Před sezónou to vypadalo na velké odhodlání, McLaren dokonce avizoval pravidelný atak bodovaných pozic, sice to neřekl naplno, ale vnadil své fanoušky i na možný útok na stupně vítězů. Realita je však zcela odlišná a zklamaný Alonso si začíná klást podmínky.
Testy místo progresu znamenaly spíše trápení a Alonso s týmovým kolegou Vandoornem toho příliš nenajezdili. Když už to v sezónní zkoušce v Bahrajnu vypadalo nadějně, přišel závod v Soči a Alonso do něj vůbec neodstartoval. A na domácí trati, kde se chtěl nejspíš maximálně předvést, mu explodoval motor dříve, než mohl něco ukázat.
Je pochopitelné, že ambiciózní Španěl trpí - neustále se mu předhazuje fakt, že po dvou slepených titulech před deseti lety vlastně nikdy nedokázal svůj triumf zopakovat. Je to poněkud zkreslené tvrzení, Alonso se rozhodně nepropadl do hloubi startovního pole, na Ferrari měl dvakrát dobrou příležitost opět získat korunu světového šampiona. Jenže poslední roky jsou pro něj těžkým zklamáním, které stále častěji dává najevo.
Jedním z takových kroků je i absence na Grand Prix Monaka, místo níž si Fernando vyzkouší monopost IndyCar na slavých 500 mil INDY. Toto rozhodnutí se stále široce komentuje a názory rozhodně nejsou jednoznačné. Alonso však myslí dál než jen na konec května, kdy se ve "staré cihelně" představí. Letos mu končí tříletý kontrakt u McLarenu a je tu tedy otázka, co dál. Alonso je pořád hodnocen jako špičkový pilot a pokud nedojde přes letní přestávku k výraznému posunu v kvalitě McLarenu resp. pohonné jednotky Honda, jeho druhé angažmá ve Wokingu nejspíš skončí.
Kam by mohl zamířit? Pochopitelně se nabízí Mercedes, kde by jedno místo mělo být volné, protože Bottas má smlouvu pouze na letošní rok. Pohonné jednotky Renault a Ferrari také zaznamenaly značný pokrok, takže se nabízí i další kombinace, ačkoliv se o nich u McLarenu zatím nemluví.
"Současnou F1 mám rád a mým záměrem, nebo řekněme prioritou je v ní dále závodit. V týmu jsem spokojený, ale nevyhráváme. Pokud se v září nebo říjnu budeme nacházet v pozici, kdy naše vyhlídky na vítězství v roce 2018 budou reálné, rád v tomto týmu zůstanu. Ale jestli to tak nebude, rád si o své budoucnosti promluvím i někde jinde," uvedl Alonso v prostředí domácí Grand Prix na Circuit de Catalunya.
Je možná ještě brzo dělat nějaké závěry, když je před piloty ještě 16 Grand Prix. Jenže se objevují spekulace o Vettelovi, které dmýchají zejména italská periodika, takže nechávat rozhodnutí na poslední chvíli by mohlo být netaktické. V této souvislosti se také celkem logicky nabízí otázka, zda by se Fernando Alonso nevrátil do týmu, který po sezóně 2014 opustil a ne zrovna v nejlepším rozpoložení.
"Koncem léta se budu muset rozhodnout, co udělám v roce 2018, jestli třeba nenastal čas na jiné výzvy než je F1. Nebo pokud budu nadále v F1 závodit, zda se mi naskytne šance na zisk šampionátu, což je můj hlavní cíl. Jsem otevřen prakticky všemu," prohlásil trochu tajemně Alonso s dodatkem, že současný stav Hondy je pro něj zcela nepřijatelný.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.