Přechod Sauberu z pohonných jednotek Ferrari na Hondu rozvířil hladinu Formule 1 zvláště s ohledem na nepříliš lichotivé výsledky japonského dodavatele pohonných jednotek. Nyní se švýcarský tým svěřil s dalším plánem pro příští sezónu.
Tým Sauber F1 uzavřel s McLarenem dohodu o užívání jeho převodovek a hydrauliky pro ročník 2018. Přípravy na změnu tohoto zařízení probíhají paralelně s přechodem na motory Honda, ale nejsou závislé na dodávkách agregátů. Oproti sdělení McLarenu ale stojí poněkud odlišný názor z Hinwilu.
"Zatím nemohu nic sdělit. Podrobnosti o tomto kroku právě teď nemohu zveřejnit, vše se dozvíte včas, na jakékoli detaily je v této fázi opravdu ještě příliš brzy," prohlásila na přímou otázku vedoucí týmu Moniša Kaltenbornová. Potvrzení o kontraktu na motory Honda bylo se vší platností potvrzeno v neděli krátce před závodem v Rusku.
Tým Sauber už několik let vlastní převodovky nevyrábí. V době spolupráce s bavorskou značkou BMW byly připravovány v Mnichově, v poslední době dostával švýcarský tým převodovky jako součást dodávek pohonných jednotek. McLaren zase svými výrobky zásoboval tým Force Indie, než Mallyova stáj přešla na agregáty Mercedes.
Nové kontrakty nabízejí širší pole spolupráce mezi oběma týmy, včetně působení juniorského pilota McLarenu, případně využití vysoce hodnoceného aerodynamického tunelu stáje Sauber. McLaren momentálně testuje své vozy v podobném zařízení Toyoty v Kolíně nad Rýnem. Na překážku by neměl být ani fakt, že aerodynamický tunel v Hinwilu funguje jako samostatný podnik nezávisle na F1, je téměř jisté, že by obě strany uzavřely obapolně výhodný kontrakt.
Red Bull zažil zklamání na Velké ceně Číny, kde se popáté za posledních sedm závodů neprobojoval na stupně vítězů.
Ferrari se po Velké Číny ceně ocitlo v nepříjemné situaci, když byli oba jeho jezdci diskvalifikováni kvůli technickým nesrovnalostem. Ferrari však na vzniklou situaci reagovalo rychle a svým fanouškům poskytlo oficiální vysvětlení.
Liam Lawson ví, že jeho výkony rozhodují o jeho budoucnosti v Red Bullu, ale nemá čas se na auto dostatečně přizpůsobit. V Číně skončil dvanáctý.
Obě Ferrari s Pierrem Gaslym byli po závodě Velké ceny Číny diskvalifikováni, což znamená, že přicházejí o cenné body. Vozy neprošly technickou kontrolou po závodě.
V závěru Velké ceny Číny čelil Lando Norris problémům s brzdovým pedálem, což málem změnilo výsledek jeho závodu.
Oscar Piastri dominantně zvítězil ve Velké ceně Číny, když od startu až do cíle udržoval bezpečný náskok před týmovým kolegou Landem Norrisem.
Lewis Hamilton dosáhl historického vítězství ve Formuli 1, když poprvé v kariéře vyhrál závod bez podpory motoru Mercedes. Ve všech svých dosavadních vítězstvích od roku 2012 vždy závodil s motorem Stříbrných šípů.
Júki Cunoda zazářil i při Velké ceně Číny, kde ve sprintu obsadil šesté místo a následně si vybojoval místo v první desítce na startovním roštu.
Liam Lawson čelí nejisté budoucnosti v Red Bullu. Přestože má před sebou teprve druhý závod za tým, jeho slabé výkony už vyvolaly obavy a spekulace o jeho dalším působení.
Tým Racing Bulls byl potrestán za nebezpečné vypuštění Isacka Hadjara během třetí části kvalifikace na Velkou cenu Číny, kdy se dostal do dráhy Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton, po historickém vítězství ve sprintu pro Ferrari, plánuje "mistrovský plán" na vítězství v hlavním závodě. Přes páté místo v kvalifikaci věří, že úpravy auta a správná strategie mu pomohou bojovat s konkurencí o první místo.
Charles Leclerc označil výkon Ferrari v kvalifikaci na Velkou cenu Číny za realistický obraz aktuální formy týmu. Oba piloti se do závodu postaví z páté a šesté pozice.