Pro Fernanda Alonsa se pomalu a nezadržitelně blíží jeho den D, kdy vyzkouší své schopnosti na Indianapolis Motor Speedway. Jeho účasti musí předcházet dokonalá příprava, protože doby, kdy piloti přeskakovali z auta do auta jsou dávno pryč.
K Alonsově nápadu vyzkoušet si legendární závod, který se pravidelně koná v závěru května, se vyjádřilo několik osobností ze světa motorsportu, praticky všichni dvojnásobnému šampionu fandí, ať je to někdejší mistr světa F1 Mario Andretti, čtyřnásobný vítěz 500 mil Indy Dario Franchitti nebo jeden z jeho současných soupeřů Daniel Ricciardo.
Jedním z těch, kteří si prošli Formulí 1 a rovněž sklízeli úspěchy v zámořských kategoriích je Kolumbijec Juan Pablo Montoya. V F1 strávil necelých pět sezón, absolvoval 94 Grand Prix, sedm závodů vyhrál a dvakrát byl v šampionátu třetí, přičemž v roce 2003 na Williamsu bojoval až do závěru sezóny o titul s M. Schumacherem a Räikkönenem. V té době už měl svůj první triumf v 500 mil INDY za sebou, vyhrál tu jako nováček v roce 2000. Po 14 letech svůj úspěch ve "staré cihelně" zopakoval. Právě Montoya nabídl Alonsovi pomocnou ruku, a ten ji hodlá využít.
Španěl svého někdejšího soupeře s Formule 1 označil za "jednoho z nejlepších pilotů všech dob" a rozhodně se na spolupráci s ním těší. Dovolil si dokonce žertík a na otázku, co od spolupráce očekává, prohlásil: "Nevím, jestli bude vpředu." Ale pak se přeladil do vážnějšího módu.
"Hlavní věcí je, že se mohu poměřovat s nejlepšími piloty na světě. Což je nejen Juan Pablo, ale třeba Oriol Servià, kterého také velice dobře znám. Obecně řečeno je tu několik pilotů, řekl bych tak 20-25 %, které znám z dřívějšího působení v F1 nebo z různých akcí z poslední doby. Rozhodl jsem se pro Montoyu, protože je jeden z nejlepších a nejtalentovanějších pilotů, se kterými jsem kdy bojoval. Takže přijít a bojovat s ním na superrychlé trati pro mě bude obrovský zážitek. Doufám, že se vše naučím co nejrychleji. Hodně jsem studoval záběry z kamer na jeho voze, protože si opravdu myslím, že je jeden z nejlepších. Těším se, až si v Indy popovídáme a dáme si nějakou dobrou večeři nebo něco podobného, protože očekávám, že mi poskytne nějaké tipy," plánuje Alonso.
Montoya navíc porazil i hvězdy F1 v lednovém Race of Champions v Miami. Existuje takzvaná trojkoruna neboli "Triple Crown" - vítězství v GP Monaca, 500 mil INDY a 24 hodin Le Mans (některé prameny uvádějí místo vítězství v Monacu zisk šampiona F1). Kolumbijec vyhrál INDY dvakrát, jak bylo řečeno, v Monaku triumfoval v roce 2003. V Le Mans se svezl zatím pouze při testech Porsche LMP1 v předloňském roce. Alonso oceňuje jeho vstřícnost, protože až na výjimky ho bývalí soupeři z Formule 1 ohledně jeho plánů v IndyCar příliš nepodpořili.
"Moc o tom nemluvíme, je to odlišný svět. Nevím, asi si o tom něco přečetli, asi tolik, co já. Někteří mi fandí, další jsou zvědaví, jakou pro ně mohu představovat konkurenci. Pak tu je skupina, která není spokojena téměř s ničím v životě, takže jsem jim svým rozhodnutím přidělal dalších pár problémů," uvedl Alonso při tiskové konferenci v Barber Motorsport Park v Alabamě.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.