Britský pilot už možná vyšuměl mnohým z paměti - strávil v F1 dvě sezóny v kokpitu týmu Marussia a přestože vynikal vytrvalostí a minimem předčasných odstoupení ze závodu, nejlepším výsledkem bylo 13. místo - žádnou díru do světa tedy neudělal.
Jako mnozí další se šestadvacetiletý Chilton přesunul do IndyCar, v níž loni a letos hájí barvy týmu Chip Ganassi Racing. V ostře sledovaném závodě 500 mil INDY se prezentoval velice dobrým výsledkem: po určitou část závodu se dokonce pohyboval v čele a nakonec skončil na 4. místě.
Co se rodákovi z Reigatte v hrabství Surrey na IndyCar líbí, jsou takzvaní pozorovatelé (spotters). Tyto osoby jsou využívány nejčastěji při závodech na oválech - sedí na tribuně a dávají přímo pilotovi informace jízdním stylu, změně závodní stopy, možnostech útoku, aniž by si poškodil vůz. Třeba při průjezdu zatáčkou mu ve vteřinových intervalech radí, zda je jeho manévr ještě bezpečný.
"Zažil jsem tyhle "spottery" a myslím, že jejich činnost je opravdu užitečná. Domnívám se, že při některých závodech Formule 1 by bylo dobré takové pozorovatele mít. Vím, že to v F1 není obvyklé a nejspíš k tomu nedojde, na druhou stranu by to nejspíš snížilo počet kolizí a některých nehod," domnívá se Max Chilton.
Zvláště pro Grand Prix Monaka by tento přístup podle britského pilota měl své opodstatnění, protože na velmi úzké trati se piloti občas nedokáží plně soustředit na situaci kolem sebe a za sebou. Chilton si proto myslí,že pro F1 neobvyklé řešení by mělo své opodstatnění.
"Například v Monaku při nájezdu do Saint Dévote kolikrát nemáte čas se podívat do zpětných zrcátek. Pokud existuje někdo, kdo vás sleduje a řekne vám, že za vaší zádí je soupeř a tlačí na vás, ušetří vám nutnost se věnovat tomu, co se za vámi děje - vy se pak můžete soustředit na dění před vámi, takže jde do jisté míry také o bezpečnostní prvek," domnívá se Chilton.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.