Přechod Sauberu z pohonných jednotek Ferrari na Hondu rozvířil hladinu Formule 1 zvláště s ohledem na nepříliš lichotivé výsledky japonského dodavatele pohonných jednotek. Nyní se švýcarský tým svěřil s dalším plánem pro příští sezónu.
Tým Sauber F1 uzavřel s McLarenem dohodu o užívání jeho převodovek a hydrauliky pro ročník 2018. Přípravy na změnu tohoto zařízení probíhají paralelně s přechodem na motory Honda, ale nejsou závislé na dodávkách agregátů. Oproti sdělení McLarenu ale stojí poněkud odlišný názor z Hinwilu.
"Zatím nemohu nic sdělit. Podrobnosti o tomto kroku právě teď nemohu zveřejnit, vše se dozvíte včas, na jakékoli detaily je v této fázi opravdu ještě příliš brzy," prohlásila na přímou otázku vedoucí týmu Moniša Kaltenbornová. Potvrzení o kontraktu na motory Honda bylo se vší platností potvrzeno v neděli krátce před závodem v Rusku.
Tým Sauber už několik let vlastní převodovky nevyrábí. V době spolupráce s bavorskou značkou BMW byly připravovány v Mnichově, v poslední době dostával švýcarský tým převodovky jako součást dodávek pohonných jednotek. McLaren zase svými výrobky zásoboval tým Force Indie, než Mallyova stáj přešla na agregáty Mercedes.
Nové kontrakty nabízejí širší pole spolupráce mezi oběma týmy, včetně působení juniorského pilota McLarenu, případně využití vysoce hodnoceného aerodynamického tunelu stáje Sauber. McLaren momentálně testuje své vozy v podobném zařízení Toyoty v Kolíně nad Rýnem. Na překážku by neměl být ani fakt, že aerodynamický tunel v Hinwilu funguje jako samostatný podnik nezávisle na F1, je téměř jisté, že by obě strany uzavřely obapolně výhodný kontrakt.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.