Současný vývoj šampionátu může leccos naznačit i co se týče obliby jednotlivých týmů. Ztráta dominance Mercedesu se sice neprojevila v jeho oblibě, naopak se ještě zvýšila, ale odstup mezi prvními dvěma týmy zůstává nadále značný.
Stejně jako v případě jednotlivých pilotů, o jejichž popularitě už jsme vás informovali, pocházejí výsledky týkající se obliby týmů z iniciativy F1 Global Fan Survey, do níž byl zapojen internetový server motorsport.com. Výsledky byly zveřejněny v rámci závodního víkendu Grand Prix Monaka.
Ferrari si drží příčku nejoblíbenějšího týmu už od roku 2010. Letos se mu ale díky úspěšnému vstupu do sezóny podařilo svůj odstup od ostatních na opravdu více než značný. A to si takový Mercedes od roku 2015, kdy mu svou přízeň vyslovilo 8,3 % respondentů, polepšil prakticky o dvojnásobek. Těšit ho může alespoň skutečnost, že Stříbrné šípy jsou bezkonkurenčně nejoblíbenější ve Velké Británii - nejspíš díky Hamiltonovi. Odtud pochází 30,7 % týmových fanoušků.
1. Ferrari 31,9 % 2. Mercedes 16,2 % 3. McLaren 15,8 % 4. Red Bull 14,1 % 5. Williams 5 %Z tohoto pohledu je překvapivé umístění McLarenu, který už třetí sezónu nepodává nejlepší výsledky a celkem logicky poklesl v oblíbenosti za Mercedes, ale příliš na něj neztrácí. Jak se zdá, tým má opravdu věrnou základnu příznivců, kteří ho neopouštějí ani v těžkých časech. Neuvádíme procentuální hodnoty týmů Force India, Renault, Sauber, Toro Rosso a Haas, které nejsou vyšší než 2 %.
Zajímavé informace o příspěvcích fanoušků nabízí i jejich rostoucí počet, který překročil hranici 140 000. Z toho téměř dvě třetiny zaujímají Evropané, ale množství amerických fanoušků se oproti roku 2015 podstatně zvýšilo. Rozhodně pozoruhodné je i věkové složení - zhruba 28 % příznivců se rekrutuje ze skupiny mezi 25 a 34 roky, nejméně pak je těch mezi 35 a 44 lety, i když 22 % není nijak dramatické.
Do které skupiny, týkající se sledování počtu závodů, patříte vy? Necelých 9 % jich shlédne méně než čtyři za rok, mírně přes 10 % si zapne televizor (nebo se dostaví do ochozů) v rozpětí 5 - 12 Grand Prix a o vlas více než 80 % je svědkem 13 a více závodů. Pořád je sledování F1 nejčastější na televizních obrazovkách (téměř 70 %) před webovými stránkami F1 (cca 65 %). Postupně se ale prosazují nové výdobytky techniky, do popředí se tlačí facebook, twitter, instagram či mobilní telefony (i když jejich obliba oproti roku 2016 prozatím mírně poklesla), naopak velký propad zaznamenaly klasické noviny a prakticky zmizel poslech zpráv o F1 z rozhlasového vysílání. Magazíny F1 si drží zhruba stejnou úroveň - cca 10 %.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.