Loni na tom byl tým se sídlem ve Faenze o něco lépe, ale s ohledem na tehdejší rozložení sil byla záležitost o něco složitější. Williams byl o něco silnější, Force India se ještě pořádně nerozjela a McLaren a Haas byl na dosah.
Momentálně se nachází Toro Rosso na páté příčce Poháru konstruktérů s tříbodovým náskokem právě na Williams. Na jeho kontě se skví 21 bodů, tedy o pět méně než před rokem. Podvozek typu STR11 byl považován za jeden z nejlepších ve startovním poli, jako největší slabina byl považován rok starý motor Ferrari.
Technický ředitel týmu James Key v současné době připouští, že STR12 není tak silný jako jeho předchůdce navzdory návratu k motorům značky Renault. Jako největší nedostatek uvádí chybějící celkový přítlak a ve své prognóze se obává, že v Monaku bude nesmírně těžké zopakovat dobrou formu z předchozích závodů.
"Nemyslím, že bychom měli tak silné šasi jako v posledních dvou letech. Na úrovni tratí jako Barcelona jsme dobří a nacházíme se ve skupině stejně výkonných týmů. V Monaku by to mohlo být obdobné. Mám za to, že nám výkon v tomto závodě pomůže. Jsme tu přiměřeně konkurenční v oblasti mechanického přítlaku a nastavení vozu. Ani piloti nejsou tak špatní, takže si budeme držet palce, aby to vyšlo," vyhlíží možnosti pro závod Key.
Přes určitý optimismus se Key domnívá, že před týmem neustále leží hodně velký prostor, ve kterém je co zlepšovat. Vede ho k tomu i názor, že loni po nadějném začátku sezóny neměl tým před sebou perspektivu, protože celou sezónu 2016 absolvoval s onou starší verzí motoru.
"Co se týče šasi, máme ještě v oblasti nových pravidel jisté rezervy. Nacházíme se oproti minulosti v určité fázi. Všichni začali minulý rok stejně - nikdo z nás neměl k dispozici 18 měsíců, protože pravidla se nedohodla dříve než před rokem. Bude potřeba pro některé případy najít jiné základní principy," pokračuje Key.
Technický ředitel rovněž hovoří o svých soupeřích a dokáže ocenit jejich momentální výsledky. Jako v případě Force Indie, která má před závodem v Monaku na Toro Rosso náskok 32 bodů a podle Keye odvádí skvělou práci.
"Force India je momentálně v naprosté pohodě. Bodují oběma vozy, nepřipouštějí žádná dramata, jsou spolehliví, vykazují dobré tempo a mají konzistentní strategii. To jim dovoluje jít dál a odvádět skvělou práci, pro ostatní z nás je v tomto boji všechno na dosah. Situace se může měnit každý víkend a pokud nás postihne nějaký výpadek, není vyloučen citelný pokles v šampionátu," dodává Key.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.