Pro Fernanda Alonsa se pomalu a nezadržitelně blíží jeho den D, kdy vyzkouší své schopnosti na Indianapolis Motor Speedway. Jeho účasti musí předcházet dokonalá příprava, protože doby, kdy piloti přeskakovali z auta do auta jsou dávno pryč.
K Alonsově nápadu vyzkoušet si legendární závod, který se pravidelně koná v závěru května, se vyjádřilo několik osobností ze světa motorsportu, praticky všichni dvojnásobnému šampionu fandí, ať je to někdejší mistr světa F1 Mario Andretti, čtyřnásobný vítěz 500 mil Indy Dario Franchitti nebo jeden z jeho současných soupeřů Daniel Ricciardo.
Jedním z těch, kteří si prošli Formulí 1 a rovněž sklízeli úspěchy v zámořských kategoriích je Kolumbijec Juan Pablo Montoya. V F1 strávil necelých pět sezón, absolvoval 94 Grand Prix, sedm závodů vyhrál a dvakrát byl v šampionátu třetí, přičemž v roce 2003 na Williamsu bojoval až do závěru sezóny o titul s M. Schumacherem a Räikkönenem. V té době už měl svůj první triumf v 500 mil INDY za sebou, vyhrál tu jako nováček v roce 2000. Po 14 letech svůj úspěch ve "staré cihelně" zopakoval. Právě Montoya nabídl Alonsovi pomocnou ruku, a ten ji hodlá využít.
Španěl svého někdejšího soupeře s Formule 1 označil za "jednoho z nejlepších pilotů všech dob" a rozhodně se na spolupráci s ním těší. Dovolil si dokonce žertík a na otázku, co od spolupráce očekává, prohlásil: "Nevím, jestli bude vpředu." Ale pak se přeladil do vážnějšího módu.
"Hlavní věcí je, že se mohu poměřovat s nejlepšími piloty na světě. Což je nejen Juan Pablo, ale třeba Oriol Servià, kterého také velice dobře znám. Obecně řečeno je tu několik pilotů, řekl bych tak 20-25 %, které znám z dřívějšího působení v F1 nebo z různých akcí z poslední doby. Rozhodl jsem se pro Montoyu, protože je jeden z nejlepších a nejtalentovanějších pilotů, se kterými jsem kdy bojoval. Takže přijít a bojovat s ním na superrychlé trati pro mě bude obrovský zážitek. Doufám, že se vše naučím co nejrychleji. Hodně jsem studoval záběry z kamer na jeho voze, protože si opravdu myslím, že je jeden z nejlepších. Těším se, až si v Indy popovídáme a dáme si nějakou dobrou večeři nebo něco podobného, protože očekávám, že mi poskytne nějaké tipy," plánuje Alonso.
Montoya navíc porazil i hvězdy F1 v lednovém Race of Champions v Miami. Existuje takzvaná trojkoruna neboli "Triple Crown" - vítězství v GP Monaca, 500 mil INDY a 24 hodin Le Mans (některé prameny uvádějí místo vítězství v Monacu zisk šampiona F1). Kolumbijec vyhrál INDY dvakrát, jak bylo řečeno, v Monaku triumfoval v roce 2003. V Le Mans se svezl zatím pouze při testech Porsche LMP1 v předloňském roce. Alonso oceňuje jeho vstřícnost, protože až na výjimky ho bývalí soupeři z Formule 1 ohledně jeho plánů v IndyCar příliš nepodpořili.
"Moc o tom nemluvíme, je to odlišný svět. Nevím, asi si o tom něco přečetli, asi tolik, co já. Někteří mi fandí, další jsou zvědaví, jakou pro ně mohu představovat konkurenci. Pak tu je skupina, která není spokojena téměř s ničím v životě, takže jsem jim svým rozhodnutím přidělal dalších pár problémů," uvedl Alonso při tiskové konferenci v Barber Motorsport Park v Alabamě.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.