Šéf americké závodní stáje Günther Steiner si stěžuje na sobotní rozhodnutí komisařů z Číny, kteří penalizovali Romaina Grosjeana za nedostatečné zpomalení, když v kvalifikaci havaroval Antonio Giovinazzi a na dráze bylo máváno žlutými vlajkami.
Grosjean tvrdí, že dostatečně zvolnil a nepoužil ani DRS, což na Twitteru při své stížnosti podpořil i výpisem z telemetrie. Komisaři s ním ale nesouhlasili, proto jej potrestali odsunem o pět míst dozadu na startovním roštu, podobně jako Jolyona Palmera z Renaultu za stejný prohřešek.
Steinerovi vadí nespravedlnost i to, že se proti takovému druhu penalizace není možno podle článku 38.3g sportovních pravidel odvolat. Komisaře hned po závodu zkritizoval a požaduje změnu.
So apppatently I made no effort to slow down and didn't abandon the lap... data shows a different point of view. Btw didn't even open my DRS pic.twitter.com/ONsbzb62hT
— Romain Grosjean (@RGrosjean) April 8, 2017"Proti těmto rozhodnutím se nemůžete odvolat. Měli by vědět, co dělají. Data, která Romain zveřejnil na Twitteru, hovoří sama za sebe - nevím, jestli se vůbec na takové věci dívají," láteří Steiner.
"Je to hodně nefér. Tohle by dělat neměli. Jestli mají nějakou pochybnost, tak si mají někoho zavolat a nechat si to vysvětlit, a ne dělat závěry a myslet si: 'To jo to, co jsi podle mě udělal,'" pokračuje naštvaně závodní ředitel Haasu.
Události z Číny dle svých slov už hodil za hlavu, ale doufá, že FIA přehodnotí způsob, jakým uděluje tresty: "Voda sahá po most. Doufám, že se z toho poučí a že se z toho poučí FIA, že se na to podívá, zanalyzuje to a uvidí, co tito kluci udělali."
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.