Před sezónou to vypadalo na velké odhodlání, McLaren dokonce avizoval pravidelný atak bodovaných pozic, sice to neřekl naplno, ale vnadil své fanoušky i na možný útok na stupně vítězů. Realita je však zcela odlišná a zklamaný Alonso si začíná klást podmínky.
Testy místo progresu znamenaly spíše trápení a Alonso s týmovým kolegou Vandoornem toho příliš nenajezdili. Když už to v sezónní zkoušce v Bahrajnu vypadalo nadějně, přišel závod v Soči a Alonso do něj vůbec neodstartoval. A na domácí trati, kde se chtěl nejspíš maximálně předvést, mu explodoval motor dříve, než mohl něco ukázat.
Je pochopitelné, že ambiciózní Španěl trpí - neustále se mu předhazuje fakt, že po dvou slepených titulech před deseti lety vlastně nikdy nedokázal svůj triumf zopakovat. Je to poněkud zkreslené tvrzení, Alonso se rozhodně nepropadl do hloubi startovního pole, na Ferrari měl dvakrát dobrou příležitost opět získat korunu světového šampiona. Jenže poslední roky jsou pro něj těžkým zklamáním, které stále častěji dává najevo.
Jedním z takových kroků je i absence na Grand Prix Monaka, místo níž si Fernando vyzkouší monopost IndyCar na slavých 500 mil INDY. Toto rozhodnutí se stále široce komentuje a názory rozhodně nejsou jednoznačné. Alonso však myslí dál než jen na konec května, kdy se ve "staré cihelně" představí. Letos mu končí tříletý kontrakt u McLarenu a je tu tedy otázka, co dál. Alonso je pořád hodnocen jako špičkový pilot a pokud nedojde přes letní přestávku k výraznému posunu v kvalitě McLarenu resp. pohonné jednotky Honda, jeho druhé angažmá ve Wokingu nejspíš skončí.
Kam by mohl zamířit? Pochopitelně se nabízí Mercedes, kde by jedno místo mělo být volné, protože Bottas má smlouvu pouze na letošní rok. Pohonné jednotky Renault a Ferrari také zaznamenaly značný pokrok, takže se nabízí i další kombinace, ačkoliv se o nich u McLarenu zatím nemluví.
"Současnou F1 mám rád a mým záměrem, nebo řekněme prioritou je v ní dále závodit. V týmu jsem spokojený, ale nevyhráváme. Pokud se v září nebo říjnu budeme nacházet v pozici, kdy naše vyhlídky na vítězství v roce 2018 budou reálné, rád v tomto týmu zůstanu. Ale jestli to tak nebude, rád si o své budoucnosti promluvím i někde jinde," uvedl Alonso v prostředí domácí Grand Prix na Circuit de Catalunya.
Je možná ještě brzo dělat nějaké závěry, když je před piloty ještě 16 Grand Prix. Jenže se objevují spekulace o Vettelovi, které dmýchají zejména italská periodika, takže nechávat rozhodnutí na poslední chvíli by mohlo být netaktické. V této souvislosti se také celkem logicky nabízí otázka, zda by se Fernando Alonso nevrátil do týmu, který po sezóně 2014 opustil a ne zrovna v nejlepším rozpoložení.
"Koncem léta se budu muset rozhodnout, co udělám v roce 2018, jestli třeba nenastal čas na jiné výzvy než je F1. Nebo pokud budu nadále v F1 závodit, zda se mi naskytne šance na zisk šampionátu, což je můj hlavní cíl. Jsem otevřen prakticky všemu," prohlásil trochu tajemně Alonso s dodatkem, že současný stav Hondy je pro něj zcela nepřijatelný.
V posledních týdnech se stále častěji spekuluje o možné obnovení používání motorů V10 ve Formuli 1. Tento návrat k ikonické technologii by mohl přinést zásadní změny ve výkonu a zvuku aut, což by jistě vzbudilo velký zájem mezi fanoušky i týmy.
Alain Prost, čtyřnásobný mistr světa Formule 1, čelí nenávistným zprávám na sociálních sítích kvůli své rivalitě s Ayrtonem Sennou, která ho pronásleduje i po více než 30 letech. Tato minulost se stala nevyhnutelnou součástí jeho života. Prezident FIA Mohamed Ben Sulayem vyjádřil podporu Prostovi a pokračuje v boji proti urážkám v online prostředí.
Sezóna Formule 1 v roce 2025 slibuje být jednou z nejzajímavějších a nejdiskutovanějších v posledních letech. Britská média se zaměřují na několik klíčových témat, která budou formovat nadcházející ročník.
Johnny Herbert tvrdí, že by bylo logické, kdyby Max Verstappen zvažoval návrat ke spolupráci s Adrianem Neweym a Hondou v týmu Aston Martin.
Flavio Briatore, výkonný poradce týmu Alpine, v dokumentu Drive to Survive bez servítek vyjádřil svůj názor na Estebana Ocona. Bývalý šéf Renaultu nešetřil kritikou a jasně dal najevo, co si o budoucím jezdci Haasu pro sezonu 2025 skutečně myslí.
Max Verstappen v posledních dnech varuje své fanoušky na možné technické problémy v úvodu sezóny, což se odráží v opatrných vyjádřeních z tábora Red Bullu. I přesto však Bernie Ecclestone věří, že titul i letos skončí v rukou holandského pilota.
Během zimní přestávky FIA informovala týmy Formule 1 o revizi technické směrnice, která se zaměřuje na testování pružnosti předních křídel.
Během sezóny 2024 F1 byl McLaren často předmětem pozornosti producentů Drive to Survive. Ačkoliv se v Wokingu nemuselo nutně jednat o přímý konflikt, objevila se tam kontroverze, která vzbudila pozornost.
Strategická inženýrka Red Bullu Hannah Schmitz využívá svou pozici k motivaci žen v motorsportu. Jako jedna z nejvýraznějších žen v paddocku ukazuje, že F1 není jen mužská záležitost. Svým působením otevírá dveře talentovaným a odhodlaným bez ohledu na pohlaví.
Na začátku roku 2024 učinil Lewis Hamilton krok, který otřásl světem Formule 1, když oznámil, že přechází do Ferrari, čímž pravděpodobně přepsal historii přestupů v této disciplíně. Dost o tom vypovídá i nová série o F1 na službě Netflix.
Max Verstappen přiznal, že Red Bull letos není favoritem na vítězství v Austrálii, protože konkurence, jako McLaren, Ferrari a Mercedes, se výrazně zlepšila.
Max Verstappen považuje McLaren za hlavního favorita na titul v nadcházející sezóně, přičemž Red Bull má ještě co zlepšovat. I když Verstappen nečeká vítězství v Melbourne, věří v postupné zlepšení v průběhu sezóny.