Loni na tom byl tým se sídlem ve Faenze o něco lépe, ale s ohledem na tehdejší rozložení sil byla záležitost o něco složitější. Williams byl o něco silnější, Force India se ještě pořádně nerozjela a McLaren a Haas byl na dosah.
Momentálně se nachází Toro Rosso na páté příčce Poháru konstruktérů s tříbodovým náskokem právě na Williams. Na jeho kontě se skví 21 bodů, tedy o pět méně než před rokem. Podvozek typu STR11 byl považován za jeden z nejlepších ve startovním poli, jako největší slabina byl považován rok starý motor Ferrari.
Technický ředitel týmu James Key v současné době připouští, že STR12 není tak silný jako jeho předchůdce navzdory návratu k motorům značky Renault. Jako největší nedostatek uvádí chybějící celkový přítlak a ve své prognóze se obává, že v Monaku bude nesmírně těžké zopakovat dobrou formu z předchozích závodů.
"Nemyslím, že bychom měli tak silné šasi jako v posledních dvou letech. Na úrovni tratí jako Barcelona jsme dobří a nacházíme se ve skupině stejně výkonných týmů. V Monaku by to mohlo být obdobné. Mám za to, že nám výkon v tomto závodě pomůže. Jsme tu přiměřeně konkurenční v oblasti mechanického přítlaku a nastavení vozu. Ani piloti nejsou tak špatní, takže si budeme držet palce, aby to vyšlo," vyhlíží možnosti pro závod Key.
Přes určitý optimismus se Key domnívá, že před týmem neustále leží hodně velký prostor, ve kterém je co zlepšovat. Vede ho k tomu i názor, že loni po nadějném začátku sezóny neměl tým před sebou perspektivu, protože celou sezónu 2016 absolvoval s onou starší verzí motoru.
"Co se týče šasi, máme ještě v oblasti nových pravidel jisté rezervy. Nacházíme se oproti minulosti v určité fázi. Všichni začali minulý rok stejně - nikdo z nás neměl k dispozici 18 měsíců, protože pravidla se nedohodla dříve než před rokem. Bude potřeba pro některé případy najít jiné základní principy," pokračuje Key.
Technický ředitel rovněž hovoří o svých soupeřích a dokáže ocenit jejich momentální výsledky. Jako v případě Force Indie, která má před závodem v Monaku na Toro Rosso náskok 32 bodů a podle Keye odvádí skvělou práci.
"Force India je momentálně v naprosté pohodě. Bodují oběma vozy, nepřipouštějí žádná dramata, jsou spolehliví, vykazují dobré tempo a mají konzistentní strategii. To jim dovoluje jít dál a odvádět skvělou práci, pro ostatní z nás je v tomto boji všechno na dosah. Situace se může měnit každý víkend a pokud nás postihne nějaký výpadek, není vyloučen citelný pokles v šampionátu," dodává Key.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.