vozu (více zde)."
Ricciardo si stěžuje na to, že přišel o výkon: "Dejte mi vědět, co chcete, abych udělal." Verstappen jezdí se starší konfigurací vozu.
Po půl hodině se do čela dostává Räikkönen na ultra-měkkých pneumatikách, o 0,265 s předčí Vettela, na rovince dosahují oba 326 km/h. Bottas je třetí, zaostává o 0,547 sekundy, Hamilton je s druhým Mercedesem už o více než sekundu zpět. Německý tým i tady potřebuje na zahřátí pneumatik dvě kola, zatímco Ferrari je schopno je dostat na provozní teplotu ihned, což je zajímavé.
V polovině tréninku McLaren stále opravoval Alonsův vůz, který musel předčasně skončit v prvním tréninku. Honda se snažila vyřešit únik hydrauliky, motor ani převodovku mu však neměnila. Španěl se rozjel až po 55 minutách.
Grosjean dostává třetí smyk a je už pořádně naštvaný, u zdi šampionu se roztáčí i Vandoorne, naštěstí bez poškození pokračuje dále. Na rovinkách ztrácí na nejrychlejší Williams poháněný Mercedesem přes 21 km/h, Honda nedělá žádné pokroky.
Problémy má i Bottas, jenž dostává hodiny v 2. zatáčce, ve smyku po chvilce vidíme i Vettela. Podle týmů jsou minimální tlaky stanoveny příliš vysoko (20 PSI vpředu, 18,5 PSI vzadu - více zde) - dojde k jejich snížení v průběhu víkendu stejně jako v Monaku? To by mohlo hrát do karet Ferrari, které je zatím o pár desetin rychlejší. Podle Christiana Hornera je příčinou smyků špinavá trať, pořadatelé při jejím čištění neodvedli moc dobrou práci.
Po 68 min zůstává na dráze stát Verstappen v úzkém místě za zatáčkou č. 9, kde není úniková zóna, proto ředitelství vyvěšuje červené vlajky a trénink přerušuje. Räikkönen si stěžuje na dva fotografy, kteří se nacházejí v zatáčce příliš blízko trati, a upozorňuje, že je může srazit.
Ke konci na trati byli všichni kormě Red Bullů a Vandoornea. V nejlepší formě se zdá být Ferrari, které má dvě desetiny k dobru. Rakouské stáji patří třetí příčka, velmi dobrý výkon podal i Massa, který Strolla předčil o více než sekundu, za zmínku stojí i osmý Ocon - Force India je těsně za Williamsem.
McLaren deficit ve výkonu dohání v brzdných zónách a dobrou trakcí, proto Alonso dosáhl v závěru na výtečnou 7. příčku, přestože byl na rovinkách nejpomalejší (315 km/h).
#F1 #CanadianGP FP2 Best Sectors vs. Fastest laptimes set:Also #Vettel ahead of Hamilton, Alonso 8th nailing it, Perez missed his potential pic.twitter.com/5DLN3EYoPR
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) June 9, 2017Maximální rychlosti (v km/h): 1. Massa 336,7; 2. Bottas 335,8; 3. Hamilton 332,6; 4. Stroll 332,5; 5. Pérez 332,1; 6. Ocon 329,2.
#F1 #CanadianGP FP2 Max. speeds & Speed trap: All #Mercedes-powered cars in Top6, #McLaren - #Honda with massive gap over 22kph pic.twitter.com/28ZJIWswLw
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) June 10, 2017Přehled všech časů: PDF.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.