Současný vývoj šampionátu může leccos naznačit i co se týče obliby jednotlivých týmů. Ztráta dominance Mercedesu se sice neprojevila v jeho oblibě, naopak se ještě zvýšila, ale odstup mezi prvními dvěma týmy zůstává nadále značný.
Stejně jako v případě jednotlivých pilotů, o jejichž popularitě už jsme vás informovali, pocházejí výsledky týkající se obliby týmů z iniciativy F1 Global Fan Survey, do níž byl zapojen internetový server motorsport.com. Výsledky byly zveřejněny v rámci závodního víkendu Grand Prix Monaka.
Ferrari si drží příčku nejoblíbenějšího týmu už od roku 2010. Letos se mu ale díky úspěšnému vstupu do sezóny podařilo svůj odstup od ostatních na opravdu více než značný. A to si takový Mercedes od roku 2015, kdy mu svou přízeň vyslovilo 8,3 % respondentů, polepšil prakticky o dvojnásobek. Těšit ho může alespoň skutečnost, že Stříbrné šípy jsou bezkonkurenčně nejoblíbenější ve Velké Británii - nejspíš díky Hamiltonovi. Odtud pochází 30,7 % týmových fanoušků.
1. Ferrari 31,9 % 2. Mercedes 16,2 % 3. McLaren 15,8 % 4. Red Bull 14,1 % 5. Williams 5 %Z tohoto pohledu je překvapivé umístění McLarenu, který už třetí sezónu nepodává nejlepší výsledky a celkem logicky poklesl v oblíbenosti za Mercedes, ale příliš na něj neztrácí. Jak se zdá, tým má opravdu věrnou základnu příznivců, kteří ho neopouštějí ani v těžkých časech. Neuvádíme procentuální hodnoty týmů Force India, Renault, Sauber, Toro Rosso a Haas, které nejsou vyšší než 2 %.
Zajímavé informace o příspěvcích fanoušků nabízí i jejich rostoucí počet, který překročil hranici 140 000. Z toho téměř dvě třetiny zaujímají Evropané, ale množství amerických fanoušků se oproti roku 2015 podstatně zvýšilo. Rozhodně pozoruhodné je i věkové složení - zhruba 28 % příznivců se rekrutuje ze skupiny mezi 25 a 34 roky, nejméně pak je těch mezi 35 a 44 lety, i když 22 % není nijak dramatické.
Do které skupiny, týkající se sledování počtu závodů, patříte vy? Necelých 9 % jich shlédne méně než čtyři za rok, mírně přes 10 % si zapne televizor (nebo se dostaví do ochozů) v rozpětí 5 - 12 Grand Prix a o vlas více než 80 % je svědkem 13 a více závodů. Pořád je sledování F1 nejčastější na televizních obrazovkách (téměř 70 %) před webovými stránkami F1 (cca 65 %). Postupně se ale prosazují nové výdobytky techniky, do popředí se tlačí facebook, twitter, instagram či mobilní telefony (i když jejich obliba oproti roku 2016 prozatím mírně poklesla), naopak velký propad zaznamenaly klasické noviny a prakticky zmizel poslech zpráv o F1 z rozhlasového vysílání. Magazíny F1 si drží zhruba stejnou úroveň - cca 10 %.
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.
Při jízdě s Ferrari F2008 na Goodwoodu si Felipe Massa neodpustil vtipnou poznámku o svém ztraceném titulu z roku 2008. I po letech tak připomněl kontroverzní finále sezony, které mu uniklo v posledních vteřinách závodu.
Výkonnostní propad Red Bullu s monopostem RB21 nabírá na obrátkách – po sérii nepřesvědčivých výsledků se tým propadl až na čtvrtou příčku Poháru konstruktérů.
Svět Formule 1 celý týden žije odchodem Christiana Hornera z Red Bullu. Své stanovisko k této události už vyjádřil i jeden z mistrů světa.
Will Buxton a Jennie Gow se zamýšlejí nad tím, kam by mohla vést další kariérní cesta Christiana Hornera, pokud by opustil Red Bull. Zvažují jak jeho možný přesun do vedení F1, tak i variantu dočasného ústupu z veřejného prostoru.
Bývalý jezdec Red Bullu Sergio Perez nezavřel dveře za svou formulovou kariérou. Aktuálně jedná s několika stájemi a hledá cestu zpět na startovní rošt. Zda se mu podaří najít konkurenceschopné místo, ukážou následující týdny.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.