Ochrana kokpitu se také pomalu stává evergreenem, který by už od příštího ročníku měl dostat svou finální podobu. Po tahanicích, zda Halo koncept nebo screen, se zdá, že navrch má druhé řešení, které představoval Red Bull. Ale ne všichni jsou spokojeni.
Nová koncepce - existující zatím pouze ve formě výkresů - má podobu velkého "štítu", který se táhne od vrchní části nosu směrem ke kokpitu, ale nepokrývá jej celý, takže v konečném důsledku nejde o kompletní ochranu kokpitu. Přesto je vnímán jako lepší než dlouho zkoušený Halo koncept. To ovšem neznamená, že i tato myšlenka nerozděluje názory pilotů.
Max Verstappen, hájící barvy Red Bullu, od nějž původní návrh "screenu" pochází, je toho názoru, že ani podobné řešení nezabrání ve Formuli 1 "nešťastných incidentů" a nehod, které se v této kategorii občas přihodí. Podle něj riziko smrti nebo úrazu bude v F1 všudypřítomné bez ohledu na to, jaké zařízení ochrany kokpitu bude přijato. Ani nově připravovaná varianta nemůže zamezit fatální nehodě.
"Formule 1 je vůz s otevřeným kokpitem a vždy existují rizika, stejně jako ve všech podobných sportech. Jsou pochopitelně některé velice nešťastné nehody, k nimž v minulosti došlo, kterým nelze zamezit a ani ochrana kokpitu v podobě štítu to nějak nezmění. Když na vás spadne třeba pneumatika, štít vás nijak neochrání. Mně se to řešení moc nelíbí, vůbec není cool, líbí se mi současné vozy, v jakých jezdíme nyní. To je také důvod, proč si užívám jízdu v nich. Když vidím návrhy, vzhlede monopostů není dobrý, takže by se mi určitě nelíbily," vysvětluje Verstappen.
Existuje samozřejmě mnoho opačných názorů, například nedávno zesnulý mistr světa na dvou i čtyřech kolech, Brit John Surtees, vždy tvrdil, že vůz s ochranou kokpitu by zabránil těžkému zranění jeho syna Henryho. Toho při závodě F2 na Brands Hatch 2009 trefilo do hlavy zadní kolo jeho soupeře Jacka Clarkea poté, co v zatáčce Westfield Bend vyletěl z dráhy a narazil do bariéry. Osmnáctiletý Henry zemřel na následky zranění téhož dne večer v nemocnici.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.
Max Verstappen odstartuje závod na Interlagosu z boxové uličky poté, co byl už v Q1 vyřazen z kvalifikace. Red Bull po neúspěchu provedl změny v nastavení vozu, což šampiona čeká náročná stíhací jízda.
Lewis Hamilton opouštěl Interlagos po kvalifikaci s viditelným zklamáním, když se musel spokojit s 13. místem.
Lando Norris opět ukázal skvělou formu během napínavé kvalifikace na okruhu Interlagos. Britský jezdec naznačil, že v boji o titul mistra světa bude i nadále patřit mezi hlavní favority.
Oscar Piastri havaroval za mokrých podmínek na Interlagosu, což mu výrazně zkomplikovalo boj o titul a zvětšilo náskok jeho týmového kolegy v průběžném pořadí šampionátu.
Gabriel Bortoleto havaroval během brazilského sprintu a jeho vůz utrpěl vážná poškození. Pilot byl preventivně odeslán do lékařského centra .
Lando Norris v Brazílii zvládl napínavý sprint s bravurou, když odolal dravému útoku Kimiho Antonelliho a dojel si pro vítězství. Zatímco Brit potvrdil své mistrovské ambice, jeho největší soupeř v boji o titul Oscar Piastri skončil po nehodě mimo hru a způsobil přerušení závodu červenými vlajkami.
Lídr šampionátu Lando Norris odstartoval víkend v São Paulu ve velkém stylu, když si na legendárním okruhu Interlagos zajistil pole position pro sobotní sprint.
Lewis Hamilton se po závodě v Mexiku otevřeně vyjádřil k aktuálnímu dění ve Formuli 1 a poukázal na problém, který podle něj ovlivňuje férovost šampionátu.
Lando Norris prozradil, co mu dodává sebedůvěru v závěru sezóny 2025. Zdůraznil, že klíčová je pro něj vlastní forma a konzistence během závodních víkendů.
Max Verstappen komentuje aktuální dění v šampionátu a sdílí svůj pohled na situaci mezi jezdci Mclarenu.