Loni na tom byl tým se sídlem ve Faenze o něco lépe, ale s ohledem na tehdejší rozložení sil byla záležitost o něco složitější. Williams byl o něco silnější, Force India se ještě pořádně nerozjela a McLaren a Haas byl na dosah.
Momentálně se nachází Toro Rosso na páté příčce Poháru konstruktérů s tříbodovým náskokem právě na Williams. Na jeho kontě se skví 21 bodů, tedy o pět méně než před rokem. Podvozek typu STR11 byl považován za jeden z nejlepších ve startovním poli, jako největší slabina byl považován rok starý motor Ferrari.
Technický ředitel týmu James Key v současné době připouští, že STR12 není tak silný jako jeho předchůdce navzdory návratu k motorům značky Renault. Jako největší nedostatek uvádí chybějící celkový přítlak a ve své prognóze se obává, že v Monaku bude nesmírně těžké zopakovat dobrou formu z předchozích závodů.
"Nemyslím, že bychom měli tak silné šasi jako v posledních dvou letech. Na úrovni tratí jako Barcelona jsme dobří a nacházíme se ve skupině stejně výkonných týmů. V Monaku by to mohlo být obdobné. Mám za to, že nám výkon v tomto závodě pomůže. Jsme tu přiměřeně konkurenční v oblasti mechanického přítlaku a nastavení vozu. Ani piloti nejsou tak špatní, takže si budeme držet palce, aby to vyšlo," vyhlíží možnosti pro závod Key.
Přes určitý optimismus se Key domnívá, že před týmem neustále leží hodně velký prostor, ve kterém je co zlepšovat. Vede ho k tomu i názor, že loni po nadějném začátku sezóny neměl tým před sebou perspektivu, protože celou sezónu 2016 absolvoval s onou starší verzí motoru.
"Co se týče šasi, máme ještě v oblasti nových pravidel jisté rezervy. Nacházíme se oproti minulosti v určité fázi. Všichni začali minulý rok stejně - nikdo z nás neměl k dispozici 18 měsíců, protože pravidla se nedohodla dříve než před rokem. Bude potřeba pro některé případy najít jiné základní principy," pokračuje Key.
Technický ředitel rovněž hovoří o svých soupeřích a dokáže ocenit jejich momentální výsledky. Jako v případě Force Indie, která má před závodem v Monaku na Toro Rosso náskok 32 bodů a podle Keye odvádí skvělou práci.
"Force India je momentálně v naprosté pohodě. Bodují oběma vozy, nepřipouštějí žádná dramata, jsou spolehliví, vykazují dobré tempo a mají konzistentní strategii. To jim dovoluje jít dál a odvádět skvělou práci, pro ostatní z nás je v tomto boji všechno na dosah. Situace se může měnit každý víkend a pokud nás postihne nějaký výpadek, není vyloučen citelný pokles v šampionátu," dodává Key.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.
Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.
Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.