Ochrana kokpitu se také pomalu stává evergreenem, který by už od příštího ročníku měl dostat svou finální podobu. Po tahanicích, zda Halo koncept nebo screen, se zdá, že navrch má druhé řešení, které představoval Red Bull. Ale ne všichni jsou spokojeni.
Nová koncepce - existující zatím pouze ve formě výkresů - má podobu velkého "štítu", který se táhne od vrchní části nosu směrem ke kokpitu, ale nepokrývá jej celý, takže v konečném důsledku nejde o kompletní ochranu kokpitu. Přesto je vnímán jako lepší než dlouho zkoušený Halo koncept. To ovšem neznamená, že i tato myšlenka nerozděluje názory pilotů.
Max Verstappen, hájící barvy Red Bullu, od nějž původní návrh "screenu" pochází, je toho názoru, že ani podobné řešení nezabrání ve Formuli 1 "nešťastných incidentů" a nehod, které se v této kategorii občas přihodí. Podle něj riziko smrti nebo úrazu bude v F1 všudypřítomné bez ohledu na to, jaké zařízení ochrany kokpitu bude přijato. Ani nově připravovaná varianta nemůže zamezit fatální nehodě.
"Formule 1 je vůz s otevřeným kokpitem a vždy existují rizika, stejně jako ve všech podobných sportech. Jsou pochopitelně některé velice nešťastné nehody, k nimž v minulosti došlo, kterým nelze zamezit a ani ochrana kokpitu v podobě štítu to nějak nezmění. Když na vás spadne třeba pneumatika, štít vás nijak neochrání. Mně se to řešení moc nelíbí, vůbec není cool, líbí se mi současné vozy, v jakých jezdíme nyní. To je také důvod, proč si užívám jízdu v nich. Když vidím návrhy, vzhlede monopostů není dobrý, takže by se mi určitě nelíbily," vysvětluje Verstappen.
Existuje samozřejmě mnoho opačných názorů, například nedávno zesnulý mistr světa na dvou i čtyřech kolech, Brit John Surtees, vždy tvrdil, že vůz s ochranou kokpitu by zabránil těžkému zranění jeho syna Henryho. Toho při závodě F2 na Brands Hatch 2009 trefilo do hlavy zadní kolo jeho soupeře Jacka Clarkea poté, co v zatáčce Westfield Bend vyletěl z dráhy a narazil do bariéry. Osmnáctiletý Henry zemřel na následky zranění téhož dne večer v nemocnici.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.