Problémy s aerodynamikou Force Indie má vyřešit nová podlaha

Force India sbírá body, ale spokojenost chybí
Force India sbírá body, ale spokojenost chybí, foto: Sahara Force India
Robert RoBertino Pavelka 25. dubna 2017 11:35
Sdílej:

Ačkoliv oba vozy Force India v dosavadních třech závodech dokázaly vždy skončit na bodovaných příčkách, tým není s rychlostí vozu VJM10, poháněného agregátem Mercedes, příliš spokojen. Proto doufá, že nový balíček úprav tento problém vyřeší.

Podle zástupce šéfa týmu Boba Fernleye bude nutné řešit především aerodynamické problémy. Podle něj je korelace mezi testy ve větrném tunelu a tratí rozdílná především ve středně rychlých a pomalých zatáčkách. Proto doufá, že nové úpravy, které tým chystá na Grand Prix Španělska, pomohou.

"Víme přesně, o co se jedná. Technický ředitel Andy Green a tým zjistil, že existuje problém s korelací, což jsme věděli už v Barceloně. Příčiny jsme zjistili, zvolili jsme řešení a teď je to jen otázka výrobního procesu. Doufáme, že se v Barceloně prosadíme a opět se dostaneme na dřívější pozice. Problémem je aerodynamika. Stačí udělat docela malou změnu, která ovlivní různé oblasti, musíte se vrátit zpět, provést opravu a poté vytvořit novou součástku. Nová podlaha a další části by měly být hotové pro Barcelonu," popisuje situaci Fernley.

Devětapadesátiletý Brit připouští, že hlavním problémem vozu je nedostatek potřebné rychlosti. Nadějně však vzhlíží ke Grand Prix v ruském Soči, protože by díky testům v Bahrajnu měl být problém zčásti eliminován. 

"Ano, existuje i řada dalších otázek, půjde o zásadní změnu, ale její součástí bude i korekce některých bodů, které jsme měli nebo jsme k nim došli při testech v Barceloně. Piloti si stěžovali na nestabilní vozy, na proměnlivý přítlak a s tím spojené problémy s nájezdy a výjezdy z pomalých a středně rychlých zatáček. Zvláště v Bahrajnu to bylo markantní, v Rusku nás nejspíš čeká to samé, ale můžeme něco vyzkoušet. Nemůžeme to zcela vyřešit, ale lze dopady zmírnit," dodává Fernley.

Jak to vidí Gary Anderson

"Force India je tým, který se snaží o konzistentní přístup. To může představovat určitý problém, protože pokud každý závod představuje nové dobrodružství, můžete mít potíže s posunem vpřed. Problém separace proudění vzduchu naznačuje mnohé. Může mít za důsledek mnoho příčin, neboť všichni hovoří o strukturách proudění vzduchu podél vozu. V podstatě musí vůz fungovat jako celek - ty tam jsou doby, kdy se izolovaně vyvíjela jen jedna oblast. 

Každá součást funguje v takzvaném "ground effect". Přední křídlo, koncovky křídel, oblast úzké přídě, přední hrana podlahy a difuzory jsou oblasti, které jsou pro tento "přízemní efekt" nadmíru důležité. Vždy je těžké získat plnou korelaci mezi aerodynamickým tunelem a tratí, zejména proto, že samotný povrch trati a zvláště teplota může proudění vzduchu zásadně ovlivnit. 

Také další aerodynamické složky mohou proudění vzduchu ovlivňovat a týkat se jednoho z oněch kritických efektů. Pak může být opravdu těžké zjistit, odkud ten problém pochází. V krátkodobém horizontu můžete problém izolovat, je správné, abyste ho řádně zaobalili. Ale v dlouhodobém úseku je s ohledem na výkon lepší udělat nápravu přímo u zdroje. A to je přesně to, co Force India očekává ve Španělsku."

Stalo se
Novinky
Toto Wolff v Ázerbájdžánu

Toto Wolff ví, že první havárie Lewise Hamiltona ve Ferrari není důležitá

Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.

Novinky
Lewis Hamilton při testech Ferrari.

VIDEO: Lewis Hamilton havaroval při testu Ferrari v Barceloně

Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.

Novinky
Max Verstappen v rozhovoru s Johnym Herbertem v závodě v Belgii

Johnny Herbert končí: Ex-pilot F1 už nebude od sezóny 2025 sportovní komisař

Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.

Novinky
Kimi Antonelli

Hamiltonův nástupce Andrea Kimi Antonelli může řídit auto v provozu. Získal řidičák

Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.