Britský pilot už možná vyšuměl mnohým z paměti - strávil v F1 dvě sezóny v kokpitu týmu Marussia a přestože vynikal vytrvalostí a minimem předčasných odstoupení ze závodu, nejlepším výsledkem bylo 13. místo - žádnou díru do světa tedy neudělal.
Jako mnozí další se šestadvacetiletý Chilton přesunul do IndyCar, v níž loni a letos hájí barvy týmu Chip Ganassi Racing. V ostře sledovaném závodě 500 mil INDY se prezentoval velice dobrým výsledkem: po určitou část závodu se dokonce pohyboval v čele a nakonec skončil na 4. místě.
Co se rodákovi z Reigatte v hrabství Surrey na IndyCar líbí, jsou takzvaní pozorovatelé (spotters). Tyto osoby jsou využívány nejčastěji při závodech na oválech - sedí na tribuně a dávají přímo pilotovi informace jízdním stylu, změně závodní stopy, možnostech útoku, aniž by si poškodil vůz. Třeba při průjezdu zatáčkou mu ve vteřinových intervalech radí, zda je jeho manévr ještě bezpečný.
"Zažil jsem tyhle "spottery" a myslím, že jejich činnost je opravdu užitečná. Domnívám se, že při některých závodech Formule 1 by bylo dobré takové pozorovatele mít. Vím, že to v F1 není obvyklé a nejspíš k tomu nedojde, na druhou stranu by to nejspíš snížilo počet kolizí a některých nehod," domnívá se Max Chilton.
Zvláště pro Grand Prix Monaka by tento přístup podle britského pilota měl své opodstatnění, protože na velmi úzké trati se piloti občas nedokáží plně soustředit na situaci kolem sebe a za sebou. Chilton si proto myslí,že pro F1 neobvyklé řešení by mělo své opodstatnění.
"Například v Monaku při nájezdu do Saint Dévote kolikrát nemáte čas se podívat do zpětných zrcátek. Pokud existuje někdo, kdo vás sleduje a řekne vám, že za vaší zádí je soupeř a tlačí na vás, ušetří vám nutnost se věnovat tomu, co se za vámi děje - vy se pak můžete soustředit na dění před vámi, takže jde do jisté míry také o bezpečnostní prvek," domnívá se Chilton.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.