Dvojnásobný mistr světa se pokouší navázat na tradici Jackie Stewarta, Grahama Hilla, Jima Clarka, Nigela Mansella, Emersona Fittipaldiho a Jacquese Villeneuva. Na legendární "staré cihelně" si vyzkoušel v orientačním testu svůj pro slavný závod.
Fernando Alonso usedl do vozu v tradičních oranžových barvách, které používal tým McLaren na začátku své kariéry v F1 (i když ve svém prvním závodě použil jiného zbarvení). Ve voze se startovním číslem 29 absolvoval Španěl těsně před polednem místního času 51 kol. Mimochodem, McLaren se na trať 500 mil INDY vrací po dlouhých 38 letech.
"Byla to legrace, všechno se v tuto chvíli jeví dobře. Teď je třeba se pustit do opravdové práce," zhodnotil Alonso své první seznámení s tratí, při níž prošel třemi nováčkovskými fázemi - 10 kol při průměrné rychlosti 205-210 km/h, 15 kol s průměrem 210-215 km/h a konečně 15 kol s průměrným tempem vyšším než 215 km/h.
Alonso testoval i na simulátoru a po zkouškách prohlásil, že jeho důvěra rostla s každým kolem. V 13:30 místního času už měl na svém kontě 88 kol a v boxech mu naměřili maximální rychlost 222,548 mph (358,079 km/h). Jen pro srovnání - na loňské pole-position bylo třena 230,760 mph (371,293 km/h).
"Myslím, že to je dobrý způsob začátku, pracovat na rychlosti. Zpočátku bylo obtížné dosáhnout minimální stanovené rychlosti. V dalších etapách jsem se cítil dobře, ne kvůli rychlosti, ale díky absolvovaným kolům. Pilujete stopu, řazení nahoru a dolů, které se používá v zatáčkách. Simulátor je docela realistický. Na něm získáte první dojem, oč půjde, ale pilotovat skutečný vůz je jedinečný pocit. Když dorazíte do zatáčky, tak simulátor nikdy nenahradí zážitek jako ve skutečném vozu," líčí své poznatky Alonso.
Generální ředitel Andretti Autosport, někdejší pilot F1 Michael Andretti, bude mít v závodě šest vozů, včetně domácího matadora Alexandra Rossiho, který už si vyzkoušel i Formuli 1. S tím, co předvedl Alonso na trati, byl spokojen.
"Bylo to skvělé. Udělal všechno tak, jak měl. Teď si musí se vším trochu pohrát. Zatím bylo všechno opravdu dokonalé. Měli jsme pro začátek nějakou představu, takže teď víme, kam směřovat. A jemu se to podaří. Je jedním z nejlepších na světě a tady můžete vidět proč. Jeho vůz byl mírně nedotáčivý, on hned dokázal tomuto problému přizpůsobit stopu. Myslím, že bude opravdu hodně silný," hodnotí Alonsa Michael Andretti.
Alonsovi radilo několik zkušených pilotů, vedle Maria, Michalea a Marca Andrettihových - za jejichž zmény se skrývá pět triumfů v 500 mil INDY - to byl i Alexander Rossi, Gil de Ferran či Juan-Pablo Montoya. "Rady byly opravdu užitečné. Jízda sama o sobě je v pořádku, takže uvidíme v dalších týdnech. Byla to dobrá zkušenost, teď se cítím jako plnohodnotný člen týmu," dodává Alonso.
Do Alonsovy zkoušky zasáhlo i počasí, které ale pro Španěla bylo svým způsobem ideální. Fernando nechtěl ponechat nic náhodě, protože hrozba přeháněk a tudíž ukončení jízd, byla stále aktuální. 500 mil Indianapolis 2017 pod hlavičkou PennGrade Motor Oil startuje 15. května kvalifikací, jízdy potrvají do 20. - 21. května, takže pětatřicetiletý Španěl má ještě dost času, aby se dokonale se slavným "čtvercem" seznámil.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.