Loni dosáhl tým Force India svého nejlepšího výsledku v existenci - čtvrté místo v Poháru konstruktérů pro malou stáj bylo velkou výzvou. Přestože mnozí tvrdili, že se nepodaří obhájit tento výsledek, zatím se Mallyův tým drží. Snad i proto si vytváří menší problémy jinde.
Ve Španělsku mohly v "růžové zóně" (jeden z titulů podle nově zbarvených vozů) vypuknout patřičné oslavy. Zisk 22 bodů a upevnění průběžného čtvrtého místa v klasifikaci Poháru konstruktérů bylo určitě důvodem k radosti. Méně už asi potěšila vedení Force Indie pokuta, kterou jí udělili odpovědní pracovníci FIA, protože tým nedodržel nový výklad sportovních předpisů, které vešly v platnost právě před španělskou Grand Prix.
Podle nich měly být právě od tohoto závodu na vozech větší startovní čísla, aby byla dobře viditelná zepředu, dále pak na boku společně s možností nové jmenovky v třípísmenném provedení, jak se objevují nejčastěji na signalizačních tabulích a televizní grafice.
Force India si ale na svých vozech ponechala jen startovní číslo na horní části příďového segmentu. Zajímavé ovšem je, že takovým provedením prošla přejímkou a nikdo nic nenamítal. Problémy se objevily až po závodě, kdy byla týmu udělena pokuta 25 000 eur kvůli nedodržení nového nařízení. Stewardi ovšem zároveň uvedli, že trest je podmínečný na dobu 12 měsíců z toho důvodu, že před závodem nikdo nenařídil opravdu daného stavu. Tým navíc uvedl, že v této věci hodlá si FIA bezproblémově spolupracovat, aby byla situace co nejdřív napravena.
"Pochopitelně jsme si mysleli, že je všechno v pořádku. Představili jsme FIA návrh našeho vozu během závodu v Soči a nikdo nic nenamítal. Číslo na našich vozech se nikam neposunulo, jen se změnila jeho velikost podle požadavků FIA a Charlie Whitinga. Sportovní řády říkají, že číslo na přední části vozu musí být jasně viditelné. Pokud tedy stojíte čelem k vozu a on kolem vás projede, měli byste ho zaregistrovat. Pokud tedy v našem případě není číslo řádně ze všech úhlů viditelné, postaráme se o to, aby to bylo vyřešeno," vyjádřil se k situaci pro server motorsport.com sportovní ředitel Andy Stevenson.
"Je to mírně zmatené, mysleli jsme si, že jednáme v souladu s pravidly, protože s námi o tom nikdo nemluvil, až po závodě. Odpovědní komisaři kontrolovali vozy ve čtvrtek. Nové nařízení bylo vydáno, ale nejspíš nebylo tak docela vypovídající, ale jsme rádi, že už víme co a jak. Nehlídali jsme, jak stewardi jednají u jiných týmů. Ostatně i jiné týmy mají číslo na stejném místě, ale jak to vypadá, my jsme byli jediní, jímž to bylo vytčeno," pokračuje Stevenson.
Určitě někoho napadne, že problémem může být i umístění čísel v zadní části vozu. Většina týmů využila pro jeho prezentaci tolik diskutovanou "žraločí ploutev", ovšem Force India zvolila vrchní stranu bočnic, takže z určité úrovně číslo nemusí být vidět vůbec nebo jen velice obtížně. Ovšem tuto oblast předpisy FIA detailně neřeší.
"Ze strany FIA jsme byli požádáni, aby na bocích bylo uvedeno startovní číslo nebo zkratka jména pilota (TLA). Ovšem to je jenom žádost, nikoli pravidlo. Byla to naše dobrá vůle, že jsme tam umístili číslo, protože je pak jasně viditelné z výše umístěných kamer a nebo z leteckých záběrů. Na »žraločí ploutev« jsme ho neumístili kvůli sponzorské smlouvě. A pokud se nijak pravidla v této oblasti nezměnila, nemůžeme s nimi být v rozporu. My čísla změnili v zájmu motorsportu. Navíc jsme tento víkend hodně natáčeli a tyto záběry nám umožní se k nim vrátit a prohlédnout si všechno řádně ze všech úhlů. Nechceme dělat žádné potíže, ale znovu opakuji, že nám nikdo až do neděle po závodě nic nevytýkal - všichni vypadali, že jsou spokojeni," uzavírá Stevenson.
Možná je to jen velká bublina, nafouknutá kolem drobného nedostatku, žabomyší spory, napadne mnohé ze čtenářů. Ale z historie Formule 1 známe podobně "malé" prohřešky, které by mohly vést k citelnějším trestům.
Lewis Hamilton opouštěl Interlagos po kvalifikaci s viditelným zklamáním, když se musel spokojit s 13. místem.
Lando Norris opět ukázal skvělou formu během napínavé kvalifikace na okruhu Interlagos. Britský jezdec naznačil, že v boji o titul mistra světa bude i nadále patřit mezi hlavní favority.
Oscar Piastri havaroval za mokrých podmínek na Interlagosu, což mu výrazně zkomplikovalo boj o titul a zvětšilo náskok jeho týmového kolegy v průběžném pořadí šampionátu.
Gabriel Bortoleto havaroval během brazilského sprintu a jeho vůz utrpěl vážná poškození. Pilot byl preventivně odeslán do lékařského centra .
Lando Norris v Brazílii zvládl napínavý sprint s bravurou, když odolal dravému útoku Kimiho Antonelliho a dojel si pro vítězství. Zatímco Brit potvrdil své mistrovské ambice, jeho největší soupeř v boji o titul Oscar Piastri skončil po nehodě mimo hru a způsobil přerušení závodu červenými vlajkami.
Lídr šampionátu Lando Norris odstartoval víkend v São Paulu ve velkém stylu, když si na legendárním okruhu Interlagos zajistil pole position pro sobotní sprint.
Lewis Hamilton se po závodě v Mexiku otevřeně vyjádřil k aktuálnímu dění ve Formuli 1 a poukázal na problém, který podle něj ovlivňuje férovost šampionátu.
Lando Norris prozradil, co mu dodává sebedůvěru v závěru sezóny 2025. Zdůraznil, že klíčová je pro něj vlastní forma a konzistence během závodních víkendů.
Max Verstappen komentuje aktuální dění v šampionátu a sdílí svůj pohled na situaci mezi jezdci Mclarenu.
Lando Norris mluvil o významu nadcházejícího závodu a jeho osobním pohledu na určité okruhy. Diskutoval také o historických vazbách týmu a tradici spojené s Brazílií.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.