Spojení dodavatele motorů Honda a švýcarského týmu Sauber přineslo mnoho dohadů, včetně dalších vztahů mezi japonskou firmou a primárním odběratelem týmem McLaren. Dá se předpokládat, že nový vztah, který započne v příští sezóně, bude odlišný.
Jak naznačila vedoucí týmu Moniša Kaltenbornová, Sauber má oproti McLarenu, kde je dohoda v podstatě omezena pouze na dodávku pohonných jednotek, daleko větší pole působnosti. Dokonce padl termín, že tým je pro úspěšnou spolupráci ochoten "udělat cokoli".
Jako jeden z příkladů možné technické spolupráce může posloužit příspěvek japonské automobilky k výzkumu a vývoji šasi R&D - tedy něco podobného, co předtím vytvářela s vlastním vozem až do konce roku 2008 - a využití tohoto procesu pro testování schopností svých inženýrů při vývoji motorů. Honda by také mohla využívat zařízení týmu Sauber v Hinwilu, které bylo za doby spojení s BMW povýšeno na vysoký standard - jeho součástí je i velice pozitivně ceněný aerodynamický tunel.
"Uvidíme, jak všechno zapadne dohromady. Jsme opravdu na samém počátku. O smlouvě Hondy s McLarenem nic nevím. My jsme hodně odlišný projekt, uvidíme, jak můžeme navzájem z našeho vztahu profitovat. Byli jsme i v situacích, kdy jsme byli továrním týmem - tím teď nejsme, jsme pouhými zákazníky. Ale také víme, že je spousta příležitostí a tohle je právě jeden z důvodů, proč jsme se rozhodli toto partnerství uzavřít. Je příliš brzy říci, že uděláme to či ono, ale v podstatě jsme otevření čemukoliv," vysvětluje Kaltenbornová rozhodnutí týmu.
Další možností je prosazení japonského pilota do kokpitu Sauberu, což by mohl být podobný případ jako v roce 1988, kdy dostal Lotus motory Honda pod podmínkou, že přijme vedle Ayrtona Senny jako druhého pilota Satoru Nakadžimu. Japonec byl tehdy chválen zejména Peterem Warrem, protože opravdu poctivě absolvoval všechny testy motorů. Obdobná situace nastala v roce 2002 u Jordanu, kam byl angažován Takuma Sato. V současnosti by mohl k Sauberu zamířit pilot F2 Nobuharu Macušita.
"Jako vždy v těchto případech, zvláště pokud máte takové partnery a bez ohledu na to, jaké rozhodnutí přijmete, budete o podobné možnosti diskutovat. V minulosti jsme to neřešili jinak. Nasloucháme názorům našich partnerů a jejich rad. Nakonec to ale je v kompetenci týmu. Sauber naposledy dosáhl na pódiové umístění díky japonskému pilotovi (Kamui Kobajaši, 2012) a bylo to shodou okolností v Grand Prix Japonska, takže nám to nabízí jedinečnou možnost," dodává Kaltenbornová.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.
Max Verstappen si suverénně zajistil pole position pro Velkou cenu USA, když porazil Landa Norrise. Oscar Piastri tentokrát nestačil ani na top 3.
Max Verstappen ovládl chaotický sprint před Velkou cenou USA 2025. Oba jezdci McLarenu přitom skončili hned v první zatáčce po úvodní kolizi.
Nico Hülkenberg překvapil výborným výkonem a zajistil si nejlepší startovní pozici sezóny ve Sprintu během víkendu Velké ceny USA.
Fernando Alonso si v kvalifikaci na okruhu Circuit of the Americas připsal jedno ze svých nejlepších letošních umístění. Přestože jej čeká náročný závodní víkend, zůstává odhodlaný a motivovaný bojovat.
Andrea Stella po sprintové kvalifikaci v Austinu naznačuje, že McLaren skrývá určité trumfy, které by mohly použít v následujícím závodě.
Zatímco McLaren drží pod pokličkou detaily ohledně „důsledků“, které čekají Landa Norrise, Martin Brundle poskytl svůj pohled na možné scénáře.
Laurent Mekies přiznal, že tým udělal chybu ve strategii výjezdů na trať a zdůraznil, že Yuki Tsunoda si zaslouží omluvu.