Před sezónou to vypadalo na velké odhodlání, McLaren dokonce avizoval pravidelný atak bodovaných pozic, sice to neřekl naplno, ale vnadil své fanoušky i na možný útok na stupně vítězů. Realita je však zcela odlišná a zklamaný Alonso si začíná klást podmínky.
Testy místo progresu znamenaly spíše trápení a Alonso s týmovým kolegou Vandoornem toho příliš nenajezdili. Když už to v sezónní zkoušce v Bahrajnu vypadalo nadějně, přišel závod v Soči a Alonso do něj vůbec neodstartoval. A na domácí trati, kde se chtěl nejspíš maximálně předvést, mu explodoval motor dříve, než mohl něco ukázat.
Je pochopitelné, že ambiciózní Španěl trpí - neustále se mu předhazuje fakt, že po dvou slepených titulech před deseti lety vlastně nikdy nedokázal svůj triumf zopakovat. Je to poněkud zkreslené tvrzení, Alonso se rozhodně nepropadl do hloubi startovního pole, na Ferrari měl dvakrát dobrou příležitost opět získat korunu světového šampiona. Jenže poslední roky jsou pro něj těžkým zklamáním, které stále častěji dává najevo.
Jedním z takových kroků je i absence na Grand Prix Monaka, místo níž si Fernando vyzkouší monopost IndyCar na slavých 500 mil INDY. Toto rozhodnutí se stále široce komentuje a názory rozhodně nejsou jednoznačné. Alonso však myslí dál než jen na konec května, kdy se ve "staré cihelně" představí. Letos mu končí tříletý kontrakt u McLarenu a je tu tedy otázka, co dál. Alonso je pořád hodnocen jako špičkový pilot a pokud nedojde přes letní přestávku k výraznému posunu v kvalitě McLarenu resp. pohonné jednotky Honda, jeho druhé angažmá ve Wokingu nejspíš skončí.
Kam by mohl zamířit? Pochopitelně se nabízí Mercedes, kde by jedno místo mělo být volné, protože Bottas má smlouvu pouze na letošní rok. Pohonné jednotky Renault a Ferrari také zaznamenaly značný pokrok, takže se nabízí i další kombinace, ačkoliv se o nich u McLarenu zatím nemluví.
"Současnou F1 mám rád a mým záměrem, nebo řekněme prioritou je v ní dále závodit. V týmu jsem spokojený, ale nevyhráváme. Pokud se v září nebo říjnu budeme nacházet v pozici, kdy naše vyhlídky na vítězství v roce 2018 budou reálné, rád v tomto týmu zůstanu. Ale jestli to tak nebude, rád si o své budoucnosti promluvím i někde jinde," uvedl Alonso v prostředí domácí Grand Prix na Circuit de Catalunya.
Je možná ještě brzo dělat nějaké závěry, když je před piloty ještě 16 Grand Prix. Jenže se objevují spekulace o Vettelovi, které dmýchají zejména italská periodika, takže nechávat rozhodnutí na poslední chvíli by mohlo být netaktické. V této souvislosti se také celkem logicky nabízí otázka, zda by se Fernando Alonso nevrátil do týmu, který po sezóně 2014 opustil a ne zrovna v nejlepším rozpoložení.
"Koncem léta se budu muset rozhodnout, co udělám v roce 2018, jestli třeba nenastal čas na jiné výzvy než je F1. Nebo pokud budu nadále v F1 závodit, zda se mi naskytne šance na zisk šampionátu, což je můj hlavní cíl. Jsem otevřen prakticky všemu," prohlásil trochu tajemně Alonso s dodatkem, že současný stav Hondy je pro něj zcela nepřijatelný.
Mercedes si v pátečních trénincích v Montrealu vybojoval první a třetí místo, přičemž George Russell ujistil, že během svého nejlepšího kola ve druhém tréninku plně využil potenciál vozu a nijak nešetřil.
Hlavní kandidáti na titul ve Formuli 1, Lando Norris a Oscar Piastri, přiznali, že jejich páteční tréninky v Montrealu neprobíhaly podle očekávání a potýkali se s technickými i jízdními problémy.
Fred Vasseur před Velkou cenou Kanady apeloval na novináře, aby nezapomínali, že ve Formuli 1 jde především o lidi, ne jen o výsledky a techniku. Jeho výrok je jasnou výzvou k větší empatii a férovosti v mediálním zacházení se sportovci i týmy.
George Russell ovládl druhý trénink v Kanadě a společně s třetím Kimim Antonellim potvrdil silnou formu Mercedesu. Pro mladého Itala šlo o cenný výkon, kterým naznačil, že se s ním v budoucnu musí počítat.
Úřadující šampion Max Verstappen ovládl chaotický první trénink Velké ceny Kanady. Na kluzkém montrealském okruhu si nejlépe poradil s náročnými podmínkami s Williamsy v zádech.
Yuki Tsunoda zatím v barvách Red Bullu dosud nepřekročil deváté místo a před Velkou cenou Kanady přiznává, že potřebuje zlepšit výkony. Montreal vnímá jako ideální příležitost k restartu sezony a návratu do boje o body.
Max Verstappen před Velkou cenou Kanady přiznal, že další vítězství na tomto okruhu je tentokrát nepravděpodobné, a varoval před silou Mercedesu. Podle něj se konkurence výrazně přibližuje a letošní sezona bude mnohem těsnější než v minulosti.
Francouzský nováček Isack Hadjar naznačil, že by rád dokončil svou první sezonu ve Formuli 1 v barvách Racing Bulls. Po slibném začátku ročníku 2025 si buduje silnou pozici v týmu a svými výkony si říká o dlouhodobější důvěru vedení stáje. Hadjar tak dává jasně najevo, že si svou šanci v F1 hodlá udržet až do konce sezony a ideálně i dál.
Aston Martin momentálně drží devátou příčku v pořadí konstruktérů. Tým se zatím potýká s konzistentností výsledků, které nestačí na posun do vyšších pater tabulky. Přestože se občas daří sbírat důležité body, konkurence je silná a Martinům zatím chybí stabilita potřebná pro výraznější zlepšení v průběhu sezóny.
George Russell označil případný závodní zákaz pro Maxe Verstappena za oprávněný a připomněl, že pravidla musí platit pro všechny stejně bez ohledu na jméno. Verstappen má na kontě 11 trestných bodů a Russell zdůraznil, že pokud někdo překročí čáru, musí nést důsledky svých činů.
Lando Norris odmítl, že by Max Verstappen měl po incidentu se Georgem Russellem měnit svůj styl jízdy, a zdůraznil, že právě jeho agresivita patří k jeho úspěchům. Podle Norrise je Verstappenův přístup tím, co dělá Formuli 1 vzrušující, a nemá důvod ho zásadně měnit.
Max Verstappen čelí před závody v Kanadě a Rakousku hrozbě zákazu startu kvůli 11 trestným bodům, ale zůstává klidný a odmítá měnit svůj styl jízdy. Incident s Georgem Russellem ve Španělsku označil za chybu, kterou však nechce dále pitvat.