Současný vývoj šampionátu může leccos naznačit i co se týče obliby jednotlivých týmů. Ztráta dominance Mercedesu se sice neprojevila v jeho oblibě, naopak se ještě zvýšila, ale odstup mezi prvními dvěma týmy zůstává nadále značný.
Stejně jako v případě jednotlivých pilotů, o jejichž popularitě už jsme vás informovali, pocházejí výsledky týkající se obliby týmů z iniciativy F1 Global Fan Survey, do níž byl zapojen internetový server motorsport.com. Výsledky byly zveřejněny v rámci závodního víkendu Grand Prix Monaka.
Ferrari si drží příčku nejoblíbenějšího týmu už od roku 2010. Letos se mu ale díky úspěšnému vstupu do sezóny podařilo svůj odstup od ostatních na opravdu více než značný. A to si takový Mercedes od roku 2015, kdy mu svou přízeň vyslovilo 8,3 % respondentů, polepšil prakticky o dvojnásobek. Těšit ho může alespoň skutečnost, že Stříbrné šípy jsou bezkonkurenčně nejoblíbenější ve Velké Británii - nejspíš díky Hamiltonovi. Odtud pochází 30,7 % týmových fanoušků.
1. Ferrari 31,9 % 2. Mercedes 16,2 % 3. McLaren 15,8 % 4. Red Bull 14,1 % 5. Williams 5 %Z tohoto pohledu je překvapivé umístění McLarenu, který už třetí sezónu nepodává nejlepší výsledky a celkem logicky poklesl v oblíbenosti za Mercedes, ale příliš na něj neztrácí. Jak se zdá, tým má opravdu věrnou základnu příznivců, kteří ho neopouštějí ani v těžkých časech. Neuvádíme procentuální hodnoty týmů Force India, Renault, Sauber, Toro Rosso a Haas, které nejsou vyšší než 2 %.
Zajímavé informace o příspěvcích fanoušků nabízí i jejich rostoucí počet, který překročil hranici 140 000. Z toho téměř dvě třetiny zaujímají Evropané, ale množství amerických fanoušků se oproti roku 2015 podstatně zvýšilo. Rozhodně pozoruhodné je i věkové složení - zhruba 28 % příznivců se rekrutuje ze skupiny mezi 25 a 34 roky, nejméně pak je těch mezi 35 a 44 lety, i když 22 % není nijak dramatické.
Do které skupiny, týkající se sledování počtu závodů, patříte vy? Necelých 9 % jich shlédne méně než čtyři za rok, mírně přes 10 % si zapne televizor (nebo se dostaví do ochozů) v rozpětí 5 - 12 Grand Prix a o vlas více než 80 % je svědkem 13 a více závodů. Pořád je sledování F1 nejčastější na televizních obrazovkách (téměř 70 %) před webovými stránkami F1 (cca 65 %). Postupně se ale prosazují nové výdobytky techniky, do popředí se tlačí facebook, twitter, instagram či mobilní telefony (i když jejich obliba oproti roku 2016 prozatím mírně poklesla), naopak velký propad zaznamenaly klasické noviny a prakticky zmizel poslech zpráv o F1 z rozhlasového vysílání. Magazíny F1 si drží zhruba stejnou úroveň - cca 10 %.
Šéf týmu Audi ve Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že jeho jezdci si pomalu zvykají na nové podmínky pro sezonu 2026 a začínají je objevovat z nové perspektivy.
Helmut Marko připustil, že tým čelí výzvám, které mohou ovlivnit šance Maxe Verstappena v závěru sezony. Podle něj se některé problémy začaly objevovat po závodě v Imole.
Člen týmu Racing Bulls byl během Velké ceny Brazílie zachycen, jak povzbuzuje fanoušky k bučení na Landa Norrise.
Cadillac se tento týden konečně představuje na závodní dráze, když Sergio Pérez usedá do dva roky starého Ferrari na okruhu v Imole.
Audi odhalilo koncept R26, který naznačuje podobu jejich vozu pro vstup do Formule 1 v roce 2026. Značka zároveň stanovila pětiletý cíl.
Sergio Pérez hovoří o svých očekáváních a plánech s novým týmem Cadillac, přičemž sdílel svůj pohled na nadcházející sezónu a výzvy, které ho čekají.
Red Bull opět upoutal pozornost na Velké ceně São Paula, když Max Verstappen nastoupil do závodu s novou pohonnou jednotkou a dokázal se výrazně posunout vpřed. McLaren nyní zvažuje, jak takové změny mohou ovlivnit dodržování pravidel F1 ohledně rozpočtového stropu
Prezident Ferrari John Elkann v pondělí vydal prohlášení, které vyvolalo celosvětovou pozornost. Jeho slova naznačila nespokojenost s výkonem týmu a vyvolala spekulace o možných změnách uvnitř stáje.
Toto Wolff údajně vede pokročilá jednání o prodeji menší části svého 33% podílu ve stáji Mercedes F1. Změna by mohla ovlivnit současnou vlastnickou strukturu týmu.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.