Dvojnásobný mistr světa se pokouší navázat na tradici Jackie Stewarta, Grahama Hilla, Jima Clarka, Nigela Mansella, Emersona Fittipaldiho a Jacquese Villeneuva. Na legendární "staré cihelně" si vyzkoušel v orientačním testu svůj pro slavný závod.
Fernando Alonso usedl do vozu v tradičních oranžových barvách, které používal tým McLaren na začátku své kariéry v F1 (i když ve svém prvním závodě použil jiného zbarvení). Ve voze se startovním číslem 29 absolvoval Španěl těsně před polednem místního času 51 kol. Mimochodem, McLaren se na trať 500 mil INDY vrací po dlouhých 38 letech.
"Byla to legrace, všechno se v tuto chvíli jeví dobře. Teď je třeba se pustit do opravdové práce," zhodnotil Alonso své první seznámení s tratí, při níž prošel třemi nováčkovskými fázemi - 10 kol při průměrné rychlosti 205-210 km/h, 15 kol s průměrem 210-215 km/h a konečně 15 kol s průměrným tempem vyšším než 215 km/h.
Alonso testoval i na simulátoru a po zkouškách prohlásil, že jeho důvěra rostla s každým kolem. V 13:30 místního času už měl na svém kontě 88 kol a v boxech mu naměřili maximální rychlost 222,548 mph (358,079 km/h). Jen pro srovnání - na loňské pole-position bylo třena 230,760 mph (371,293 km/h).
"Myslím, že to je dobrý způsob začátku, pracovat na rychlosti. Zpočátku bylo obtížné dosáhnout minimální stanovené rychlosti. V dalších etapách jsem se cítil dobře, ne kvůli rychlosti, ale díky absolvovaným kolům. Pilujete stopu, řazení nahoru a dolů, které se používá v zatáčkách. Simulátor je docela realistický. Na něm získáte první dojem, oč půjde, ale pilotovat skutečný vůz je jedinečný pocit. Když dorazíte do zatáčky, tak simulátor nikdy nenahradí zážitek jako ve skutečném vozu," líčí své poznatky Alonso.
Generální ředitel Andretti Autosport, někdejší pilot F1 Michael Andretti, bude mít v závodě šest vozů, včetně domácího matadora Alexandra Rossiho, který už si vyzkoušel i Formuli 1. S tím, co předvedl Alonso na trati, byl spokojen.
"Bylo to skvělé. Udělal všechno tak, jak měl. Teď si musí se vším trochu pohrát. Zatím bylo všechno opravdu dokonalé. Měli jsme pro začátek nějakou představu, takže teď víme, kam směřovat. A jemu se to podaří. Je jedním z nejlepších na světě a tady můžete vidět proč. Jeho vůz byl mírně nedotáčivý, on hned dokázal tomuto problému přizpůsobit stopu. Myslím, že bude opravdu hodně silný," hodnotí Alonsa Michael Andretti.
Alonsovi radilo několik zkušených pilotů, vedle Maria, Michalea a Marca Andrettihových - za jejichž zmény se skrývá pět triumfů v 500 mil INDY - to byl i Alexander Rossi, Gil de Ferran či Juan-Pablo Montoya. "Rady byly opravdu užitečné. Jízda sama o sobě je v pořádku, takže uvidíme v dalších týdnech. Byla to dobrá zkušenost, teď se cítím jako plnohodnotný člen týmu," dodává Alonso.
Do Alonsovy zkoušky zasáhlo i počasí, které ale pro Španěla bylo svým způsobem ideální. Fernando nechtěl ponechat nic náhodě, protože hrozba přeháněk a tudíž ukončení jízd, byla stále aktuální. 500 mil Indianapolis 2017 pod hlavičkou PennGrade Motor Oil startuje 15. května kvalifikací, jízdy potrvají do 20. - 21. května, takže pětatřicetiletý Španěl má ještě dost času, aby se dokonale se slavným "čtvercem" seznámil.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.