Přechod Sauberu z pohonných jednotek Ferrari na Hondu rozvířil hladinu Formule 1 zvláště s ohledem na nepříliš lichotivé výsledky japonského dodavatele pohonných jednotek. Nyní se švýcarský tým svěřil s dalším plánem pro příští sezónu.
Tým Sauber F1 uzavřel s McLarenem dohodu o užívání jeho převodovek a hydrauliky pro ročník 2018. Přípravy na změnu tohoto zařízení probíhají paralelně s přechodem na motory Honda, ale nejsou závislé na dodávkách agregátů. Oproti sdělení McLarenu ale stojí poněkud odlišný názor z Hinwilu.
"Zatím nemohu nic sdělit. Podrobnosti o tomto kroku právě teď nemohu zveřejnit, vše se dozvíte včas, na jakékoli detaily je v této fázi opravdu ještě příliš brzy," prohlásila na přímou otázku vedoucí týmu Moniša Kaltenbornová. Potvrzení o kontraktu na motory Honda bylo se vší platností potvrzeno v neděli krátce před závodem v Rusku.
Tým Sauber už několik let vlastní převodovky nevyrábí. V době spolupráce s bavorskou značkou BMW byly připravovány v Mnichově, v poslední době dostával švýcarský tým převodovky jako součást dodávek pohonných jednotek. McLaren zase svými výrobky zásoboval tým Force Indie, než Mallyova stáj přešla na agregáty Mercedes.
Nové kontrakty nabízejí širší pole spolupráce mezi oběma týmy, včetně působení juniorského pilota McLarenu, případně využití vysoce hodnoceného aerodynamického tunelu stáje Sauber. McLaren momentálně testuje své vozy v podobném zařízení Toyoty v Kolíně nad Rýnem. Na překážku by neměl být ani fakt, že aerodynamický tunel v Hinwilu funguje jako samostatný podnik nezávisle na F1, je téměř jisté, že by obě strany uzavřely obapolně výhodný kontrakt.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.