Před sezónou to vypadalo na velké odhodlání, McLaren dokonce avizoval pravidelný atak bodovaných pozic, sice to neřekl naplno, ale vnadil své fanoušky i na možný útok na stupně vítězů. Realita je však zcela odlišná a zklamaný Alonso si začíná klást podmínky.
Testy místo progresu znamenaly spíše trápení a Alonso s týmovým kolegou Vandoornem toho příliš nenajezdili. Když už to v sezónní zkoušce v Bahrajnu vypadalo nadějně, přišel závod v Soči a Alonso do něj vůbec neodstartoval. A na domácí trati, kde se chtěl nejspíš maximálně předvést, mu explodoval motor dříve, než mohl něco ukázat.
Je pochopitelné, že ambiciózní Španěl trpí - neustále se mu předhazuje fakt, že po dvou slepených titulech před deseti lety vlastně nikdy nedokázal svůj triumf zopakovat. Je to poněkud zkreslené tvrzení, Alonso se rozhodně nepropadl do hloubi startovního pole, na Ferrari měl dvakrát dobrou příležitost opět získat korunu světového šampiona. Jenže poslední roky jsou pro něj těžkým zklamáním, které stále častěji dává najevo.
Jedním z takových kroků je i absence na Grand Prix Monaka, místo níž si Fernando vyzkouší monopost IndyCar na slavých 500 mil INDY. Toto rozhodnutí se stále široce komentuje a názory rozhodně nejsou jednoznačné. Alonso však myslí dál než jen na konec května, kdy se ve "staré cihelně" představí. Letos mu končí tříletý kontrakt u McLarenu a je tu tedy otázka, co dál. Alonso je pořád hodnocen jako špičkový pilot a pokud nedojde přes letní přestávku k výraznému posunu v kvalitě McLarenu resp. pohonné jednotky Honda, jeho druhé angažmá ve Wokingu nejspíš skončí.
Kam by mohl zamířit? Pochopitelně se nabízí Mercedes, kde by jedno místo mělo být volné, protože Bottas má smlouvu pouze na letošní rok. Pohonné jednotky Renault a Ferrari také zaznamenaly značný pokrok, takže se nabízí i další kombinace, ačkoliv se o nich u McLarenu zatím nemluví.
"Současnou F1 mám rád a mým záměrem, nebo řekněme prioritou je v ní dále závodit. V týmu jsem spokojený, ale nevyhráváme. Pokud se v září nebo říjnu budeme nacházet v pozici, kdy naše vyhlídky na vítězství v roce 2018 budou reálné, rád v tomto týmu zůstanu. Ale jestli to tak nebude, rád si o své budoucnosti promluvím i někde jinde," uvedl Alonso v prostředí domácí Grand Prix na Circuit de Catalunya.
Je možná ještě brzo dělat nějaké závěry, když je před piloty ještě 16 Grand Prix. Jenže se objevují spekulace o Vettelovi, které dmýchají zejména italská periodika, takže nechávat rozhodnutí na poslední chvíli by mohlo být netaktické. V této souvislosti se také celkem logicky nabízí otázka, zda by se Fernando Alonso nevrátil do týmu, který po sezóně 2014 opustil a ne zrovna v nejlepším rozpoložení.
"Koncem léta se budu muset rozhodnout, co udělám v roce 2018, jestli třeba nenastal čas na jiné výzvy než je F1. Nebo pokud budu nadále v F1 závodit, zda se mi naskytne šance na zisk šampionátu, což je můj hlavní cíl. Jsem otevřen prakticky všemu," prohlásil trochu tajemně Alonso s dodatkem, že současný stav Hondy je pro něj zcela nepřijatelný.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.