Spojení dodavatele motorů Honda a švýcarského týmu Sauber přineslo mnoho dohadů, včetně dalších vztahů mezi japonskou firmou a primárním odběratelem týmem McLaren. Dá se předpokládat, že nový vztah, který započne v příští sezóně, bude odlišný.
Jak naznačila vedoucí týmu Moniša Kaltenbornová, Sauber má oproti McLarenu, kde je dohoda v podstatě omezena pouze na dodávku pohonných jednotek, daleko větší pole působnosti. Dokonce padl termín, že tým je pro úspěšnou spolupráci ochoten "udělat cokoli".
Jako jeden z příkladů možné technické spolupráce může posloužit příspěvek japonské automobilky k výzkumu a vývoji šasi R&D - tedy něco podobného, co předtím vytvářela s vlastním vozem až do konce roku 2008 - a využití tohoto procesu pro testování schopností svých inženýrů při vývoji motorů. Honda by také mohla využívat zařízení týmu Sauber v Hinwilu, které bylo za doby spojení s BMW povýšeno na vysoký standard - jeho součástí je i velice pozitivně ceněný aerodynamický tunel.
"Uvidíme, jak všechno zapadne dohromady. Jsme opravdu na samém počátku. O smlouvě Hondy s McLarenem nic nevím. My jsme hodně odlišný projekt, uvidíme, jak můžeme navzájem z našeho vztahu profitovat. Byli jsme i v situacích, kdy jsme byli továrním týmem - tím teď nejsme, jsme pouhými zákazníky. Ale také víme, že je spousta příležitostí a tohle je právě jeden z důvodů, proč jsme se rozhodli toto partnerství uzavřít. Je příliš brzy říci, že uděláme to či ono, ale v podstatě jsme otevření čemukoliv," vysvětluje Kaltenbornová rozhodnutí týmu.
Další možností je prosazení japonského pilota do kokpitu Sauberu, což by mohl být podobný případ jako v roce 1988, kdy dostal Lotus motory Honda pod podmínkou, že přijme vedle Ayrtona Senny jako druhého pilota Satoru Nakadžimu. Japonec byl tehdy chválen zejména Peterem Warrem, protože opravdu poctivě absolvoval všechny testy motorů. Obdobná situace nastala v roce 2002 u Jordanu, kam byl angažován Takuma Sato. V současnosti by mohl k Sauberu zamířit pilot F2 Nobuharu Macušita.
"Jako vždy v těchto případech, zvláště pokud máte takové partnery a bez ohledu na to, jaké rozhodnutí přijmete, budete o podobné možnosti diskutovat. V minulosti jsme to neřešili jinak. Nasloucháme názorům našich partnerů a jejich rad. Nakonec to ale je v kompetenci týmu. Sauber naposledy dosáhl na pódiové umístění díky japonskému pilotovi (Kamui Kobajaši, 2012) a bylo to shodou okolností v Grand Prix Japonska, takže nám to nabízí jedinečnou možnost," dodává Kaltenbornová.
Liam Lawson dostal minimální čas na adaptaci na monopost Red Bullu, a po pouhých dvou závodech musel uvolnit místo Yukimu Tsundovi. Giedo van der Garde tento krok označuje za nespravedlivý, přičemž srovnává situaci s šikanou.
Red Bull se stále snaží najít ideálního týmového kolegu pro Maxe Verstappena, ale žádný jezdec zatím dlouhodobě neobstál pod tlakem ani nedosáhl jeho úrovně. Nyní do svých služeb povolal Yukiho Tsunodu. Je to dobrá strategie?
Yuki Tsunoda dostal životní šanci! Red Bull potvrdil, že japonský jezdec nahradí Sergia Péreze a dokončí sezónu 2025 po boku Maxe Verstappena.
Red Bull provedl nečekanou změnu ve své jezdecké sestavě – Liam Lawson byl po dvou závodech odsunut do týmu Racing Bulls, zatímco Yuki Tsunoda získal místo vedle Maxe Verstappena pro Velkou cenu Japonska F1.
Šéf Mercedesu Toto Wolff naznačuje, že Red Bull by mohl urychlit přechod na motory V10, pokud má obavy ohledně nadcházejících změn. Varuje však, že by bylo pro F1 nevhodné a trapné předčasně zrušit pravidla pro rok 2026, což by poškodilo důvěru mezi výrobci.
Po pouhých dvou závodech byl Liam Lawson z Red Bullu odvolán, ale nyní se mu naskýtá příležitost znovu nastartovat svou kariéru v prostředí, které dobře zná a kde může znovu ukázat svůj potenciál.
Další změna v týmu Red Bull, když po neúspěchu svého předchůdce musí opustit tým další Verstappenův kolega. Na jeho místo přichází Júki Cunoda, který vzbuzuje velká očekávání, ale zůstává otázkou, zda má dostatek schopností, aby se vyrovnal vysokým nárokům a stal se skutečným konkurentem na vrcholu světového motorsportu.
Red Bull oficiálně potvrdil, že od nadcházející Velké ceny Japonska dojde k výměně mezi Liamem Lawsonem a Júkim Cunodou. Tým zdůraznil, že rozhodnutí má za cíl nejen posílit Cunodovy šance před domácím publikem, ale především zajistit další rozvoj a ochranu Lawsona v rámci dlouhodobé strategie.
Red Bull je známý svou nekompromisní politikou vůči jezdcům a častými změnami už během sezóny. S dalším možným přeskupením na obzoru stojí za to připomenout si, jak podobné kroky v minulosti ovlivnily tým i samotné závodníky.
Šéf Ferrari Fred Vasseur hodnotí začlenění Lewise Hamiltona do týmu jako postupný proces s viditelnými změnami, avšak bez zásadního odklonu od jeho závodního stylu.
Sezóna 2025 Formule 1 teprve odstartovala a už přicházejí spekulace, snad i jasné zprávy o změnách v týmu Red Bull Racing. Tým hledá náhradu za Liama Lawsona. Je však opravdu Lawson tím, kdo selhal, nebo je problém v druhém sedadle Red Bullu hlubší, než se zdá?
Ferrari zažilo víkend plný zklamání, když tým vlastními chybami zabil šance oběma svým hvězdným jezdcům na dobré umístění v rámci během Velké ceny Číny. Tým způsobil jejich vyloučení ze závodu kvůli zbytečným a neuváženým porušením pravidel.