Ačkoliv oba vozy Force India v dosavadních třech závodech dokázaly vždy skončit na bodovaných příčkách, tým není s rychlostí vozu VJM10, poháněného agregátem Mercedes, příliš spokojen. Proto doufá, že nový balíček úprav tento problém vyřeší.
Podle zástupce šéfa týmu Boba Fernleye bude nutné řešit především aerodynamické problémy. Podle něj je korelace mezi testy ve větrném tunelu a tratí rozdílná především ve středně rychlých a pomalých zatáčkách. Proto doufá, že nové úpravy, které tým chystá na Grand Prix Španělska, pomohou.
"Víme přesně, o co se jedná. Technický ředitel Andy Green a tým zjistil, že existuje problém s korelací, což jsme věděli už v Barceloně. Příčiny jsme zjistili, zvolili jsme řešení a teď je to jen otázka výrobního procesu. Doufáme, že se v Barceloně prosadíme a opět se dostaneme na dřívější pozice. Problémem je aerodynamika. Stačí udělat docela malou změnu, která ovlivní různé oblasti, musíte se vrátit zpět, provést opravu a poté vytvořit novou součástku. Nová podlaha a další části by měly být hotové pro Barcelonu," popisuje situaci Fernley.
Devětapadesátiletý Brit připouští, že hlavním problémem vozu je nedostatek potřebné rychlosti. Nadějně však vzhlíží ke Grand Prix v ruském Soči, protože by díky testům v Bahrajnu měl být problém zčásti eliminován.
"Ano, existuje i řada dalších otázek, půjde o zásadní změnu, ale její součástí bude i korekce některých bodů, které jsme měli nebo jsme k nim došli při testech v Barceloně. Piloti si stěžovali na nestabilní vozy, na proměnlivý přítlak a s tím spojené problémy s nájezdy a výjezdy z pomalých a středně rychlých zatáček. Zvláště v Bahrajnu to bylo markantní, v Rusku nás nejspíš čeká to samé, ale můžeme něco vyzkoušet. Nemůžeme to zcela vyřešit, ale lze dopady zmírnit," dodává Fernley.
Jak to vidí Gary Anderson"Force India je tým, který se snaží o konzistentní přístup. To může představovat určitý problém, protože pokud každý závod představuje nové dobrodružství, můžete mít potíže s posunem vpřed. Problém separace proudění vzduchu naznačuje mnohé. Může mít za důsledek mnoho příčin, neboť všichni hovoří o strukturách proudění vzduchu podél vozu. V podstatě musí vůz fungovat jako celek - ty tam jsou doby, kdy se izolovaně vyvíjela jen jedna oblast.
Každá součást funguje v takzvaném "ground effect". Přední křídlo, koncovky křídel, oblast úzké přídě, přední hrana podlahy a difuzory jsou oblasti, které jsou pro tento "přízemní efekt" nadmíru důležité. Vždy je těžké získat plnou korelaci mezi aerodynamickým tunelem a tratí, zejména proto, že samotný povrch trati a zvláště teplota může proudění vzduchu zásadně ovlivnit.
Také další aerodynamické složky mohou proudění vzduchu ovlivňovat a týkat se jednoho z oněch kritických efektů. Pak může být opravdu těžké zjistit, odkud ten problém pochází. V krátkodobém horizontu můžete problém izolovat, je správné, abyste ho řádně zaobalili. Ale v dlouhodobém úseku je s ohledem na výkon lepší udělat nápravu přímo u zdroje. A to je přesně to, co Force India očekává ve Španělsku."
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.