Nepříliš lichotivá situace McLarenu vedla Fernanda Alonsa ke krátké exkurzi do zámoří na závod 500 mil Indianapolis. Jeho "odpočinek" od F1 skýtal týmu možnost buď povolat nějakou z nadějí motorsportu, nebo sáhnout po zkušeném harcovníkovi.
Jenson Alexander Lyons Button se zúčastnil "monacké rulety" šestnáctkrát, což je výkon rozhodně úctyhodný. V roce 2003 ale nestartoval po nehodě v tréninku, o dva roky později tým BAR monacký závod kvůli technickým problémům vůbec neobsadil. Jenson si tu nejlépe vedl ve své mistrovské sezóně 2009, kdy zajel v Monte Carlu pole-position a vyhrál. Měl dokonce na dosah ruky i Grand chelem, ale na jedno kolo ho vystřídal ve vedení Kimi Räikkönen a o nejrychlejší kolo ho připravil Felipe Massa - rozdílem pouhých 0,076 km/h.
Od jeho odchodu do "formulového důchodu" uteklo nějakých šest měsíců a mistr světa 2009 se vrací - třebaže jen jednorázově - na místo činu. Pro televizi Sky sport sedmatřicetiletý vítěz 15 Grand Prix uvedl, že už ho pomalu zaplavuje onen pocit vzrušení, který vždy před závodem v ulicích Monte Carla pociťoval.
"Samozřejmě, když se objevila možnost v Monaku startovat, hned jsem se jí chopil. Nechci působit v F1 celý rok, protože už jsem svůj čas v této kategorii naplnil. Po většinu mé kariéry jsem ji miloval, ale je načase, abych si udělal takovou přestávku naruby. Vrátit se do F1 právě v Grand Prix Monaka, to je sen každého pilota. Zúčastním se závodu v Monte Carlu, okouzlující Grand Prix v kalendáři F1, mé vzrušení je zpět. Je o to větší, když se vrátíte na takový skok," vyznal se při rozhovoru s redaktorem Sky sport Tedem Kravitzem.
Jenson Button pilně pracuje na simulátoru a podle jeho vlastních slov se staré návyky jen tak nezapomenou. "Ještě je pořád dost toho, co se je třeba naučit, ale jakmile se posadím k simulátoru, tak je to po pěti kolech něco ve smyslu »Oh, je to OK, pořád to mám v ruce!« Pořád jsem schopen projíždět zatáčky a pořád vím, jak řadit, stlačit brzdový pedál a přidat plyn. To vás jen tak neopustí," uzavírá účastník 305 Grand Prix.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.