Loni na tom byl tým se sídlem ve Faenze o něco lépe, ale s ohledem na tehdejší rozložení sil byla záležitost o něco složitější. Williams byl o něco silnější, Force India se ještě pořádně nerozjela a McLaren a Haas byl na dosah.
Momentálně se nachází Toro Rosso na páté příčce Poháru konstruktérů s tříbodovým náskokem právě na Williams. Na jeho kontě se skví 21 bodů, tedy o pět méně než před rokem. Podvozek typu STR11 byl považován za jeden z nejlepších ve startovním poli, jako největší slabina byl považován rok starý motor Ferrari.
Technický ředitel týmu James Key v současné době připouští, že STR12 není tak silný jako jeho předchůdce navzdory návratu k motorům značky Renault. Jako největší nedostatek uvádí chybějící celkový přítlak a ve své prognóze se obává, že v Monaku bude nesmírně těžké zopakovat dobrou formu z předchozích závodů.
"Nemyslím, že bychom měli tak silné šasi jako v posledních dvou letech. Na úrovni tratí jako Barcelona jsme dobří a nacházíme se ve skupině stejně výkonných týmů. V Monaku by to mohlo být obdobné. Mám za to, že nám výkon v tomto závodě pomůže. Jsme tu přiměřeně konkurenční v oblasti mechanického přítlaku a nastavení vozu. Ani piloti nejsou tak špatní, takže si budeme držet palce, aby to vyšlo," vyhlíží možnosti pro závod Key.
Přes určitý optimismus se Key domnívá, že před týmem neustále leží hodně velký prostor, ve kterém je co zlepšovat. Vede ho k tomu i názor, že loni po nadějném začátku sezóny neměl tým před sebou perspektivu, protože celou sezónu 2016 absolvoval s onou starší verzí motoru.
"Co se týče šasi, máme ještě v oblasti nových pravidel jisté rezervy. Nacházíme se oproti minulosti v určité fázi. Všichni začali minulý rok stejně - nikdo z nás neměl k dispozici 18 měsíců, protože pravidla se nedohodla dříve než před rokem. Bude potřeba pro některé případy najít jiné základní principy," pokračuje Key.
Technický ředitel rovněž hovoří o svých soupeřích a dokáže ocenit jejich momentální výsledky. Jako v případě Force Indie, která má před závodem v Monaku na Toro Rosso náskok 32 bodů a podle Keye odvádí skvělou práci.
"Force India je momentálně v naprosté pohodě. Bodují oběma vozy, nepřipouštějí žádná dramata, jsou spolehliví, vykazují dobré tempo a mají konzistentní strategii. To jim dovoluje jít dál a odvádět skvělou práci, pro ostatní z nás je v tomto boji všechno na dosah. Situace se může měnit každý víkend a pokud nás postihne nějaký výpadek, není vyloučen citelný pokles v šampionátu," dodává Key.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.