Spojení dodavatele motorů Honda a švýcarského týmu Sauber přineslo mnoho dohadů, včetně dalších vztahů mezi japonskou firmou a primárním odběratelem týmem McLaren. Dá se předpokládat, že nový vztah, který započne v příští sezóně, bude odlišný.
Jak naznačila vedoucí týmu Moniša Kaltenbornová, Sauber má oproti McLarenu, kde je dohoda v podstatě omezena pouze na dodávku pohonných jednotek, daleko větší pole působnosti. Dokonce padl termín, že tým je pro úspěšnou spolupráci ochoten "udělat cokoli".
Jako jeden z příkladů možné technické spolupráce může posloužit příspěvek japonské automobilky k výzkumu a vývoji šasi R&D - tedy něco podobného, co předtím vytvářela s vlastním vozem až do konce roku 2008 - a využití tohoto procesu pro testování schopností svých inženýrů při vývoji motorů. Honda by také mohla využívat zařízení týmu Sauber v Hinwilu, které bylo za doby spojení s BMW povýšeno na vysoký standard - jeho součástí je i velice pozitivně ceněný aerodynamický tunel.
"Uvidíme, jak všechno zapadne dohromady. Jsme opravdu na samém počátku. O smlouvě Hondy s McLarenem nic nevím. My jsme hodně odlišný projekt, uvidíme, jak můžeme navzájem z našeho vztahu profitovat. Byli jsme i v situacích, kdy jsme byli továrním týmem - tím teď nejsme, jsme pouhými zákazníky. Ale také víme, že je spousta příležitostí a tohle je právě jeden z důvodů, proč jsme se rozhodli toto partnerství uzavřít. Je příliš brzy říci, že uděláme to či ono, ale v podstatě jsme otevření čemukoliv," vysvětluje Kaltenbornová rozhodnutí týmu.
Další možností je prosazení japonského pilota do kokpitu Sauberu, což by mohl být podobný případ jako v roce 1988, kdy dostal Lotus motory Honda pod podmínkou, že přijme vedle Ayrtona Senny jako druhého pilota Satoru Nakadžimu. Japonec byl tehdy chválen zejména Peterem Warrem, protože opravdu poctivě absolvoval všechny testy motorů. Obdobná situace nastala v roce 2002 u Jordanu, kam byl angažován Takuma Sato. V současnosti by mohl k Sauberu zamířit pilot F2 Nobuharu Macušita.
"Jako vždy v těchto případech, zvláště pokud máte takové partnery a bez ohledu na to, jaké rozhodnutí přijmete, budete o podobné možnosti diskutovat. V minulosti jsme to neřešili jinak. Nasloucháme názorům našich partnerů a jejich rad. Nakonec to ale je v kompetenci týmu. Sauber naposledy dosáhl na pódiové umístění díky japonskému pilotovi (Kamui Kobajaši, 2012) a bylo to shodou okolností v Grand Prix Japonska, takže nám to nabízí jedinečnou možnost," dodává Kaltenbornová.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.